Eksport do USA z chińskich sklepów internetowych, takich jak Temu i Shein, spadły w obliczu wojny handlowej Donalda Trumpa, ponieważ wzrosła wysyłka z Chin do UE.

Oficjalne chińskie dane wykazały, że całkowita wysyłka e-commerce spadła o 65% o wolumen w ciągu pierwszych trzech miesięcy roku, ale wzrosła o 28% w Europie.

Sharp Fall pojawia się wśród doniesień, że platforma dyskontowa typu fast-fashion Shein rozważa restrukturyzację w USA w celu okrążenia taryf.

Według Financial Times jedno obejście polegało na przeniesieniu produkcji z Chin do krajów, które nie dotknęły amerykańskimi taryfami. Taki ruch może to umieścić nadchodząca londy wstrzymany.

Liczby poprzedzają kwietniowe ogłoszenie Trumpa, że ​​był Złapanie zwolnienia taryfowego na import paczki o wartości do 800 USD (598 £) od 2 maja. Podkreślają jednak, w jaki sposób chińskie platformy e-commerce skierowały wysiłki marketingowe do Europy w oczekiwaniu na nadejścia taryf amerykańskich.

Od maja konsumenci amerykańscy mogą doświadczyć czegoś podobnego do efektu Brexitu, który spowodował, że wiele importów o niskiej wartości zakazują jest dla brytyjskich kupujących online, ze względu na nocną zmianę zasad handlowych z UE.

Karanie amerykańskich taryf w wysokości 145% w celach chińskich już weszło w życie, wysyłając ceny podnoszące się zarówno na Temu, jak i Shein.

TEMU przekazuje konsumentowi prawie wszystkie swoje podatki importowe, ze średnią ceną 100 produktów w dwóch kategoriach – zabawkach, gier oraz zdrowia i piękna – przeskakuje o ponad 40% w ciągu ostatnich dwóch tygodni, według analizy Bloomberga.

CNBC poinformowało, że letnia sukienka wymieniona na TEMU za 18,47 USD (13,83 £) będzie kosztować 44,68 USD po tym, jak 26,21 USD opłat importowych zostanie dodane do rachunku – 142% dopłaty.

Tymczasem koszt stroju kąpielowego dziecka prawie trzykrotnie z 12,44 USD do 31,12 USD, gdy podano opłata importowa w wysokości 18,68 USD. Handheld odkurzacz wymieniony na 16,93 USD kosztuje teraz 40,11 USD przy uwzględnieniu dodatkowej opłaty.

We wtorek chiński rząd wysłał do Trumpa wyzywającą wiadomość wideo, ostrzegając, że nie „uklęknie” w obliczu taryf karnych.

„Kłonność do łobuza jest jak picie trucizny, aby ugasić pragnienie”, powiedział w oświadczeniu w języku angielskim.

Pomiń wcześniejszą promocję biuletynu

Taryfy mają na celu ożywienie produkcji amerykańskiej, ale wyglądają na mocne dotknięcie firm i konsumentów. Walmart jest jednym z amerykańskich firm, które starają się utrzymać udział w rynku, informując chińskim dostawcom, że wzięli podatki importowe, zgodnie z Południowo -Chiny Morning Post.

Nawet amerykański Amazon, który jest gospodarzem wielu chińskich sprzedawców stron trzecich, został zburzony plotkami o tym, jak planuje odpowiedzieć na taryfy. Po Raport powiedział Podzielnie ceny, aby konsumenci pokazali koszty taryfy, firma była nazywany „wrogim i politycznym” przez rzecznika Białego Domu, zanim Trump osobiście zadzwonił do Jeffa Bezosa.

W obawie, że taki ruch może bezpośrednio zilustrować wpływ wojny handlowej na kieszenie konsumentów, Trump powiedział: „Jeff Bezos był bardzo miły. Był wspaniały. Bardzo szybko rozwiązał problem. Dobry facet”.

Amazon powiedział, że „rozważył pomysł” wymieniania opłat za import, ale plan został błędnie zgłoszony, tak jak on nigdy nie został zatwierdzony.

Temu i Shein zostali skomentowani.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj