Brytyjski luksusowy producent samochodów Jaguar Land Rover Ostrzegł przed hitem dla zysków z taryf Donalda Trumpa, po tym, jak firma tymczasowo zatrzymała dostawy do USA.
Karmaker, który jest własnością Indii Tata Motors, zatrzymał przesyłki do Ameryki w kwietniu po tym, jak prezydent USA nałożył 25% obowiązek na wszystkie zagraniczne pojazdy, wcześniej Wznowienie ich w zeszłym miesiącu. Kraj stanowi ponad jedną czwartą sprzedaży JLR.
JLR, który sprawia, że Defender Sports Utility Vehicle (SUV) powiedział, że próbuje zregenerować pojazdy na „dostępne rynki”. Rozważa również podniesienie cen w USA, aby pomóc przeciwdziałać wpływowi taryf.
JLR dodał, że nadal współpracuje z rządami USA i Wielkiej Brytanii w zakresie Ograniczona umowa handlowa podpisane między dwoma krajami w maju. Umowa pozwala Wielkiej Brytanii eksportować 100 000 samochodów rocznie do USA z taryfą 10%, w porównaniu z 25% opłaty dla innych narodów.
Jego kolega z brytyjskiego luksusowego producenta samochodów Bentley również zatrzymał sprzedaż do USA Gdy czekał na niższe taryfy z umowy handlowej Wielkiej Brytanii, bez jasności, kiedy rozpocznie się stawka 10%.
Podczas gdy zamówienia złożone bezpośrednio przez klientów są nadal wysyłane do USA, Bentley zatrzymał eksport pojazdów, które byłyby w dealerach przed sprzedażą. Wszystkie jego samochody są produkowane w Crewe, Cheshire.
JLR produkuje swoje SUV -ów Range Rover w Wielkiej Brytanii, ale obrońca jest produkowany na Słowacji, członku UE, który nie zgodził się jeszcze pakt handlowy z administracją Trumpa.
JLR obniżył swoją prognozę marginesu zysków podstawowych, mierzonych zysków przed odsetkami i podatkami, do 5% do 7% w tym roku, z 10% wcześniej oszacowanych, wśród taryf i niepewności w globalnym przemyśle samochodowym, poinformował Reuters. Firma osiągnęła marżę zysku w wysokości 8,5% w roku do 31 marca.
Po promocji biuletynu
Udziały w Tata Silniki spadły o ponad 5% w wiadomościach we wczesnym handlu.
Analitycy stwierdzili, że JLR może być w pewnym stopniu chroniony przed wyższymi kosztami taryf, ponieważ jego samochody zostały zakupione przez bogatszych klientów, którzy raczej nie zostaną zniechęceni w większej cenie. Z drugiej strony JLR nie ma produkcji w USA, w przeciwieństwie do większości swoich rywali, takich jak Niemiec Mercedes-Benz i BMW.