Nowa kampania reklamowa od American Eagle z aktorem USA Sydney Sweeney, spotyka się z luzem, a niektórzy krytycy twierdzą online, że wykorzystanie wyrażenia przez reklamę „Great Dżinsy” jest zakodowaną promocją eugenika.
W kampanii 27-letnia gwiazda Euphoria i White Lotus jest ubrana w stroje z dżinów amerykańskich, w towarzystwie hasła „Sydney Sweeney ma świetne dżinsy”.
W Jeden klip wideo Udostępniona przez American Eagle na Instagramie Sweeney-która jest blondynką i niebieskooki-stoi przed plakatem z tekstem z napisem „Sydney Sweeney ma świetne geny”. W filmie słowo „geny” zostaje przekroczone i zastępowane słowem „dżinsy”.
Kolejny film Z kampanii przedstawia Sweeneya, mówiąc: „Geny są przekazywane od rodziców na potomstwo, często określając cechy, takie jak kolor włosów, osobowość, a nawet kolor oczu. Moje dżinsy są niebieskie”.
Kampania przyciągnęła mieszane reakcje online.
Niektórzy użytkownicy mediów społecznościowych nazwali kampanię „tonem głuchymi” i oskarżył to echo retoryki związanej z eugenika I Biała supremacja.
Na x, jeden użytkownik napisał To „zdobycie niebieskich oczu, blondynki, białe kobiety i skupienie się na jej kampanii, która ma doskonałą genetykę, wydaje się dziwne, zwłaszcza biorąc pod uwagę obecny stan Ameryki”, gdzie jedną z dominujących opowieści politycznych było dążenie administracji Trumpa, aby wyeliminować różnorodność, równość i włączenie – lub inicjatywy dei.
Jeden użytkownik na tiktok argumentował To, że „słowa, których używamy, nigdy nie są niezamierzone” i że „dla amerykańskiego orła powiedziało, że Sydney Sweeney ma dobre geny, nie jest wypadkiem”.
„To gwizdek dla psa do powstania konserwatyzmu w tym kraju” – powiedzieli.
Tymczasem inni, w tym niektórzy z prawa politycznego USA, chwalili aktora i kampanię za dostarczenie Wydrabia reklamy „Wokeness” i „Woke”.
„Woke Advertising jest martwy, Sydney Sweeney go zabiła” Jeden użytkownik X napisałwywołując termin, którego niektórzy konserwatyści używają do krytykowania miar DEI.
A niektórzy obserwatorzy opisali luz w kampanii jako przesadzony i przesada.
Jeden tiktok użytkownik Powiedział: „Osobiście nie rozumiem, dlaczego powoduje to wszystkie te kontrowersje – dla mnie to tylko reklama dżinsów”.
We wtorek rano ani Sweeney, ani American Eagle publicznie nie zwróciły się do krytyki i luzu.
Ani American Eagle, ani przedstawiciel Sweeneya natychmiast nie odpowiedział na prośbę o komentarz od Guardian.
W ramach kampanii American Eagle jest zwalnianie „The Sydney Jean” wykonano we współpracy ze Sweeney, który ma motyw motyla na tylnej kieszeni.
W ogłoszenie Od firmy marka powiedziała, że motyw „reprezentuje świadomość przemocy domowej, którą pasjonuje się Sydney”. Marka powiedziała również, że „100% ceny zakupu z Sydney Jean zostanie przekazane na linię tekstową CrisisW Organizacja non -profit oferująca bezpłatne, 24/7, poufne wsparcie zdrowia psychicznego każdemu potrzebującym. ”
W komunikat prasowy, American Eagle opisał kampanię „Sydney Sweeney ma świetne dżinsy” jako „powrót do niezbędnego sosu jeansowego i świętowanie tego, co ukochana marka robi najlepiej: sprawienie, by klienci wyglądali i czuli się dobrze w dżinsach AE”.
Firma dodała, że „Dziewczyna Sweeney Next Door i główny bohater Energy – w połączeniu z jej zdolnością do nie traktowania się zbyt poważnie – jest znakiem rozpoznawczym tej odważnej, zabawnej kampanii”.
Kampania American Eagle nie jest pierwszym razem, gdy Sweeney był zaangażowany w kontrowersje polityczne. W 2022 roku spotkała się z krytyką po tym, jak została sfotografowana na przyjęciu urodzinowej matki gdzie widziano kilku gości noszących Czapki, które przywołali te, które noszą Trump, czynią Amerykę znów (Maga) Hasło.
Tymczasem w maju osiągnęła wirusność internetową, mając rękę w sprzedaży mydła wykonanego z wodą do kąpieli, która praktycznie wyprzedała się natychmiast po jego wydaniu na stronie Dr Squatch.