Opóźnienia lotów trwały w niedzielę, ponieważ poważny kryzys pokonał jedno z największych lotnisk w USA wśród obaw związanych z bezpieczeństwem lotnictwa.
Od niedzieli rano w Newark Liberty Airport (EWR) odbyło się 210 opóźnień i 88 odwołania. według Flightaware. Duże lotnisko jest jednym z głównych centrów dla Nowego Jorku i okolic.
Następnie nastąpił spowolnienie weekendowe United Airlines Ogłoszono w piątek, że anuluje 35 codziennych lotów w obie strony z Newark z powodu złych problemów technologicznych i kadrowych związanych z Federalną Administracją Lotniczą.
W oświadczenie W piątek Scott Kirby, dyrektor generalny United Airlines, powiedział: „Przez wiele lat United był bardzo jasny i głośno o potrzebie naprawy systemu kontroli ruchu lotniczego w Ewr. Podczas gdy entuzjastycznie popieramy wysiłki trwające i strukturalne naprawianie FAA, długotrwałe wyzwania FAA gotowane w tym tygodniu”.
„W ciągu ostatnich kilku dni, po raz kolejny, technologia, na której kontrolery ruchu lotniczego FAA polegają na zarządzaniu samolotami wchodzącymi i wychodzącymi z lotniska w Newark, nie powiodła się – co spowodowało dziesiątki przełomowych lotów, setki opóźnionych i odwołanych lotów, a co najgorsze, tysiące klientów z nie zakłóconymi planami podróży” – powiedział.
Kirby powiedział dalej, że problemy technologiczne na lotnisku zostały złożone po tym, jak ponad 20% kontrolerów FAA dla EWR podobno odszedł z pracy.
„Pamiętaj, że ten konkretny obiekt kontroli ruchu lotniczego jest chronicznie niedopuszczany od lat, a bez tych kontrolerów jest to teraz jasne – a FAA mówi nam – że lotnisko w Newark nie może poradzić sobie z liczbą samolotów, które mają tam działać w ciągu ostatnich tygodni i miesięcy” – dodał.
Wyjaśniając cięcia, które mają „już zmniejszony harmonogram w Newark”, Kirby powiedziała, że linia lotnicza nie miała innego wyjścia, jak anulować loty, ponieważ „nie ma sposobu na rozwiązanie problemów personelu FAA w najbliższym czasie”.
Powiedział także, że United Airlines od lat wzywa rząd do ograniczenia liczby lotów „do tego, co lotnisko może realistycznie poradzić”.
Tymczasem, rozmawiając z korespondentem MSNBC, Tomem Costello, kontroler ruchu lotniczego powiedział, że nie jest bezpieczne wylatanie z Newark. „Powiedział:„ To nie jest bezpieczne. To nie jest teraz bezpieczna sytuacja dla latającej publiczności ”, Costello powiedział Daily Beastdodając: „Po prostu powiedział mi to i osobno:„ Nie lej do Newark. Unikaj Newark za wszelką cenę ”.
Według FAA opóźnienia są spowodowane brakiem kontrolerów ruchu lotniczego. W miarę jak administracja Donalda Trumpa kontynuuje masowe federalne zwolnienia w tym pracownicy bezpieczeństwa FAA pomimo mnóstwa śmiertelne awarie Od dnia inauguracji sekretarz transportu Sean Duffy wzywa więcej osób do zostania kontrolerem ruchu lotniczego.
W czwartek Duffy powiedział na konferencji prasowej, że Departament Transportu stara się zwiększyć zatrudnienie w FAA, mając na celu zatrudnienie w tym roku co najmniej 2000 kontrolerów.
Po promocji biuletynu
„Mamy nadzieję, że za trzy do czterech lat możemy dostać się do pełnego personelu, a nie 20 lat”, Duffy powiedziałdodając: „Jak wymyślasz lukę? Nie możemy pstrykać palcami, aby wymyślić liczby”.
Dział Transportu jest ofiara Mnóstwo zachęt, w tym o 30% wzrost wynagrodzenia dla nowych pracowników, a także premię o wartości 5000 USD po zakończeniu Akademii Flight. Departament otrzymuje również nagrodę w wysokości 10 000 USD dla absolwentów Akademii, którzy są przydzielani do jednego z 13 trudnych obiektów ruchu lotniczego.
Nowa kampania mająca na celu zatrudnienie większej liczby kontrolerów ruchu lotniczego następuje zaledwie kilka miesięcy po prezydenta USA Bezpośrednio twierdzony że polityka Demokraci i Różnorodność, sprawiedliwość i włączenie (DEI) były odpowiedzialne za spadające standardy lotnicze i śmiertelne Katastrofa samolotu Waszyngtonu W styczniu zabiło 67 osób.
Po serii śmiertelnych wypadków lotniczych, lutia sondaż ujawnił To, że zaufanie Amerykanów do lotnictwa spadło, z 64% Amerykanów stwierdziło, że uważa, że podróże lotnicze są bardzo lub nieco bezpieczne – spadek od 71% Amerykanów, którzy tak wskazali w zeszłym roku.