Chiny podobno nakazały swoim lotniom, aby nie przyjmować żadnych dalszych dostaw Boeing Jets, najnowszy ruch w wojnie handlowej Tit-for-Tat z USA.

Chiński rząd poprosił przewoźników o zaprzestanie zakupów sprzętu i części związanych z samolotami od amerykańskich firm, zgodnie z raportem Bloomberga, który cytował osoby zaznajomione z tą sprawą.

Zamówienie z Pekinu podobno nastąpiło po ogłoszeniu w ciągu weekendu swojej taryfy odwetowej w wysokości 125% na towary amerykańskie.

Według raportu Pekin rozważa sposoby wspierania linii lotniczych, które wynajmują Jets Boeinga i mają wyższe koszty.

Około 10 beeing 737 maks. Jets przygotowuje się do dołączenia do chińskich linii lotniczych, a jeśli dokumenty dostawy i płatność wobec niektórych z nich zostaną zakończone, zanim weszły w życie chińskie taryfy wzajemne, samoloty mogą wejść do kraju, ludzie bliscy tej sprawy poinformowały Bloomberg News.

Ograniczenie stanowi poważny cios dla Boeinga i innych producentów próbujących poruszać się po rosnącej wojnie handlowej między dwiema największymi gospodarkami.

Szef budżetowej linii lotniczej Ryanair, Michael O’Leary, powiedział, że jego firma może opóźnić dostawę samolotów Boeinga, jeśli staną się droższe.

O’Leary powiedział Financial Times, że Ryanair ma otrzymać kolejne 25 samolotów z Boeinga od sierpnia, ale nie potrzebuje samolotów do około marca lub kwietnia 2026 r.

„Możemy ich opóźnić i mieć nadzieję, że zwycięży zdrowy rozsądek”, powiedział FT.

Akcje w Boeinga zostały buforowane przez obawy o wpływ taryf handlowych, a także skargi niektórych akcjonariuszy, których spółka nie zainwestowała w inżynierii.

Firma straciła 7% wartości rynkowej od początku roku, aw marcu jej dyrektor finansowy, Brian West, powiedział, że taryfy mogą trafić do części od swoich dostawców.

Chaotyczne wprowadzenie taryf Donalda Trumpa wywołało zmienność na giełdzie od 2 kwietnia, chociaż w tym tygodniu nastąpiło niepewne ożywienie po tym, jak prezydent zasugerował, że zawiesi planowane taryfy dotyczące importu smartfonów i laptopów.

S&P 500, wskaźnik akcji American Blue-Chip, wzrósł o 0,8% w poniedziałek, ale do tej pory spadł o około 8%.

W ciągu nocy w Azji Japonia Nikkei wzrósł o 0,8% we wtorek i Kospi Korei Południowej o 0,9%, z Silne korzyści dla producentów samochodów, takich jak Honda, Suzuki i Hyundai, po tym, jak Trump zasygnalizował, że będzie pomoc dla branży.

Administracja USA wcześniej ogłosiła 25% taryfę na cały import zagranicznych samochodów, z wyłączeniem wyjątków dla Meksyku i Kanady. Analitycy z firmy doradczej Telemetry przewidywali, że ten ruch może spowodować 1,8 mln sprzedaży samochodów w USA i Kanadzie w tym roku.

Boeing został skomentowany.

Source link