Dwa regionalne odrzutowce Delta Air Lines zderzyły się na taksówce na lotnisku LaGuardia w Nowy Jorkraniąc stewardesa, uszkadzając kokpit i odrywając część skrzydła w tym, co linia lotnicza opisała jako „kolizję o niskiej prędkości”.
Skrzydło samolotu niosącego 32 osoby przygotowujące się do startu w środę wieczorem do Roanoke w stanie Wirginia uderzyło w kadłub samolotu przybywającego z Charlotte w Karolinie Północnej, z 61 osobami na pokładzie, zgodnie z oświadczeniem Delty.
Stewardesa odbyła obrażenia niebezpieczne dla życia i został zabrany do szpitala, zgodnie z oświadczeniem Port Authority of New York i New Jersey. Linia lotnicza powiedziała, że nie było doniesień o rannych pasażerach.
„Ich prawicowe skrzydło przycięło nos i kokpit, które mamy uszkodzenie naszej przedniej szyby i… niektóre z naszych ekranów tutaj”, powiedział pilot, według audio kontroli ruchu lotniczego.
Samolot, który wylądował „zatrzymał się, szarpnął i skoczył w prawo”, pasażer William Lusk powiedział ABC. „Wszyscy ucichli. A gdy wszyscy milczyli, pilot spokojnie przyszedł i powiedział:„ Hej, byliśmy w katastrofie, wszyscy zachowują spokój ”.
Według Delty nie oczekiwano, że reszta operacji lotniska nie miałaby wpływu.
„Delta będzie współpracować ze wszystkimi odpowiednimi władzami, aby przejrzeć to, co wydarzyło się, gdy bezpieczeństwo naszych klientów i ludzi pojawia się przed wszystkim”, powiedział oświadczenie Delta. „Przepraszamy naszych klientów za doświadczenie”.
Samoloty połączeniowe Delta zaangażowane w kolizję są obsługiwane przez Endeavour Air.
Lotning LaGuardia jest jednym z 35 głównych lotnisk, w których FAA zainstalowało zaawansowane systemy radarowe powierzchni, które pomagają śledzić samoloty i pojazdy na ziemi oraz ostrzegać kontrolerów potencjalnych konfliktów. Nie było jasne, jaką rolę odegrał system w tej zderzeniu.
Zamknij takie połączenia, które mogą dodać do obaw o bezpieczeństwo lotnicze w następstwie najbardziej śmiercionośnej katastrofy samolotu w USA od dziesięcioleci, kiedy samolot zderzył się z helikopterem wojskowym w Waszyngtonie w styczniu oraz innymi ostatnimi wypadkami i bliskim brakiem.