Tjego nie jest recenzją. Było już ich mnóstwo, większość z nich Jacka Thorne’a i nowy serial dramatyczny Netflix, Stephena Grahama, Adolescencjajako współczesny punkt orientacyjny telewizji. W ostatnim tygodniu otrzymał pięciogwiazdkowe rekomendacje od krytyków, a wielu chwaliło działanie tak samo, jak jego odważna podróż do mrocznego i trudnego tematu na ekranie: niepokojące wyobcowanie niektórych brytyjskich młodych ludzi.

Do tej pory tylko dziwny amatorski recenzent online wydawał się nie do zniesienia. Kilku z tych sceptyków nazwał to „powolnymi” lub bezcelowymi. Wyraźnie nie uznali tego od przekonującego, ani zaskakującego, przeciwstawiając się konsensusowi wśród profesjonalnych krytyków, że jest to najlepszy kawałek poważnej telewizji od dłuższego czasu.

Podejrzewam, że odległymi wątpliwości mogą być po prostu widzowie, którzy są już tak świadomi w swoim codziennym życiu dzikości w szkolnej taktyce przetrwania, brutalność mediów społecznościowych i przemocy ulicy, że ten serial telewizyjny wydaje się raczej poważny fragment rzeczywistości, zamiast denerwującego objawienia o tym, co dzieje się w głowach niektórych nastolatków. Być może ich młodzi przyjaciele zostali aresztowani za napaść? Może członek rodziny? Jeśli tak, usłyszeli wszystko o nalotach policyjnych i wnętrzu celi policyjnych. W rezultacie nie znajdą czterech odcinków Adolescencja chwytanie, jak reszta z nas w stosunkowo osłoniętej budynku.

Ale skąd pochodzisz widz, przybycie tego dramatu na nasze ekrany to moment, którego nie należy ignorować. Jest to naprawdę szansa na osiągnięcie legendarnego statusu Pan Bates kontra pocztadramat ITV pokazany w ubiegłym roku, który pozwolił fałszywym oskarżeniom o niszczące życie w Wielkiej Brytanii na szczyt programu politycznego.

Spekulacje na temat tego, jak szkodliwe smartfony i czas na ekranie dla rozwijającego się mózgu były od dłuższego czasu. Ale może to wziąć ten scenariusz napisany przez Thorne’a i Grahama, wraz z tak przekonującym przedstawieniem współczesnych funkcjonariuszy policji, nauczycieli, nastolatków i rodziców, aby umożliwić społeczeństwo naprawdę uznać niebezpieczeństwa zagrażające społeczeństwu.

Wyzwanie jest czymś więcej niż prostym problemem zdrowia i bezpieczeństwa, takiego jak przekonanie dzieci do noszenia kasków rowerowych. Jako matka młodych mężczyzn widziałem, w jaki sposób rozwój technologiczny ostatnich 20 lat w połączeniu z ogólnym brakiem osiągalnych celów i wartościami wspierającymi w celu stworzenia tego, co może wyglądać na dość jałowy krajobraz moralny. W tym środowisku, z niewłaściwym zestawem okoliczności i dodatkowymi fragmentami pecha, każdy chłopiec mógłby ubiegać się o pewność od ponurej logiki mizoginicznej kultury online, dla której Andrew Tate stał się teraz godłem.

Jako chłopcy, moi synowie i ich przyjaciele szybko zauważyli i chętnie odrzucali, atrakcyjność tych łatwych i agresywnych odpowiedzi. Ale obserwowali, jak inni wślizgują się w głębokie dziury. I nie jest trudno zrozumieć, dlaczego. Wciąż oczekuje się, że nastoletnie samce będą silne i dynamiczne, ale powiedziano mu również, że ich żywiołowe energie są niechciane. Często są one przedstawiane jako problem, a nie jako niewykorzystany potencjał.

Tak więc, chociaż istnieje element Adolescencja To rozważa nas jak czystą horror, należy również rozumieć, że ma wiele punktów kontaktowych z prawdziwymi rzeczami w domach i szkolnych placach zabaw w całym kraju. Nakręcony w jednym ujęciu, jej napięta narracja ma rozpęd, który się buduje, podobnie jak najnowszy film reżysera Punkt wrzeniarównież z Grahamem. W kilku scenach zamienia to w świadomie Histrionic Tour de Force, nawet gdy aktorstwo jest bezbłędne. Thorne w rzeczywistości przyznaje, że zespół produkcyjny i obsada wszyscy zbliżyli się do dramatu, jakby pracowali na scenie. „Wszyscy traktowaliśmy to tak, jakby to był teatr”, powiedział, „jakbyśmy coś razem robili i że chodziło tylko o występ”.

Miejmy nadzieję, że to skoordynowane poczucie dramatycznego pędu może teraz wydać szersze uznanie społeczeństwa, że ​​wyobcowani młodzi mężczyźni są dla nas wszystkich dużym problemem.

Vanessa Thorpe jest korespondentką sztuki i mediów obserwatora

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj