Przejęcie konkurencyjnego interpubliki Omnicom o wartości 13,5 mld USD może iść naprzód pod warunkiem, że nowa firma nie zawiera umów z innymi, aby kierować dolarami reklamowymi w kierunku lub z dala od wydawców w oparciu o treść polityczną, podała w poniedziałek Komisja Handlu Federalna.

Umowa z agencją nadal pozwoliłaby poszczególnym reklamodawcom określić, gdzie pokazano ich reklamy, powiedział FTC. Uznałoby to również potencjalne roszczenia z powstającego dochodzenia FTC w sprawie ewentualnej koordynacji z obserwatorami medialnymi, którzy zostali oskarżeni Elon Musk pomocy w organizowaniu bojkotów reklamodawców platformy mediów społecznościowych X.

„Dzisiejsza ugoda nie ogranicza ani konstytucyjnie chronionych przez reklamodawców, ani konstytucyjnego prawa do wolności słowa”, powiedział Andrew Ferguson, przewodniczący FTC.

Rzecznicy firm nie odpowiedzieli natychmiast na prośby o komentarz.

Omnicom wprowadził umowę na all-stock, aby kupić Interpublic w grudniu, tworząc największą na świecie agencję reklamową. FTC powiedział, że w Stanach Zjednoczonych firma stałaby się największą agencją reklamową na zakup mediów.

Ferguson wcześniej skrytykował osady, które wymagają od firm zmiany ich zachowania, a nie odcinania aktywów, nazywając ich egzekwowanie.

„Historia zmowy na rynku usług kupujących media i zwiększony potencjał zmowy po połączeniu sprawiają, że jest to rzadkie przypadki, w którym narzucenie lekarstwa behawioralnego jest odpowiednie”-powiedział.

Poniedziałkowa umowa wymagałaby od firmy przekazania powiązanych dokumentów i składania rocznych raportów zgodności na pięć lat.

Ugoda wymaga ostatecznego zatwierdzenia przez FTC, kierowanego przez trzech republikańskich komisarzy, po okresie komentarzy publicznych. Dwóch komisarzy głosowało za wejściem do proponowanej ugody w poniedziałek, a jeden został wycofany.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj