USpołeczności, które walczyły z przemocą policyjną, tracą znaczną część odpowiedzialności w celu ograniczenia nadużyć. Pod koniec maja Administracja TrumpaDepartament Sprawiedliwości ogłosił odwrócenie dochodzeń i dekretów zgody – umów między urzędnikami federalnymi w celu pociągnięcia organów ścigania odpowiedzialnych za reformę – za kilka głównych departamentów policji. Ten ruch nastąpił wiele lat po tym, jak administracja Biden przeprowadziła dochodzenie wśród niektórych organów ścigania, szczególnie wraz z rozpoczęciem protestów sprawiedliwości rasowej latem 2020 roku.
Louisville Metro Police Department (LMPD) to jeden z działów, w którym zakończyło się śledztwo Departamentu Sprawiedliwości, pomimo jego głośnych kontrowersji policji. W marcu 2020 r. Oficerowie LMPD zastrzelili i zabili Breonna Taylor27-letni technik pogotowia, gdy spała ze swoim chłopakiem w łóżku. Policja przymusowo weszła do domu Taylora za pomocą nakazu „bez paleniska”, strzelając 32 pociski do domu Taylora. Śmierć Taylora wywołała międzynarodowe oburzenie, gdy protesty Black Lives Matter rozprzestrzeniają się na całym świecie.
Od 2012 r. LMPD jest również badane pod kątem działalności, egzekwowania i reagowania na gwałtowne incydenty. Oficerowie, którzy często noszą zwykłe wściekniki, rutynowo naruszają prawa obywatelskie czarnych i brązowych mieszkańców; Jednostka została rozwiązana w 2015 r. Po śmierci Taylora Departament Sprawiedliwości rozpoczął dochodzenie w sprawie LMPD, określając w 2023 r., Że „(zaangażowało się) w wzorzec lub praktykę postępowania, który narusza konstytucję USA i prawo federalne”, w tym nadmierną siłę, niezgodne z prawem przeszukania i zatrzymania, dyskryminując czarnych ludzi w ich egzekwowaniu.
Urzędnicy Louisville zobowiązali się do reformy w odpowiedzi na ustalenia Departamentu Sprawiedliwości. Negocjowany dekret zgody nadal czekał na zatwierdzenie przez sędziego. Ale 21 maja Administracja Trumpa Odwróciłem poprzednie umowy i dochodzenia w celu ograniczenia nadużyć policji w Louisville i prawie dwóch tuzinów innych miast w USA.
„Dzisiaj kończymy nieudany eksperyment Biden Division Orvil Rights Division w kajdankach lokalnych przywódców i policji z nieuzasadnionymi faktycznymi dekretami zgody”, powiedział Harmeet K Dhillon, szef Wydziału Praw Obywatelskich Departamentu Sprawiedliwości, w ogłoszeniu.
Dla działaczy społecznych w dotkniętych miastach wycofanie Departamentu Sprawiedliwości w sprawie reformy policji nie jest całkowicie szokiem. Donald Trump Ustał się kandydata na „prawo i porządek” podczas wyborów prezydenckich w 2024 r., A jego administracja wcześniej zasygnalizowała, że zakończy postęp reformy policji w kwietniu. Mimo to wycofanie reform przez Departament Sprawiedliwości stanowi znaczący awarie w kierunku zakończenia nadużyć policji. „To bardzo rozczarowujące, że administracja Trumpa ma swój DOJ, który abdykował ich ustawową władzę do prowadzenia dochodzenia w sprawie departamentów policji i innych gmin pod zarzutami wzorcami i praktykowaniem oraz upewnienie się, że egzekwowanie praw obywatelskich wszystkich” – powiedział Kungu Njuguna, strateg polityczny w American Civil Liberties Union of Kentucky.
Departament Sprawiedliwości ogłosił również, że porzuci dochodzenia w sprawie praw obywatelskich w sprawie prowadzenia kilku zmęczonych organów ścigania, w tym tych z Phoenix w Arizonie; Trenton, New Jersey; i Mount Vernon, Nowy Jork. Agencja zakończyła również dekret zgody MinneapolisMinnesota.
Dekrety zgody są od dawna wykorzystywane jako interwencja federalna w departamenty policji: ich wdrożenie zaczął od Przejście ustawy o przestępstwie z 1994 r., Która obejmowała niewielką liczbę środków rozliczalności dla organów ścigania. Reformy te wywołały funkcjonariusze policji w Los Angeles, którzy pokonali Rodneya Kinga w 1991 roku i protesty, które nastąpiły później.
Dekrety historycznie różniły się skuteczności. Choć prawnie wiążące, różne administracje osłabiły je na podstawie ich własnej przynależności partyzanckiej. Ale w przypadku członków społeczności dekrety zgody i szersze dochodzenia w sprawie niewłaściwego postępowania mogą stanowić pozytywną zmianę. W Trenton nadzór Departamentu Sprawiedliwości stanowi „błysk” dla mieszkańców, powiedział Austin Edward, prezes rozdziału NAACP Trenton. „Po raz pierwszy rząd federalny faktycznie przychodzi i mówi:„ Coś idzie nie tak w Trenton ”i wreszcie słuchanie tego, co ludzie mówili od dłuższego czasu? Właśnie tam leży ta nadzieja” – powiedział. „Wiele osób jest bardzo rozczarowanych faktem, że w tej chwili nie mamy żadnego innego wyjścia”.
Pomimo zmian w nadzorze federalnym niektóre miasta już zobowiązały się do reformy. . Louisville Burmistrz Craig Greenberg i szef policji miasta Paul Humphrey obiecali dokonać zalecanych zmian, nawet bez dekretu zgody. Urzędnicy Trenton obiecali również kontynuować reformy. (W 2024 r. Dochodzenie Departamentu Sprawiedliwości wykazało, że Departament Policji w Trenton zaangażował się w wzorzec niewłaściwego postępowania wobec mieszkańców miasta po zastrzeleniu policji i sparaliżował nieuzbrojonego czarnego mężczyznę podczas zatrzymania ruchu).
„Szybko idziemy naprzód, aby kontynuować wdrażanie reformy policji, która zapewnia policję konstytucyjną, zapewniając jednocześnie przejrzystość i odpowiedzialność”, ” powiedział Greenberg w presji na temat zmian DOJ. „Obiecałem naszą społeczność i utrzymujemy tę obietnicę”.
Njuguna powiedział, że ACLU nadal bada, jakie dokładne reformy urzędnicy Louisville planują wdrożyć i ile różnią się od dawnych zaleceń Departamentu Sprawiedliwości. Ale krytycy stwierdzili, że nie jest jasne, czy urzędnikom miejskim można zaufać, aby pociągnąć się do odpowiedzialności i wdrożyć całe wcześniejsze zalecenia Departamentu Sprawiedliwości. Sam Greenberg publicznie kwestionowany Ustalenia Departamentu Sprawiedliwości dotyczące LMPD w styczniu 2025 r., Później wyjaśniając, że zaakceptuje raport.
„Jesteśmy w pewnym sensie w niskim do zerowym środowisku zaufania ze społecznością i LMPD” – powiedział Njuguna. „Bez tego niezależnego nadzoru od rządu federalnego uważam, że niektórym trudno jest uwierzyć, że LMPD jest w stanie zasugerować swoje”.
W międzyczasie działacze i urzędnicy miejscy rozpoczęli kampanie, aby zwrócić uwagę na reformę policji. Dekret zgody ludzi, lista żądań LMPD pierwotnie uruchomiona w 2024 r., Zyskała dodatkową uwagę, gdy Departament Sprawiedliwości kończy ich ustalenie. Dekret, który przedstawia żądania odpowiedzialności policji, był wspólnym wysiłkiem między grupami rzecznictwa w Louisville w celu przyjęcia rady miasta. Aborowane grupy, powiedział Njuguna, spotykają się, aby pomóc w edukowaniu społeczeństwa na temat dekretu zgody i jakiego wycofania postępów. Mają nadzieję, że ostatecznie zobaczą plan wdrażany na poziomie miasta.