Według wszystkich kont, Sabrina Carpenter ma kontrolę.
26-letnia piosenkarka, która podpisała umowę płytową z Disneyem w wieku 12 lat i została gwiazdą nastolatków, pracowała przez 10 lat i pięć albumów przed Espresso, bezczelnym i chwytliwym singlem z jej albumu Shorta N 'Sweet, stała się piosenką latem 2024 roku. Pisze lub współautor wszystkich piosenek z charakterystycznym nadrukiem z charakterystycznym nadrukiem. („Czy powiedziałeś, że skończyłeś? Nie wiedziałem, że zaczęliśmy”, dokucza w nowym singlu Manchild.) Niedawno Profil pokrycia kamiennego opowiedziała o jej inteligencji, rzemiosła i martwym humorze. (Zapytana, o którym słynnym byłym Manchild, odpowiedziała: „Chodzi o twojego tatę”). Robi niemiecki krok polegający na wydaniu nowego albumu zaledwie rok po jej przełomie z powodu nie więcej niż pomysły, czuje się kreatywna i chce-„Mój mózg jest ostry, napiszmy”, powiedziała Rolling Stone.
Ale chociaż Carpenter jest najwyraźniej na miejscu kierowcy, teledysk dla Manchilda znajduje ją jako pasażera, kołyszącą się w serii niekompetentnych mężczyzn w surrealistycznym autostopu przez pustynię. Oprócz humorystycznego wyobrażenia sobie niedociągnięć Manchilda jako pojazdów, wyśmiewanie się z niektórych tradycyjnych pinupów filmowych i rozkoszując się przyjemnie dziwnymi zdjęciami, wideo kontynuuje zabawę gwiazdy stolarki z pomysłem bycia seksownym, zobowiązującym lisicą, Betty Boop dla Gen Z. kolana, szukając uwagi anonimowego mężczyzny w garniturze, jego ręka luźno chwytała jej blond włosy bombowe.
Nic dziwnego, że Internet nie zareagował dobrze. Carpenter, ostry student muzyki pop, wyraźnie pracuje w Madonna tradycji prowokacji seksualnej ze względu na prowokacje, wyśmiewa się z tropów i roztropności ludzi z pociągnięciem. Ale w Internecie można by uwierzyć, że cofnęła przyczynę feminizmu o dobre 10 lat. Na Reddit, na swoim Instagramie, na resztkach witryny prawicowej wściekłości, znanej wcześniej jako Twitter, użytkownicy-w przeważającej części kobiety-oskarżyli Carpentera o zamykanie męskiego spojrzenia, promowanie postaw regresywnych, nie rozumiejąc satyry, a nawet zagrażanie bezpieczeństwa kobiet w ogóle. „Niezwykle mizoginiczne obrazy”, napisał Jeden użytkownik na Instagramie, odzwierciedlając sentymenty całego subreddit R/Popculture. „Sabrina To nie jest zabójstwo, o którym myślisz, że jest…” napisał inny.
W Tiktok obraz z łatwością złożył w jednej kobiecie wyjaśniacze o tym, jak okładka jest w rzeczywistości przeciwieństwem wzmocnienia wzmocnienia lub w jaki sposób furora zawiera bez kontekstu, ahistoryczne, spłaszczone dyskurs, który jest wszystko nie tak z nowoczesnym społeczeństwem itp. (Co jest warte, jest również półprzewodnikowa teoria, że Carpenter ostatecznie ujawni większy obraz, który również gra człowieka, w grupie. o wykorzystywaniu domowym w Glasgow posunęło się tak daleko wzywając toabsurdalnie „powrót do zmęczonych tropów, które zmniejszają kobiety do zwierząt domowych, rekwizytów i dobrobyt oraz promują element przemocy i kontroli”.
Krótko mówiąc, dyskomfort jest namacalny, choć przewidywalny. Chociaż seksualność żeńska jest de rigueur w muzyce pop, nadal nie jesteśmy przyzwyczajeni do widzenia gwiazd popowych pod kontrolą własnej seksualności, nie mówiąc już o rozstrzenaniu się jako uległych. Carpenter na czworakach ociera się o dominującą retorykę kobiecej wzmocnienia seksualnego – „Bądź na szczycie”, „uprawiaj seks jak mężczyzna”, „Call the Shots”. Kurwa, nie daj się pieprzyć. Dominacja jako jedyny dopuszczalny tryb, poddanie się przyjemności seksualnej jako nieodłącznej słabości. Być jednocześnie uległa i silna jest złamanie niektórych mózgów, osobliwości i pewności siebie w wyniku seksualnego jednej kobiety zapalenie alergii przewlekłego plakatu na zabawę, a także zachętę Internetu dla czarno-białych myślenia.
„,„ Alt ”:„ Sabrina ”,„ indeks ”: 8,„ Istracking ”: true,„ IsMainmedia ”: false,„ źródło ”:„ Instagram ”,„ drożyndomain ”:„ Instagram.com ”}”>
Zezwalaj na zawartość Instagrama?
Ten artykuł zawiera treści dostarczone przez Instagram. Prosimy o zezwolenie, zanim cokolwiek zostanie załadowane, ponieważ mogą one używać plików cookie i innych technologii. Aby wyświetlić tę treść, Kliknij „Pozwól i kontynuuj”.
Carpenter, niezaprzeczalnie dziewczęcy i często uchylony w koronkowej bieliźnie, dokładnie wie, co robi. Mając tylko okładkę albumu i jedną piosenkę, która ma się przejść, jest jeszcze za wcześnie, aby zobaczyć pełny zakres jej zwolennicy satyry, ale zarys riffowania i odzyskiwania męskich fantazji jest jasny. Rolling Stone Shoot-kwiatowy, duszpasterski, wróżka-przywołuje obrazy Tradwives, trzecią poręcz dyskursu kobiet w Internecie. Takie kobiety sprzedają fantazję jaj kurczaków, posiłków od podstaw, boso i w ciąży i zawsze służbą mężczyzny. Sprzedają także seks, choć cicho, jako maszyny do tworzenia dziecka dla głowy rodziny. Carpenter w bieliźnie w Gingham, pozujący z jeleniami w lesie otoczonym kwiatami, jest dosłownie podtekst: to męska fantazja dla mężczyzn, którzy nie lubią niepodległości kobiet, a ona jest właścicielem.
Rzeczą, która brakuje w tym komentarzu, to poczucie zabawy, którą Carpenter wydaje się mieć w pikach. Jak Addison Rae, facet Ostatnie przełom kto często występuje w staniku i bieliznyPopowy występ Carpentera rozkoszuje się bałaganem, eksploracją seksualną i wzrostem połowy lat dwudziestych poprzez odświeżająco chwytliwe melodie. Brązowe oczy Rae, Girl-Door-Door-Door-Door Perkiness, Athletic Dancing i Pure Pop Instyncts przypominają młodego Britney Spears-z wyjątkiem, co najważniejsze, ma 24 lata i od lat dąży do swoich własnych warunków na Tiktok. Zarówno ona, jak i Carpenter istnieją u młodego dorosłego, jakąś samoświadomość i młodzieńcze porzucenie, ich szczera seksualność zarówno bezczelna, jak i poważna.
Warto zauważyć, że wygląd Carpentera i Rae wpływa na rozmowę. Oba są konwencjonalnie wspaniałe, stylizowane jako pinupy, ale nie cycate, oczywiście Hollywood, ale wciąż pozornie naturalne. Zdjęcie najlepszego przyjaciela mężczyzny czytałby inaczej, gdyby Carpenter był bardziej zgodny z dominującymi trendami modyfikacji ciała. Innymi słowy, wyglądała jak Kardashian, przekształcając swoje ciało i patrzy w męski ideał żeńskiej cyborgi. Z każdym dniem jestem osobiście coraz mniej zainteresowany postrzeganą artystyczną „autentycznością” – rzekomo wyznaniami, tradycją, celebrytami, które są takie jak ty – i coraz bardziej przyciągane przez autentyczność formy, prawdziwą lub postrzeganą. W morzu z porywczonymi twarzami, pulchnymi ustami i dziwacznie klepsydrowymi ciałami jest odświeżające widzieć gwiazdy pop, które są nadal wyidealizowane, ale w normalnych proporcjach ludzkich. Jeśli chodzi o amorficzną przyczynę kobiet, bardziej martwię się o zmianę paradygmatu w kierunku celebrytów obnoszących się z ich chirurgii plastycznej – ciała ludzkie przekształcone w procedury i substancje po wygórowanych Pygmalion mit na odwrót – niż stolarz na kolanach.
Ale prawdopodobnie powiedziała, że to przemyślam. W końcu jest to muzyka pop – seks sprzedaje i czy ludzie kupują jej shtick, czy nie, wciąż mówimy o jej albumie.