Po raz pierwszy od dziesięcioleci Międzynarodowe Bractwo Kierowców odmawia poparcia kandydata na prezydenta, twierdząc, że ani wiceprezydent Kamala Harris, ani były prezydent Donald Trump nie podzielają obaw związku.
„Niestety żaden z głównych kandydatów nie był w stanie poważnie zobowiązać się wobec naszego związku, że zawsze będziemy przedkładać interesy pracowników nad wielki biznes” – powiedział we wspomnianym oświadczeniu prezes Teamsters Sean O’Brien. „Poprosiliśmy zarówno pana Trumpa, jak i pana Harrisa o zobowiązanie się do niezakłócania ważnych wysiłków związkowych lub podstawowej branży kierowców pojazdów ciężarowych oraz do poszanowania prawa członków związku do strajku, ale nie otrzymaliśmy tych zobowiązań. Ta”
To pierwszy raz od 1996 r., kiedy Kierowcy zdecydowali się nie poprzeć kandydata na prezydenta. Związek wspierał prezydenta Joe Bidena w 2020 r. i wcześniej wspierał kandydatów Demokratów, ale w przeszłości wspierał także kandydatów Republikanów, w tym Richarda Nixona i Ronalda Reagana.
W ankiecie przeprowadzonej na początku tego roku Biden zdobył poparcie członków Teamsters, ale jego następca uzyskał niskie oceny. Zaledwie 34% kierowców pojazdów poparło Harrisa w elektronicznej ankiecie przeprowadzonej od czerwca do września, podczas gdy 31% poparło wiceprezydenta w ankiecie przeprowadzonej przez telefon komórkowy na początku tego miesiąca. Zdaniem związkuI choć Trump wygrał te sondaże, jego poparcie wśród członków partii nie było na tyle duże, aby przeważyć nad jego stanowiskiem politycznym.
Według Teamsters Trump oświadczył, że nie zobowiąże się do zawetowania krajowych przepisów dotyczących „prawa do pracy”, nawet jeśli zostanie ponownie wybrany do Białego Domu. Z drugiej strony Harris skrytykował takie przepisy, które zabraniają pracownikom przystępowania do związków zawodowych lub płacenia agencji za reprezentację. Ustawa o ochronie prawa do organizowania się po stronie pracowników.
„Przepisy «prawa do pracy» istnieją wyłącznie po to, by zniszczyć związki zawodowe” – stwierdził w oświadczeniu dyrektor wykonawczy i skarbnik Teamsters Fred Zuckerman. „To jest czerwona linia dla kierowców samochodów ciężarowych i powinna tak być dla każdego związku zawodowego, jeśli wybrani kandydaci nie sprzeciwiają się takim antypracowniczym przepisom”.
Zarówno Harris, jak i Trump odmówili obiecania, że nie będą interweniować w celu egzekwowania umowy między pracownikami a związkiem, co według Teamsters było zerwaniem porozumienia. W grudniu 2022 r. pan Biden podpisany Znowelizowana ustawa Prawo pracy na kolei miała zapobiec ogólnokrajowemu strajkowi na kolei zorganizowanemu przez 12 związków zawodowych reprezentujących 115 000 pracowników.