Simplice Fosso otworzył Slack (Crm) W marcu zobaczyłem zielony znak wybuchowy obok imienia jego zespołu: „✅automation”. To było małe, tylko ikona. Oznaczało to jednak, że nie miał już roli szefa działalności bezpieczeństwa w dużej firmie konsultingowej.

Przez miesiące obserwował, jak pracodawcy opracowują i testują systemy uczenia maszynowego, które mogą wykrywać i sortować zagrożenia bezpieczeństwa (możliwości jego zespołu), dopóki system cyfrowy będzie tak dokładny jak systemy ludzkie. O 2 nad ranem nie było więcej stron, ale Fosso stracił. Początkowo przywództwo mówiło o „wysokiej klasy analitykach o nadzorowaniu produkcji AI”. Wkrótce język zmienił się na „poprawę wydajności”.

„Od grudnia do stycznia byłem wstrząśnięty między ulgą a wątpliwością”-powiedział w wywiadzie. „Powiedziałem mojej rodzinie i bliskim przyjaciołom, że to budzenie o obrotu i że osobiście walczę z frustracją i ranią ego”.

Potem pojawiły się zwolnienia.

To, co stało się z Fosso, dzieje się od podstawy kadry kierowniczej, od firm technologicznych takich jak Accenture po pracowników wiedzy w USA (Acn) Do bardziej stabilnego zakrętu w korporacyjnej Ameryce. Wielka fala zwolnień tworzy wiadomości – Microsoft (MSFT)) Odłączenie inżyniera oprogramowaniaDuolingo (przez)) Zmiany w dwujęzycznych pisarzy kontraktowychWalmart (WMT)) Zmniejsz ten zespół technologiczny W zeszłym tygodniu.

Nie ma już nagłówków. Mieszkają w zaproszeniach kalendarzowych, kanał Slack nagle ucisza, czat grupowy zamienia się w szubienicę humoru i daleko Happy Hour, kiedy X w końcu upada. Jest na liście zadań, który nie jest publikowany, ponieważ rola już nie istnieje.

A wraz ze wzrostem strat osadza się rodzaj otaczającego strachu. Do niedawna prace w białych kołnierzach zapewniały wygodne życie klasy średniej lub klasy średniej, od copywriterów i specjalistów ds. Komunikacji po projektantów stron internetowych i programistów. Nawet niektórzy CEO I Venture Capitalist Boję się stracić pracę z AI.

W przeciwieństwie do poprzednich fal automatyzacji, zmiany te występują w miejscach, w których najważniejsza jest zdolność do poruszania się po ziemi, mózgu, stopniach i organizacjach salach konferencyjnych i stojących ze szkłem. Więc czują się bardzo inaczej. SEKOUL KRASTEV, naukowca behawioralna i dyrektor zarządzający Laboratorium decyzyjneBezrobocie związane z AI wydaje się znacznie bardziej niepokojące.

„Czujesz, że w zasadzie jesteś zniesiony. Czujesz, że zastępuje Cię coś lepszego niż ty w sposób, którego nie możesz osiągnąć” – powiedział Krastev. Szybkość fal AI staje się jeszcze bardziej niestabilna, ponieważ bezpieczeństwo zastępuje niepewność poprzez czyszczenie poza sytuacją korporacyjną. „O wiele trudniej jest konkurować ze wszystkim, co ewoluuje tak szybko, że nie można przewidzieć” – powiedział. Jesteś przeciwko czymś, co nie jest inną osobą. „

Krastev powiedział, że ludzie odczuwają głęboką moralną niechęć do AI. Kiedy zostajesz zastąpiony przez innych, możesz poczuć, że twój konkretny pracodawca już cię nie potrzebuje. Z drugiej strony, po zastąpieniu sztucznej inteligencji, może się to poczuć obrzydliwe w znacznie większym znaczeniu tego słowa.

Głębszy obrzydzenie opisuje Krastev, to poczucie, że jest porzucony nie tylko przez pracodawcę, ale także przez sam system – coś, co Anne Blversson poczuła trzepotnie.

20-letni weteran i starszy kierownik inżynierii Godaddy’ego (Gddy), Glaberson była dumna z tego, jak odwróciła dział, obejmując płatności i analizy dla dostawców usług internetowych i usług dla małych firm. Wydajność jej zespołu była silna, a kluczowe wskaźniki rosły, a przełożeni publicznie chwalili jej pracę. Następnie została zwolniona.

„Myślę, że wykonujesz dobrą robotę” – powiedziała. „Więc nie sądzisz, że to wpłynie na ciebie. Ale tak.”

Powiedziała, że ​​została dalej dźgnięta, która jeszcze została odcięta, głównie ludzi w wieku powyżej 40 lat, i więcej kobiet niż mężczyzn. Reorg zostawił mężczyznę po trzydziestce, który będzie odpowiedzialny za resztę zespołu. I to był szok. Po raz pierwszy usłyszała o ofercie opartej na sztucznej inteligencji Godaddy około sześć miesięcy temu, ale jej funkcjonalność nie była taka sama jak jej dział. Jedynym ostrzeżeniem było zaproszenie do Zoom.

„Wysłałem wiadomość do mojego bezpośredniego przełożonego” – przypomniała sobie. „I powiedziałem mu:„ Właśnie zostałem wciągnięty w telefon z prezydentem, czy mnie zwolniłem? ” I odpowiedział mi: „Pozwól mi sprawdzić”. Ponieważ nie wiedział o tym. „

Mówi, że są dwie lekcje. Ponieważ firmy wycofują pieniądze z istniejących inicjatyw i przenoszą je do sztucznej inteligencji, twoja praca nie musi być specjalnie zastąpiona sztuczną inteligencją w celu uzyskania takich redukcji, aby wpłynąć na ciebie. Rozszerzając się, nie jest to nie tylko pszenica i muszle. Nawet potężni wykonawcy mogą wyciąć.

„Były wstrząsy i zadrapania, ale było trochę bezpieczeństwa” – powiedział Glaberson. „Dzień wcześniej uczestniczyłem w 13 spotkaniach. Tak bardzo starałem się dogonić wszystko i dobrze się naprawić. Pracuję codziennie do północy w weekendy. Nie reagowałem – to był mój wybór – ale tempo stało się problemem”.

Jak wyluzowany pracownik, nie zatrzymała się długo. W ciągu kilku dni wróciła do kierownicy chomika i złożyła wniosek o nową pracę w tym, co opisała jako „absolutnie zalany” rynek. Ale coś było odczuwalne. „Wiedziałam, co robię” – powiedziała. „Oferowane pensje były… przepisem na ubóstwo i nieszczęście. Uświadomiłem sobie, że muszę się obracać”.

Glaberson został później założony Jej własny startup Z kątem AI możesz w kółko usłyszeć niektóre z większych wzorów. Osoby dotknięte cięciami miejsc pracy w AI w odpowiedzi opierają się na sztucznej inteligencji. Simplice Fosso, dyrektor ds. Bezpieczeństwa wiodącej firmy konsultingowej, przekwalifikowanej w programie analitycznym koncentrycznym na Uniwersytecie Harvard.

Mark Quinn, obecny starszy dyrektor operacji AI PerłaKolejny przykład tego obrotu. Po zwolnieniu ze startupu technologii opieki zdrowotnej zwrócił się do samych narzędzi, które zakłócają jego karierę i znalazł się naprzód.

„Spędziliśmy cztery lub pięć miesięcy na budowanie niestandardowych modeli, aby rozwiązać trudne problemy w pionie” – powiedział Quinn o swojej poprzedniej roli w technologii opieki zdrowotnej. „Nakarmiłem ten monit do GPT-4, a trzydzieści sekund później wyrzuciłem coś dobrego”.

Dwa miesiące później firma zaakceptowała fakt, że model może zastąpić większość agentów Quinna. Został zwolniony natychmiast.

W następstwie Quinn zbudował coś o nazwie „Job Hunt Gpt”, osobiste narzędzie, które przepisuje jego CV, identyfikuje słowa kluczowe dla opisów stanowisk i pomaga mu przygotować się do wywiadów. „Uczyłem się, jak faktycznie korzystać z tych narzędzi podczas ich budowania” – powiedział. „To była podróż edukacyjna.

Projekt pomógł mu znaleźć swoją obecną pracę w Pearl. Tam obecnie prowadzi przepływ pracy AI Design i wewnętrznych podpowiedzi w pętlach. „Uczymy ludzi, aby przestali traktować sztuczną inteligencję jak wyszukiwarkę” – powiedział. „To nie jest pudełko, to współpracownik” – dodał, współpraca z AI powinna być postrzegana jako okazja do pracy z innymi ekspertami.

Quinn używa obecnie sztucznej inteligencji nie tylko do swojej pracy, ale do każdego aspektu swojego życia. Zoptymalizuj swoje plany podróży, znajdź przepisy obiadowe na podstawie tego, co masz w lodówce i pomóż swoim dzieciom wymyślić pomysły na historie na dobranoc.

Jego entuzjazm jest zaraźliwy. Jednocześnie nie pokrywa cukru na ludzkie koszty adopcji AI. Jego własne zwolnienia są trudne, a on też zna innych.

Jaka jest teraz jego rada? „Sale upłynęły”, powiedział, jeśli twoja firma nie mówi o sztucznej inteligencji każdego dnia, to powinno być, a im bardziej ludzcy pracownicy skłaniają się ku współpracy AI, tym bardziej będą profesjonalni.

Mimo to pozostaje strach przed otaczającymi nas osobami. Nawet inżynierowie cicho budują systemy prowadzące do zwolnień.

Naukowiec danych pracujący nad projektem automatyzacji Fortune 500 przemówił pod warunkiem anonimowości, przypominając chwile, w których zainteresowania stały się osobiste. Kilka lat temu spędzili tydzień słuchając połączeń z reklamami obsługi klienta. Dane te pomogły nam zbudować model, który ostatecznie zastąpiłby dziesiątki zadań.

Wkrótce otrzymali dostawę na wynos. „Było dobrze wypowiedziane, profesjonalnie. Nie wyglądałem jak pracownik koncertowy” – powiedzieli. Następnie zobaczyli nazwiska personelu dostawczego – i zostali rozpoznani z listy osób, które pomogły im się zwolnić.

„Pełna lista nazw została wyeliminowana” – powiedzieli. „Zostało to połączone w danych szkoleniowych. Nie byłem w 100% pewien. Ale zgromadziłem dwa i dwa”.

Zatrzymali się. „To nie był dobry wieczór”.

„Gdy masz doordash (kropla) Dostarczone przez kogoś, kto pomógł ci wyeliminować pracę … Czuję się źle, stary. ”

Source link