Inwestorzy w Boeinga są przygotowani do poznania pełnego wpływu wojny handlowej Donalda Trumpa, w obawie, że amerykański planemaker może zostać uderzony mocniej, niż się spodziewał po tym, jak Jets przeznaczony dla chińskiej linii lotniczej powróconej do USA.

Samolot Boeing 737 Max 8 przeznaczony do użytku przez chińską linię lotniczą wróciła do USA w poniedziałek z Centrum Wykończenia China Boeinga, zgodnie z danymi lotniczymi cytowanymi przez Reutersa. Nastąpił po przybyciu do USA w niedzielę kolejnych 737 maks. namalowane w barwach chińskich linii lotniczych Xiamen w amerykańskim centrum produkcyjnym w USA w Seattle.

Cena akcji Boeinga spadła o prawie 3% w poniedziałek, zgodnie z wyprzedaniem za drugiej strony Wall Street. W tym miesiącu rynki akcji USA zostały w tym miesiącu znacznie wyższą zmienność, ponieważ inwestorzy próbowali opracować skutki taryf Trumpa.

Przemysł lotniczy został przyłapany na wojnie handlowej. Taryfy Trumpa na towary z prawie wszystkich krajów spowodowały zakłócenia na całym świecie, a handel towarami w USA-Chin jest najbardziej dotknięty, a opłaty wynosi 145% na import USA i 125% na towary idące w drugą stronę.

Według IBA, nowa 737 Max ma wartość rynkową około 55 mln USD (41,4 mln GBP). To sprawia, że ​​125% taryfy jest zakorzenione bez znaczącej zmiany modelu biznesowego branży linii lotniczych.

Powrót Boeing Jets podkreśla podatność na taryfy największego eksportera produkcyjnego w USA. Dodaje to problemy Boeinga, podobnie jak próbował wyzdrowieć po wydmuchu panelu w powietrzu w styczniu 2024 r., Co skłoniło firmę do zastąpienia swojego dyrektora naczelnego.

Kelly Ortberg, która przejął Boeinga po kryzysie bezpieczeństwaujawni wyniki finansowe w pierwszym kwartale w środę. Analitycy oczekują znacznej poprawy sprzedaży w porównaniu z rokiem poprzednim, a przychody przewidują, że wzrosną o 20% do 19,8 mld USD, chociaż nadal oczekują strat w wysokości 466 mln USD w tym kwartale.

Jednak wyniki prawdopodobnie przyćmią pytania dotyczące wpływu taryf na działalność.

Douglas Harned, analityk w Bernstein, firmie badawczej, powiedział, że nie spodziewał się „ostatecznych odpowiedzi” na trafieniu taryfy, ale „zaniepokojony tym, że ryzyko jest większe niż się spodziewano”, biorąc pod uwagę dyskomfort linii lotniczych z powodu płaconych taryf i możliwych opóźnień w produkcji, aby uniknąć kosztów.

Harned powiedział, że przerwa w chińskich dostaw może trafić na pokolenie gotówki w 2025 r., Chociaż dodał, że spodziewał się ostatecznie dostarczenia samolotów.

Jednak inwestorzy muszą walczyć z ogromną niepewnością co do intencji Białego Domu. Obecna polityka Trumpa jest podniesienie taryf na wiele krajów po zakończeniu 90-dniowa „przerwa” na wyższych stawkach, z wyłączeniem Chin Po rozłożeniu zamieszania rynku na rynek obligacji.

Richard Aboulafia, dyrektor zarządzający Aerodynamic Advisory, A Consultancy, powiedział, że The Administracja Trumpa pokazał „głęboki i ciężko zarobiony poziom ignorancji”, jak działa przemysł lotniczy, a długoterminowe taryfy byłyby szkodliwe dla Boeinga.

Aboulafia powiedziała, że ​​krótkoterminowe uderzenie w gotówkę Boeinga powinno być stosunkowo ograniczone, ale dodała, że ​​firma powinna mocno odepchnąć taryfy Trumpa, szczególnie w celu uniknięcia „katastrofalnej wojny handlowej z resztą świata”.

Pomiń wcześniejszą promocję biuletynu

Na chińskim rynku „w dłuższej perspektywie zaczyna mieć znaczenie”, powiedziała Aboulafia. Oczekuje się, że chińskie linie lotnicze będą stanowić piątą sprzedaż nowych samolotów, na jednym z kluczowych rynków Boeinga i jego europejskiego rywalizującego Airbusa. „Nie możesz po prostu zostawić tego Airbusowi” – powiedziała Aboulafia.

W znaku, że wojna handlowa może nasilać się poza relacją USA-Chiny, Pekin w poniedziałek ostrzegł, że tak będzie Weź „zdecydowane i wzajemne” środki zaradcze przeciwko innym krajom negocjującym z USA, jeśli zawarli umowę na koszt Chin.

Jednak reszta światowego przemysłu lotniczego może mieć mniejsze szanse na wpływ zaradczy, biorąc pod uwagę poleganie Chin od samolotów USA i Europy.

Reuters poinformował, że 737 Max 8 wylądował na terytorium USA w Guam w poniedziałek, po opuszczeniu Centrum Ukończenia Zhoushan Boeinga w pobliżu Szanghaju, pokazały dane ze strony internetowej Airnav Radar.

Rzecznik Xiamen Airlines w poniedziałek potwierdził Reutersowi, że dwa samoloty oznaczone dla przewoźnika poszły do ​​USA, ale odmówił podania powodów.

Boeing został skomentowany.

Source link