Ponad 800 000 kierowców jazdy w Kalifornii wkrótce będzie mogło dołączyć do związku i negocjować wyższe wynagrodzenie i lepsze świadczenia zgodnie z miarą podpisaną w piątek przez gubernatora, Gavin Newsom.

Zwolennicy powiedzieli, że nowe prawo otworzy ścieżkę największej ekspansji praw zbiorowych w sektorze prywatnym w historii państwa. Ustawodawstwo jest znaczącym kompromisem w wieloletniej bitwie między związkami zawodowymi a firmami technologicznymi.

Kalifornia jest drugim stanem, w którym kierowcy Uber i Lyft mogą połączyć się jako niezależni kontrahenci; Wyborcy z Massachusetts przeszli w listopadzie referendum do głosowania, zezwalając na związek, podczas gdy kierowcy w Illinois i Minnesocie nalegają na podobne prawa.

„Donald Trump trzyma zakładników rządowych i pozbawia ochronę pracowników”, powiedział Newsom w oświadczeniu, odnosząc się do szacowany 750 000 pracowników federalnych, którzy są uwikłani w wyniku pierwszego rządu federalnego zamknięcie Od 2018 r., A administracja planuje wdrożyć kolejną szeroką falę cięć.

„W Kalifornii robimy coś przeciwnego: udowodnienie, że rząd może dostarczyć – dając kierowcom siłę związkową, podczas gdy my kontynuujemy prace nad obniżeniem kosztów dla rodzin. Taka jest różnica między chaosem a kompetencją” – dodał.

Nowe prawo jest częścią umowy zawartej we wrześniu wśród Newsom, stanowych prawodawców i Międzynarodowej Związku Pracowników Służby, wraz z firmami Rideshare Uber i Lyft. Oczekuje się, że w zamian z Newsom podpisze miarę obsługiwaną przez Uber i Lyft w celu znacznego zmniejszenia wymagań ubezpieczeniowych spółek dotyczących wypadków spowodowanych przez kierowców niedofinansowanych.

David Risher, dyrektor generalny LYFT, powiedział we wrześniu, że nowe stawki ubezpieczenia powinny zaoszczędzić firmę 200 mln USD i może pomóc w zmniejszeniu taryf.

Firmy twierdzą, że Fares Uber i Lyft w Kalifornii są konsekwentnie wyższe niż w innych częściach USA z powodu wymagań ubezpieczeniowych. Uber powiedział, że prawie jedna trzecia każdej taryfy jazdy w państwie przeznacza się na opłacenie ubezpieczenia stanowego.

Związki zawodowe i firmy technologiczne od lat walczą o prawa kierowców. W lipcu ubiegłego roku Sąd Najwyższy w Kalifornii orzekł, że usługi związane z jazdy i dostawą oparte na aplikacjach, takie jak Uber i Lyft, mogą nadal traktować swoich kierowców jako niezależnych kontrahentów, którzy nie są uprawnieni do świadczeń, takich jak wynagrodzenie za nadgodziny, płatne zwolnienia chorobowe i ubezpieczenie od bezrobocia.

Prawo z 2019 r. Ubrzeżało, że Uber i Lyft zapewniły kierowcom korzyści, ale wyborcy odwrócili je przy karcie do głosowania w 2020 r. Z miernikiem znanym jako propozycja 22. Uber i Lyft wydali Ponad 200 mln USD Starając się zakazać pracowników opartych na aplikacjach z klasyfikowaniem tradycyjnych pracowników. Kierowcy i grupy robotnicze sprzeciwiły się Prop 22, mówiąc, że pozwoliłoby firmom na ominięcie ich obowiązków w celu zapewnienia świadczeń i standardowych płacy minimalnej, nawet gdy zarabiają miliardy.

Zbiorowy środek negocjacyjny pozwala teraz pracownikom jazdy w Kalifornii dołączyć do związku, jednocześnie klasyfikowanym jako niezależni kontrahenci i wymaga od firm koncertowych w dobrej wierze w kwestiach, takich jak dezaktywacja kierowcy, płatne urlop i zarobki. Nowe prawo nie dotyczy sterowników aplikacji dostawczych, takich jak Doordash.

„Trump patrzy na podstawowe prawo pracowników do zebrania się i domagania się sprawiedliwej płacy i leczenia”, powiedziała Tia Orr, dyrektor wykonawczy SEIU California. „Ale tutaj, w Kalifornii, wysyłamy inną wiadomość: kiedy pracownicy są uprawnieni i cenieni, wszyscy wygrywają. Wspólny dobrobyt zaczyna się od związków dla wszystkich pracowników”.

Środek ubezpieczenia zmniejszy wymaganie dotyczące ubezpieczenia na wypadki spowodowane przez nieubezpieczonych lub nieubezpieczonych kierowców z 1 mln USD do 60 000 USD na osobę i 300 000 USD na wypadek.

Dwa środki „razem stanowią kompromis, który obniża koszty dla jeźdźców, jednocześnie tworząc silniejsze głosy dla kierowców – pokazując, w jaki sposób przemysł, siła robocza i prawodawcy mogą współpracować w celu dostarczania prawdziwych rozwiązań”, powiedziała Ramona Prieto, szefowa polityki publicznej w Kalifornii w Uber.

Nowe prawo pojawia się, gdy Uber i Lyft kontynuują negocjowanie ugody z Kalifornią i miastami San Francisco, Los Angeles i San Diego, które pozwały firmy rzekomo wstrzymanie płac od tysięcy kierowców przed oświadczeniem 22 weszło w życie.

Rideshare Drivers United, grupa rzeczników z siedzibą w Los Angeles z 20 000 kierowców, powiedziała, że ​​prawo zbiorowe nie jest wystarczająco silne, aby dać pracownikom uczciwą umowę. Grupa chciała wymagać od firm zgłaszania danych na temat wynagrodzenia państwu.

Grupa powiedziała, że ​​wynagrodzenie kierowców w Nowym Jorku wzrosły po tym, jak miasto zaczęło wymagać od firm zgłaszania, ile zarabia przeciętny kierowca.

„Kierowcy naprawdę potrzebują poparcia państwa, aby zapewnić, że propozycja płac nie tylko pomoże kierowcom, ale na przestrzeni lat postępowanie w wynagrodzeniach kierowców” – powiedziała Nicole Moore, prezes Rideshare Drivers United.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj