Wydaje się, że „Wojna naukę” administracji Trumpa weszła w nową fazę po niedawnej decyzji Sądu Najwyższego, która wzmocniła sekretarz zdrowia i służby społecznej Robert F Kennedy Jr, wybitną sceptykę szczepionki i innych przywódców agencji, w celu wdrożenia masowych zwolnień – skutecznie oświetlając upolitycyzację nauki.

Decyzja przychodzi, gdy Kennedy nagle anulował zaplanowane spotkanie kluczowego panelu doradczego opieki zdrowotnej, amerykańskiej grupy zadaniowej ds. Usług zapobiegawczych na początku tego miesiąca. To, w połączeniu z jego niedawnym usunięciem panelu ponad tuzina doradców szczepionek, sygnalizuje, że jego demontaż nauki o tworzeniu polityki w HHS jest prawdopodobnie dalekie od końca.

„Obecna administracja prowadzi wojnę naukę”, ostrzegła Celine Gounder, profesor medycyny i ekspert ds. Chorób zakaźnych na New York University w maju w maju z absolwentami Harvard’s School of Public Zdrowie.

„Dzisiaj widzimy rosnące zagrożenia dla publicznych instytucji zdrowia, które zapewniły nasz świat bezpieczeństwo przez pokolenia”, powiedziała, powołując się na „cięcia w badaniach, które przynoszą życie milionom, zbliżając się do sytuacji kryzysowych w zakresie zdrowia publicznego, które nie są reagowane z pilną potrzebą, oraz kontynuowanego skoordynowanego ataku na samą ideę procesu naukowego”.

Grounder dodał: „W ciągu ostatnich kilku miesięcy widzieliśmy, jak administracja Trumpa angażuje się nie tylko w dezinformację medyczną, ale w aktywną cenzurę dyskursu naukowego”.

Odkąd wziął ster w HHS, nienaukowe poglądy Kennedy’ego na szczepionki i inne sprawy medyczne w połączeniu z powszechnymi badaniami i cięciami personelu, spowodowały protesty naukowców w HHS i poza nimi.

Eksperci medyczni twierdzą, że polityka Kennedy’ego pomaga „zasilają nieufność w szczepionkach”, gdy wrażenia odry wznoszą się na ponad trzy dekadę wysokie, krzywdzące istotne badania zdrowotne z drakońskymi cięciami i pomogły wspomagać mentalność administracji Trumpa „War on Science”.

Kennedy wywołał burzę ogniową w czerwcu, obfitując 17 członków Komitetu Doradczego ds. Praktyk szczepień, która zaleca szczepionki Centers for Disease Control and Prevention oraz głosów w celu dostarczenia aktualizacji harmonogramu szczepionek. Następnie nazwał nowy ośmioosobowy panel szczepionek-z których połowa podziela nieufność szczepionek Kennedy’ego-który szybko wycofał zalecenia dotyczące szczepionek przeciw grypie zawierającej składnik, który wielu anty-vaxxerów fałszywie związało z autyzmem.

Ten ruch wywołał ostrą krytykę ze strony weteranów lekarzy z krajową grupą pediatryczną, która zdecydowała się zbojkotować swoje pierwsze spotkanie.

„Wśród powodów, dla których postanowiliśmy nie uczestniczyć, było to, że najwyraźniej wydawało się, że jest to zorganizowany wysiłek, aby zasila nieufność w szczepionkach”, powiedział The Guardian Sean O’Leary, który przewodniczy Komitetowi ds. Chorób Zakaźnych w American Academy of Pediatrics.

Zasadność rozprzestrzeniła się również w National Institutes of Health, gdzie w czerwcu dziesiątki naukowców i innych pracowników opublikowało szczegółowy dokument, nazwany Deklaracją Bethesda, ostrzegając, że kluczowe misje premierowej agencji badawczej w HHS zostały uszkodzone przez cięcie budżetowe administracji Trumpa.

Jeszcze przed tymi ruchami wybitni uczeni opieki zdrowotnej brzmili głośno o niektórych zasadach HHS i mentalności antyscianiejszej administracji-w tym drakońskich cięć budżetowych dla badań i cięć personelu w wysokości ponad 10 000.

Gunder powiedział, że nastąpiła „powódź podwództwa orwellicznego ze strony agencji zdrowia publicznego”, przyczyniając się do spadku wskaźników szczepień i zwiększania podatności Amerykanów na choroby takie jak odry, które niedawno osiągnęły poziom nie widziany od 2000 r., Kiedy to zadeklarowano odrę w USA.

Jej krytyka została wzmocniona przez publiczne protesty ekspertów opieki zdrowotnej niepokojące polityki szczepionek oraz duże cięcia dla badań i personelu Agencji Food and Drug Administration, NIH i innych części HHS.

Na oddzielnym froncie prawnym sąd federalny Rhode Island w lipcu orzekł przeciwko HHS i Kennedy’emu i tymczasowo zatrzymał się na drastyczną modernizację HHS i niektórych z jej personelu.

Orzeczenie stanowi zwycięstwo sądowe grupie 19 Demokratycznych Prokuratorów Generalnych, a także Dystryktu Kolumbii, która w maju pozwany Kennedy – plus inni przywódcy HHS, tacy jak komisarz FDA i pełniący obowiązki dyrektora CDC – atakujący restrukturyzację jako „niekonstytucyjne i nielegalne demontaż” agencji. Kennedy, jak twierdzili, „systematycznie pozbawili HHS zasobów niezbędnych do wykonania swojej pracy”.

Sędzia Rhode Island napisał, że jako członkowie oddziału wykonawczego Kennedy i HHS „nie mają uprawnień do zamawiania, organizowania lub wdrażania hurtowych zmian w strukturze i funkcji agencji utworzonych przez Kongres”.

Ze swojej strony Kennedy w marcu wydał oświadczenie broniące wczesnego ruchu HHS w celu zmniejszenia 10 000 miejsc pracy w pełnym wymiarze godzin: „Nie tylko zmniejszamy biurokratyczne rozrost. Umieszczamy organizację z jej podstawową misją i naszymi nowymi priorytetami w odwróceniu epidemii choroby przewlekłej”.

Od tamtej pory zadania zostały ograniczone, od poniedziałku 14 lipca, po postanowieniu 8 lipca od Sądu Najwyższego, które pozwoliło na kontynuowanie planów restrukturyzacji. Wielu pracowników, którzy mieli zostać zwolnieni podczas pierwszej rundy agencji 10 000 zwolnień w kwietniu, było w zawieszeniu, ponieważ postanowienie przeszło przez system sądowy, a później zatrzymał się przez sędziów federalnych. Reorganizacja, oprócz personelu, miała skonsolidować 28 działów departamentu na 15 i ograniczyć biura regionalne z 10 do pięciu.

Demokraci również w Kongresie wyrazili silne alarmy na temat tysięcy stałów zatrudnienia HHS i ich negatywnego wpływu na opiekę zdrowotną i naukę.

Dziesięciu kongresowych demokratów pod przewodnictwem kongresmena Jamiego Raskina z Maryland, którego dzielnica jest domem dla tysięcy pracowników NIH i FDA, napisało do Kennedy’ego w marcu, domagając się rezygnacji tysięcy nielegalnie zwolnionych pracowników, ostrzeżenie o „szkodliwych konsekwencjach” dla pacjentów z opieką zdrowotną i badaniami naukowymi.

Raskin powiedział Guardianowi, że działania Kennedy’ego i administracji Trumpa ujawniają „całkowite lekceważenie prawa tworzących uprawnienia Kongresu. Trump chce być zarówno wdrażającym prawem, jak i gałęzi legislacyjnej, ale to nie jest jego praca. To całkowicie niekonstytucyjne. Próbują ograniczyć fundusze, które były zgodne z prawem przez Kongres”.

O’Leary i wielu innych ekspertów medycznych ostrzega, że niebezpieczne cięcia ideologicznie napędzane w HHS będą miały długoterminowe konsekwencje.

„To, co widzimy w HHS, jest głęboko niepokojące”, powiedział O’Leary „Finansowanie NIH nigdy nie było politycznie ani ideologicznie, ale najwyraźniej to właśnie widzimy. Te cięcia będą miały poważne konsekwencje dla naszego kraju i opieki zdrowotnej”.

Source link