Donalda TrumpaWedług wielu osób zaznajomionych z tą praktyką i ujawnionego poradnika, który ujawnił, że gra terenowa w Arizonie i Nevadzie może zostać zakłócona przez akwizytorów pracujących dla America Pac, korzystających z fałszowania GPS, aby udawać, że pukali do drzwi, choć tak nie było. wideo z lokalizacją.
Konsekwencje dla Trumpa mogą być dalekosiężne, biorąc pod uwagę, że America Pac podjął się tego zadania większość gry terenowej kampanii Trumpa w państwach będących na polu bitwy i coraz częściej wydaje się, że o wyborach zadecyduje frekwencja.
Bootlegowy film instruktażowy, jak sfałszować, nakręcony przez akwizytora America Pac w Nevada i uzyskane przez Guardiana pokazuje oczywistą łatwość, z jaką można zmienić lokalizację na fałszywe pukanie do drzwi, co stawia pod znakiem zapytania, do ilu wyborców Trumpa faktycznie udało się dotrzeć dzięki operacji w terenie.
Film, udostępniony kilkuset akwizytorom, przedstawia konfigurację: użytkownik pobiera aplikację fałszującą GPS, aby fałszywie ustawić się pod drzwiami wyborcy Trumpa, fałszuje odpowiedzi w ankiecie i podejmuje kroki mające na celu zatuszowanie oszustwa poprzez zmianę odpowiedzi na ankietę, aby uczynić ją wiarygodną.
Zakres praktyki fałszowania GPS jest niejasny, ponieważ trudno jest złapać oszustów bez porównania danych z innym modułem śledzącym. Nie jest to również problem ograniczony do America Pac; Podszywanie się pod GPS stanowi problem od lat, a łapanie oszustów wymaga coraz większych zasobów.
W odpowiedzi na doniesienia firma America Pac wydała wspólne oświadczenie swoich dostawców Blitz, Patriot Grassroots, Echo Canyon i Synapse Group.
„Każde oznaczone drzwi pozostawiają unikalne odciski palców, a odciski palców drzwi oznaczonych za pomocą aplikacji fałszującej pozostawiają te odciski palców w neonowych kolorach. Dysponujemy opartymi na technologii narzędziami do audytu i zapobiegania oszustwom, które pozwalają identyfikować i odrzucać zepsute jabłka, Pac nie płaci ani grosza, a do drzwi puka następny akwizytor” – stwierdzono.
Blitz – sprzedawca w Arizona i Nevada – według dwóch osób bezpośrednio zaznajomionych z sytuacją akwizytorzy korzystają z aplikacji „Quickbooks Workforce”, która stale śledzi lokalizacje i ma pewne funkcje geofence.
Jednak danymi geolokalizacyjnymi przechowywanymi w aplikacji Workforce można manipulować, wyłączając usługi lokalizacyjne, a jeden z byłych audytorów Blitz powiedział, że zazwyczaj przeglądają dodatkowe dane o lokalizacji tylko wtedy, gdy coś początkowo wydaje się nie tak w samej aplikacji do akwizycji Campaign Sidekick.
Film ukazuje się, gdy America Pac zmaga się z 24% pukań do drzwi w Arizonie i 25% pukań do drzwi w Nevadzie w zeszłym tygodniu – przez mniej wyrafinowanych oszustów pracujących dla Blitz – oznaczane wewnętrznie jako potencjalnie sfałszowane lub oszukańcze– wynika z danych uzyskanych przez Guardiana.
Fałszywe ankiety
W filmie instruktażowym, w którym można sfałszować, akwizytor otwiera drogę do drzwi America Pac w Nevadzie – najwyraźniej na korzyść swoich kolegów – i wyjaśnia metodę, której używa do zmiany lokalizacji, tak aby wyglądało na to, że jest odwiedzając każdy dom, do którego powinien.
Akwizytor najpierw uruchamia aplikację do zmiany lokalizacji i powiększa ją, tak aby znajdująca się tam mapa odzwierciedlała mapę z aplikacji Campaign Sidekick, która pokazuje pomarańczowe kropki domy, które mają zostać przewrócone.
Następnie zapamiętuje położenie domu docelowego wyborcy Trumpa w aplikacji Campaign Sidekick, wraca do aplikacji do zmiany lokalizacji i stuka w ten sam dom, aby sfałszować swoją lokalizację jako rzekomo znajdującą się na podjeździe.
„Te domy tutaj na dole wyglądają tak samo w aplikacji, więc wiesz, po prostu przenieś to gówno tam – albo możesz wpisać adres, ale tak jest o wiele szybciej – więc po prostu zmieniam lokalizację od razu tam” – akwizytor wyjaśnia.
Następnie akwizytor wyjaśnia, w jaki sposób sfałszować odpowiedzi w ankietach, tak aby działanie wydawało się podejrzane, i zaprasza do wewnętrznego audytu drzwi, który może skutkować zwolnieniem lub skierowaniem przez firmę akwizycyjną do sądu.
„A więc oto najważniejsza część: klikasz dom, chcesz zrobić „nie w domu” przez około pięć domów, więc klikasz gówno „nie w domu”, „opuściłem literaturę”, bum, a potem chcesz umieścić ankietę w – mówi akwizytor.
„A więc to jest ankieta. Klikasz dostępne do ankiety. To jest to, co robię. Klikam „zdecydowanie tak”, „Donald Trump”, „wcześniejsze głosowanie”, „nie”, „zakończ ankietę”. Więc to całkiem proste. Więc skaczesz między domami. I nie chcesz jechać zbyt szybko, chcesz, żeby wyglądało to realistycznie.
Nie jest jasne, jak często audytorzy Blitza sprawdzają około 400–450 akwizytorów. Jeśli audyty będą przeprowadzane co kilka dni – osoba zaznajomiona z tą sprawą stwierdziła, że zdarza się to co najmniej co pięć dni – a akwizytorzy oszukują łącznie kilkaset drzwi dziennie, to szybko można to podsumować.
Problem podejrzanych drzwi w działaniach terenowych America Pac uwypukla ryzyko outsourcingu programu terenowego, w ramach którego płatni akwizytorzy zazwyczaj nie są tak zaangażowani w zwycięstwo swojego kandydata w porównaniu z tradycyjnymi wolontariuszami lub personelem kampanii.
Musk do tej pory to zrobił przekazał 75 milionów dolarów firmie America Pac w ciągu trzech miesięcy swojego istnienia. Na działania terenowe mające na celu zwiększenie głosów Trumpa wydano około 30 milionów dolarów, a pozostałą część przeznaczono na reklamy cyfrowe i pocztowe byłego prezydenta, a także kandydatów Republikanów, którzy nie otrzymali głosów.