Kalifornia Organy regulacyjne opublikowały nową propozycję umożliwiającą testowanie samobieżnych ciężarówek ciężkich ciężarówek na drogach publicznych.
Departament Pojazdów Samochodowych ogłoszony Proponowane w piątek przepisy dotyczące testowania ciężarówek bez kierowcy powyżej 10 001 funtów, otwierające drzwi dla firm do przetestowania technologii samojezdnych na pojazdach mniej więcej wielkości RAM lub Ford Super Duty Pickup.
Organy regulacyjne twierdzą, że samojezdne ciężarówki są już testowane w innych stanach, w tym w Teksasie, Arizonie i Arkansas. Kalifornia jest jedynym stanem z przepisami, które wyraźnie je zakazują.
Proponowane przepisy, które były opublikowane onlinepodlegają publicznemu okresowi komentarzy, który kończy się w czerwcu.
Prawdopodobnie zmierzą się z adwokatami bezpieczeństwa i związkami zawodowymi, które reprezentują setki tysięcy komercyjnych kierowców ciężarówek, którzy są zaniepokojeni utratą miejsc pracy w drodze do automatyzacji w przyszłości.
Kalifornijska ustawodawca uchwalił projekt ustawy w 2023 r. W celu wymagania od ludzkich kierowców na pokładzie samodzielnych ciężarówek, ale został zawetowany przez gubernatora Gavina Newsoma, który powiedział, że dodatkowe przepisy były niepotrzebne, ponieważ istniejące przepisy regulujące samobieżne pojazdy były wystarczające. Związek Teamsters lobbował mocno za rachunek.
Kalifornia obecnie zabrania każdego rodzaju autonomicznego pojazdu, który waży ponad 10 000 funtów na drogach publicznych.
Proponowane przepisy dotyczące ciężkich ciężarówek mają na celu Zwiększ wymagania dotyczące zgłaszania danych dla producentów, takie jak zgłaszanie przypadków, gdy samochody zatrzymują się na środku aktywnej drogi z dowolnego powodu i muszą zostać odzyskane. Dadzą państwowi większy upoważnienie do stosowania „przyrostowych środków egzekwowania” wobec firm zamiast pełnego zawieszenia zezwoleń na testowanie.
DMV zawieszony Zezwolenie na Cruise firmy bez kierowcy w 2023 r. Po jednym z samochodów samobieżnych firmy uderzył pieszego w San Francisco. Piesi doznały obrażeń zagrażających życiu.
Badania wykazały, że pojazdy z wyższymi frontami, takie jak ciężkie pickupy, są bardziej prawdopodobne, że spowoduje ofiary śmiertelne w zderzeniach z pieszymi.