Stany Zjednoczone nie mogą sprzedać Australii żadnych okrętów podwodnych w klasyce Virginia bez podwojenia stawki produkcyjnej, ponieważ zarabia zbyt mało dla własnej obrony, powiedział Kongresowi kandydat na szefa operacji.
Nie ma „magicznej fasoli”, aby zwiększyć sklerotyczną zdolność budowania statku USA, admirał Daryl Caudle powiedział w szczerech dowodach przed komisją senacką.
Numery floty okrętów podwodnych USA są ćwierć poniżej ich celu, Dane rządu USA pokaz, a kraj produkuje łodzie połowa stawki, jakiej potrzebuje Obsługować własne wymagania dotyczące obrony.
Zeznawanie przed Senacką Komisją ds. Usług Zbrojnych W ramach procesu potwierdzenia, który będzie następnego szefa operacji marynarki wojennej, Caudle chwalił królewską australijską marynarki marynarki wojennej jako „niesamowitych łodzi podwodnych”, ale powiedział, że USA nie będą w stanie sprzedać im żadnych łodzi – jak popełniono pod nimi Pakt Aukus – Bez „100% ulepszeń” stawek budowania statków.
Marynarka wojenna USA szacuje, że musi budować okręty podwodne w klasyfikacji Virginia w tempie 2,00 rocznie, aby spełnić własne wymagania dotyczące obrony i wokół 2.33, aby mieć wystarczającą liczbę łodzi, aby sprzedać je Australii. Obecnie buduje okręty podwodne w klasy 1,13 roczniestarsi admirałowie mówią.
„Zdolność Australii do prowadzenia działań podmorskich nie jest kwestionowana”, powiedział Caudle, „ale jak wiesz, że tempo dostawy nie jest tym, czego potrzebuje, aby uczynić na filarie jednym z Poświęcenie Umowa, która jest obecnie poddawana kontroli przez nasz Departament Obrony ”.
Caudle powiedział, że zyski z wydajności lub krańcowe ulepszenia nie byłyby wystarczające, aby „uczynić faktycznego paktu, który dokonaliśmy w Wielkiej Brytanii i Australii, czyli… około 2,2 do 2,3 okrętów podwodnych klasy Virginia rocznie”.
„Będzie to wymagało poprawy transformacyjnej; nie poprawa o 10%, nie ulepszenie o 20%, ale 100% poprawy”, powiedział.
Zarejestruj się: AU Breaking News e -mail
Pod Pillar jeden Spośród umowy Auku Australia ma kupować od trzech do pięciu okrętów podwodnych nuklearnych w klasyfikacji nuklearnej w klasyfikacji generalnej, począwszy od 2032 r.
Wielka Brytania zbuduje pierwszą okrętów podwodnych klasy Aukus dla swojej marynarki wojennej przez „Pod koniec lat 30. XX wieku”. Pierwsza australijska łódź Auukus będzie w wodzie„ na początku lat 40. ” Koszt Australia do 368 mld USD Ponad 30 lat.
Dobra wola USA wobec Australii lub import amerykańsko-alliance byłoby nieistotne dla każdej decyzji o sprzedaży okrętów podwodnych: przepisy Aukus zabraniają amerykańskiej sprzedaży Australii wszelkie okręty podwodne, jeśli osłabiłoby to siłę morską USA.
Australia zapłaciła już 1,6 mld USD z oczekiwanej w sumie 4,7 mld USD (3 mld USD), aby pomóc USA zwiększyć flagującą branżę stoczniową.
Ale same Stany Zjednoczone wlewają pieniądze do swoich stoczni, bez zauważalnego efektu.
Wspólne oświadczenie dotyczące „stanu budowy statku nuklearnego” wydane przez trzech tylnych admirałów w kwietniu zauważyło, że podczas gdy Kongres popełnił dodatkowe 5,7 mld USD w celu podniesienia wynagrodzeń i wydajności stoczni, „nie zaobserwowaliśmy niezbędnego i oczekiwanego wzrostu w klasyfikacji podwodnej klasy Kolumbii i Wirginii”.
Caudle, sam okręt podwodny, powiedział, że Stany Zjednoczone będą potrzebować „kreatywności, pomysłowości i pewnych ulepszeń outsourcingu”, gdyby spełniło jego wymagania stojące i wyprodukować 2,3 statków klasy Virginia rocznie.
„Nie ma w tym żadnej magicznej fasoli”, powiedział Senatowi przesłuchanie. „Nie ma nic, co po prostu tak się stanie. Więc przestrzeń rozwiązania musi się otworzyć”.
„Dlaczego nie ma planu B?”
Były premier Malcolm Turnbull, który po raz pierwszy poinformował o zeznaniu Caudle dla Senatu, powiedział Guardianowi, że istnieje „Brak braku dobrej woli W kierunku Australii ”z USA w odniesieniu do Aukus, ale rzeczywistość niedoboru okrętów podwodnych oznaczała, że było„ bardzo, bardzo, bardzo wysokie ”prawdopodobieństwa, że okręty podwodne klasy Virginia nigdy nie dotrą pod kontrolą australijską.
Po promocji biuletynu
Turnbull powiedział, że językiem pochodzącym od amerykańskich ekspertów marynarki wojennej był „Realistycznie kadrowanie oczekiwań”, Zasadniczo mówiąc, że bez dramatycznej reformy USA nie mogły sprzedać żadnej z łodzi klasy Virginia. Z klasą Collins zbliżającą się do końca ich służby, a Turnbull argumentował Aukus Submarine.
„Ryzyko, że nie dostaniemy żadnych okrętów podwodnych w klasyce Virginia, jest-obiektywnie-bardzo, bardzo wysokie. Prawdziwe pytanie brzmi: dlaczego rząd nie uznaje tego… i dlaczego nie ma planu B? Co robią, aby zdobyć alternatywne możliwości w przypadku, gdy Wirginia nie przybywa?”
Turnbull-który, jako premier, podpisał umowę okrętów podwodnych oleju elektrycznego z francuską gigantem marynarki wojennej, która była jednostronnie porzucona na korzyść porozumienia Aukus w 2021 r.-argumentował, że rząd australijski, parlament i media nie udało się właściwie przesłuchać umowy Auukusa.
„Kiedy porównujesz szczerość i szczegółowe ujawnienie, że Kongres USA otrzymuje z Departamentu Marynarki Wojennej, i puch, który tu dostajemy, jest to hańba. Nasz parlament ma najbardziej zagrożony, ale jest najmniej ciekawy i najmniej poinformowany.
W piątek minister obrony, Richard Marles, powiedział dziennikarzom w Sydney „Prace nad Aukus kontynuuje”.
„Nadal bardzo pracujemy… ze Stanami Zjednoczonymi, postępując optymalną ścieżką do Australii, nabywając zdolność podwodną napędzaną jądro”-powiedział.
„W odniesieniu do harmonogramu produkcji i konserwacji w Stanach Zjednoczonych nadal wnosimy nasz wkład finansowy w tę bazę przemysłową”.
Marles zacytował USA 1,6 miliarda dolarów wypłaconych USA za zwiększenie branży stoczniowej już w tym roku, a kolejne płatności, i powiedział, że 120 australijskich handlowców pracuje obecnie nad utrzymaniem okrętów podwodnych klasy Virginia w Pearl Harbor.
„Cała te prace trwają i jesteśmy naprawdę przekonani, że stawki produkcji zostaną podniesione w Ameryce, co jest bardzo częścią ambicji Aukusa”.
Guardian przedstawił serię pytań do biura Marlesa na temat zeznań Senatu Caudle.