Boeing stara się zebrać do 25 miliardów dolarów (19 miliardów funtów), próbując wzmocnić swoje finanse, gdy producent samolotów zmaga się z opóźnieniami w produkcji strajk 33 000 pracowników I ciągłe obawy dotyczące bezpieczeństwa.
We wtorek w złożonym przez spółkę wniosku regulacyjnym stwierdzono, że zamierza zebrać pieniądze w drodze oferty akcji i długów, co zapewni elastyczność Boeinga do poszukiwania opcji wspierających swój bilans w okresie trzech lat.
Zawarł także odrębną umowę kredytową o wartości 10 miliardów dolarów z konsorcjum banków, która, jak twierdzi, zapewni krótkoterminowy dostęp do płynności w „trudnym otoczeniu”.
Strajk wstrzymał produkcję u producenta samolotów zaczęło się miesiąc temuwedług Reutersa, co szacuje się, że kosztowało firmę ponad 1 miliard dolarów.
W zeszłym tygodniu firma wycofała swoje zaproponował podwyżkę wynagrodzenia o 30%. ponad cztery lata dla strajkujących pracowników po zerwaniu rozmów ze związkami zawodowymi, a pod koniec tygodnia ogłosił plany zwolnić 17 000 miejsc pracy – około 10% światowej siły roboczej – do cięcia kosztów.
Strajki pogłębiają burzliwy rok dla Boeinga, który rozpoczął się w styczniu wyleciał panel drzwi w powietrzu z jednego ze swoich Boeingów 737 Max 9 wkrótce po starcie z Portland w stanie Oregon. Następnie Federalna Administracja Lotnicza (FAA) narzuciła ograniczenie produkcji odrzutowców Max.
W lipcu Boeing zgodził się przyznać do winy do oskarżenia o oszustwo w USA wynikające z katastrof dwóch odrzutowców 737 Max w latach 2018 i 2019, w których zginęło 346 osób, i zgodził się zapłacić grzywnę w wysokości prawie 250 mln dolarów (191 mln funtów).
Nie było jasne, kiedy i ile spółka spodziewa się zebrać w ramach ogłoszonej we wtorek oferty, ale analitycy przewidywali, że zakończy się ona przed końcem roku.
Boeing stoi także w obliczu zadłużenia o wartości 11,5 miliarda dolarów z terminem spłaty do lutego 2026 r. i zobowiązał się do emisji swoich akcji o wartości 4,7 miliarda dolarów przejęcia Spirit AeroSystemsa także przejąć jego dług. Transakcja odkupu dostawcy części, którą firma sprzedała prawie 20 lat temu, była częścią planu mającego na celu zwiększenie bezpieczeństwa na liniach produkcyjnych.
po promocji w newsletterze
W oświadczeniu złożonym przed amerykańską Komisją Papierów Wartościowych i Giełd Boeing stwierdził: „Ta uniwersalna rejestracja na półce zapewnia firmie elastyczność w zakresie poszukiwania różnych opcji kapitałowych, niezbędnych do wsparcia bilansu firmy przez okres trzech lat”.
Oddzielny kredyt o wartości 10 miliardów dolarów został przyznany bankom, w tym Citibankowi i Goldman Sachs, ale producent potwierdził, że nie pobrał jeszcze z niego żadnych pieniędzy. Stwierdzono: „Są to dwa rozważne kroki mające na celu wsparcie dostępu firmy do płynności”.