Aston Martin obwinił taryfy Donalda Trumpa za ostrzeżenie o zysku, gdy producent samochodów wezwał rząd Wielkiej Brytanii do zaoferowania bardziej „proaktywnego wsparcia”.
Firma, która produkuje swoje samochody w fabrykach w Warwickshire i Południowej Walii, obniżyła perspektywy zysków w poniedziałek Drugi raz w tym roku. Powiedział, że teraz spodziewa się większej straty niż strata o wartości 110 mln GBP, która była niższą końcem prognoz zysków.
Karmaker trafił do rządu Wielkiej Brytanii, mówiąc inwestorom, że chociaż był on zaangażowany z urzędnikami z obu stron Atlantyku, miał „pozytywny dialog” bezpośrednio z administracją USA, ale szukał „bardziej proaktywnego wsparcia” brytyjskich ministrów.
Wezwało się, że urzędnicy Wielkiej Brytanii „do ochrony interesów małych producentów, takich jak Aston Martin, którzy zapewniają tysiące miejsc pracy, wnosząc ważny wkład w lokalne gospodarki i szerszy łańcuch dostaw motoryzacyjnych w Wielkiej Brytanii”.
Trump zakłócił w tym roku globalną gospodarkę podczas wojny handlowej, powodując wstrząs w branży samochodowej z nałożeniem 25% taryfy 3 kwietnia oprócz istniejącej 2,5% opłaty.
W maju prezydent USA i Keir Starmer zgodzili się na ograniczenie taryf na 100 000 brytyjskich samochodów rocznie do 10%. Stawka ta weszła w życie 30 czerwca, ostatniego dnia drugiego kwartału finansowego Astona Martina.
Jednak Aston Martin skrytykował umowę handlową, argumentując: „Wprowadzenie amerykańskiego mechanizmu cytatu taryfowego dodaje dalszego stopnia złożoności i ogranicza zdolność grupy do dokładnego prognozowania na ten rok budżetowy i, potencjalnie, kwartalnie od 2026 r.”.
Karmyk obwinił również słabszy popyt częściowo za „zwiększony potencjał nacisku łańcucha dostaw, szczególnie po ostatnim incydencie cybernetycznym u głównego producenta motoryzacyjnego w Wielkiej Brytanii”.
Brytyjski przemysł samochodowy został w tym roku wstrząśnięty cyberatak na Jaguar Land Rovernajwiększy pracodawca motoryzacyjny w kraju, który skłoniła go do zamrożenia produkcji.
Akcje w Aston Martin, która jest notowana na giełdzie w Londynie, spadły o ponad 11%, ponieważ handel został otwarty w poniedziałek rano, zanim odzyskał jakiś grunt, aby spadł o 7%.
Grupa dostarczyła 1430 samochodów w trzecim kwartale roku, brakując wcześniejszych wskazówek dotyczących „zasadniczo podobnego” do 1641 pojazdów w równoważnym okresie ubiegłego roku.
Po promocji biuletynu
Woobble Inspandted pojawia się, gdy Aston Martin przygotowuje się do wprowadzenia 1 mln USD (743 000 funtów) Valhalla, hiperkoku w środku silnika, który ma nadzieję zwiększyć zyski. Oczekuje, że rozpocznie dostawy samochodu w ostatnim kwartale jego roku budżetowego, chociaż stwierdził, że prognoza około 150 dostaw w tych trzech miesiącach pozostała opóźniona, co odzwierciedlało opóźnienia inżynierskie.
Aston Martin, którego samochody od dawna występowały w Filmy Jamesa Bondrozpoczął przegląd swoich przyszłych planów kosztów i wydatków, które, jak powiedział, prawdopodobnie spowodowałyby niższe inwestycje kapitałowe w inżynierię i rozwój w porównaniu z wcześniejszymi wytycznymi w wysokości około 2 mld GBP między 2025 a 2029 rokami finansowymi.
Firma powiedziała również inwestorom, że nie oczekuje już wygenerowania dodatnich wolnych przepływów pieniężnych w drugiej połowie bieżącego roku.
Rząd został zbliżony o komentarz.