Brytyjska producent sportowych Aston Martin ogranicza import do USA w obliczu taryf Donalda Trumpa, a jej odpowiedniki Stellantis A Mercedes wycofał swoje wytyczne finansowe na ten rok, obwiniając niepewność związaną z zmianą polityki amerykańskiej w zakresie opłat importowych.
Aston Martin, znany z produkowania samochodów prowadzonych przez Jamesa Bond w filmach szpiegowskich, powiedział, że „obecnie ogranicza import do USA, jednocześnie wykorzystując akcje posiadane przez naszych amerykańskich dealerów”.
USA jest kluczowym rynkiem W celu uzyskania strat samochodów, która wygenerowała około jednej trzeciej przychodów 1,6 miliarda funtów za 2024 r. W kraju. Powiedział, że w środę „dokładnie monitoruje ewoluującą sytuację taryfową w USA” i „reaguje na zmiany w środowisku operacyjnym podczas ich zmaterializowania”.
Aston Martin, Mercedes i właściciel Fiata, Stellantisnależą do producentów samochodów dotkniętych szeroko zakrojonymi opłatami Trumpa, które grożą zwiększeniem rynków samochodów i zakłócenia globalnych łańcuchów dostaw.
Administracja USA wprowadziła 25% taryfy na import samochodu 3 kwietnia, w ramach wstrząsania globalnego handlu i w ruchu mającym na celu przywrócenie produkcji samochodowej do USA.
Jednak Trump ogłosił we wtorek Plany podsumowania Ogromne taryfy, zmniejszając niektóre obowiązki na zagranicznych samochodach i częściach, aby udzielić ulgi amerykańskim producentom samochodów, po tym, jak przemysł krajowy ostrzegł, że jego strategia zwiększy koszty amerykańskich producentów o dziesiątki miliardów dolarów.
Karmicy podlegają 25% taryfie na import nie będą podlegać innym opłatom, które narzucił Trump, takimi jak na stal i aluminium, podczas gdy amerykańscy producenci samochodów będą mogli tymczasowe złożyć wniosek o ulgę taryfową na część kosztów nałożonych na importowane części.
Tymczasem Stellantis, producent Jeep, Fiat, Vauxhall i Peugeot Cars, powiedział w środę, że zawiesza swoje wytyczne finansowe w 2025 r. W sprawie umiarkowanego odzyskania w swoim biznesie, w wyniku niepewności wokół polityki taryfowej USA.
Było to, gdy grupa, która w 2024 r. Uzyskała spadek zysku, zgłosiła 9% spadek przesyłek samochodowych w pierwszym kwartale do 1,22 mln jednostek, w porównaniu z rokiem poprzednim, a także zjeżdżalnia w sprzedaży netto.
Po promocji biuletynu
Grupa niemiecka Mercedes-Benz Group wycofała również swoje perspektywy finansowe na bieżący rok w środę, w wyniku niepewności taryf Trumpa.
Firma-która produkuje niektóre pojazdy w USA, ale także wysyła samochody europejskie do Ameryki Północnej-powiedziała, że istnieje „znaczna niepewność dla światowej gospodarki” w wyniku polityki taryfowej USA i środków zaradczych innych rządów, co utrudnia firmie wydawanie wypowiedzi przyszłościowych.
Mercedes powiedział, że zmienność wokół taryf jest „zbyt wysoka, aby niezawodnie ocenić” rozwój biznesu, dodając, że jego zysk operacyjny, przepływy pieniężne i marginesy mogłyby mieć wpływ, gdyby pozostać taryfy amerykańskie.