STeve Bannon to nazywa „zalanie strefy”. Donald Trump zademonstrował to w pierwszych tygodniach urzędowania, kiedy przedstawił ponad 100 nakazów wykonawczych. Niezależnie od ich rentowności prawnej, jest celem. Jest to strategia polityczna, aby przytłoczyć instytucje, sądy i grupy społeczne, zapobiegając skutecznej opozycji.

W Kanadzie jesteśmy świadkami naszej własnej wersji „zalania strefy” od naszego nowego premiera, Mark Carneyw koordynacji z premierami prowincjonalnymi i terytorialnymi. Carney jest byłym gubernatorem Banku Anglii. Wcześniej był gubernatorem Banku Kanady. Niedawno wygrał wybory federalne, pokonując prawicowego przeciwnika Kanadyjczyków obawiał się, że skierują ich zbyt daleko w kierunku polityki Trumpa. Jednak „negocjacje” Carneya z Trumpem dotyczyły delikatnych przypomnień, że Kanada zrobi to Nigdy nie zostań 51. stanemjak zagroził prezydentowi USA i kapitulacje wobec żądania Trumpa na wzmocnienie bezpieczeństwa granicznego i zwiększenia wydatków na obronę. W rzeczywistości Kanada zbliża się do autorytarnych rządów Trumpa.

Pod pozorem „łokci” – odniesienie do hokeja wzywające Kanadyjczyków do walki z Trumpem – w całym kraju odbywają się ogromne prezenty korporacyjne. Charakteryzując wojnę taryfową Trumpa jako awaryjnego, który wymaga drastycznej akcji, prowincja Kolumbii Brytyjskiej uchwaliła rachunki 14 i 15, przyspieszając ekstrakcję i rozwój zasobów. W Ontario ustawa 5 została w ostatnich tygodniach biczowana przez ustawodawcę, tworząc specjalne strefy ekonomiczne, które według Premiera będzie szybkie wydobycie w „Ring of Fire”-ogromny region torfowisk borealnych bogatych w krytyczne minerały.

Federalnie Carney wprowadził równie autorytarną propozycję legislacyjną o nazwie The Building Canada Act, która udzieli gabinetu nadzwyczajnej uprawnienia do zrzeczenia się stosowania prawie każdego prawa federalnego w odniesieniu do projektów, które uważa za „interes narodowy”. Wprowadził także ustawodawstwo Omnibus zwane „Ustawą o bezpiecznych granicach”, która będzie osłabiać Ochrona uchodźcy i zakończ potencjalnie tysiące oczekujących pozwoleń i zastosowań imigracyjnych. Co więcej, prawdopodobnie będzie to pominięte Wzmocnienie policji i granicy wojska. Wreszcie minister obrony ogłoszony Dziesiątki miliardów dolarów na wydatki na nową infrastrukturę bezpieczeństwa zgodnie z nowymi priorytetami NATO Trumpa.

Te tak zwane „awaryjne” dźwignie wyciągane w interesie narodowym są całkowitym wyczynem. Oprócz kilku tysięcy nowych rekrutów bezpieczeństwa – i niewielkiego wzrostu pracowników na wyjątkowo krótki okres budowy – nie ma tutaj tworzenia miejsc pracy, braku obniżenia kosztów utrzymania, żadnej różnicy dla Kanadyjczyków w sklepie spożywczym. Jak zawsze prawie żaden z tych dolarów „spływa” do zdecydowanej większości ludzi w całym kraju. Ponadto szybkie śledzenie ekstrakcji zasobów obejmuje nie tylko atak na rdzenną jurysdykcję i przepisy środowiskowe, ale także na Prawa i ochrona pracowników.

Zamiast tego spójrzmy na to, kto naprawdę zyskuje z tej koncentracji nowej władzy w oddziałach wykonawczych i kto przegrywa.

W Kolumbii Brytyjskiej jest to obecnie linia przesyłowa gazu Prince Rupert i KSI Lisims LNG, która jest obecnie na dolnym do zatwierdzenia. Jego inwestorzy finansowi obejmują firmy z Wall Street głęboko osadzony W wewnętrznym kręgu Trumpa. Projekt Sisson w Nowym Brunszwiku jest obsługiwany przez Northcliff Resources, który jest głównie własnością Todd Corporation z Nowej Zelandii. Nowy Brunszwik niedawno przywrócił kopalnię Sisson z martwych dzięki prawie 30 milionom dolarów w gotówce na projekt Zarówno rządy kanadyjskie i USA.

W Ontario pierścień pożaru został „zbadany” przez wiele firm, ale przede wszystkim prywatna firma wydobywcza Wyloo, która może skorzystać z decyzji Ontario w rachunku 5, aby zwolnić kopalnię gniazda orła z oceny środowiska. To-w połączeniu z bankrollowaniem Nowej All-Sezon przez Ontario przez torfowe, które są niezbędne do wydobycia minerałów-jest ogromną publiczną dotacją dla firmy, należącej do australijskiego miliardera-cynicznie promowanego jako shoring naszej krajowej autonomii.

Ludowe ludy w całym kraju obiecują, że to zastraszanie ustawodawcze wygeneruje luz blokady i bezpośrednie działania na ziemi. Próba powstrzymania szkód, rząd Ontario ogłosił wkład w 70 mln USD w Rdzenny fundusz uczestnictwa Dla pierwszych narodów rzekomo miały większy wkład w procesy regulacyjne oraz trzykrotnie rdzenne fundusz możliwości, który zapewnia gwarancje pożyczek dla pierwszych narodów, którzy chcą uzyskać dostęp do finansowania, aby stać się zwolennikami projektów ekstrakcji zasobów. Federalny Rdzenny program gwarancji pożyczki został również rozszerzony na te same cele, podwajając do 10 miliardów dolarów.

Wspólnym wątkiem w tym ataku nowych przepisów jest stworzenie „legalnych czarnych dziur” i niebezpiecznej centralizacji władzy uznaniowej federacyjnej w biurze Tajnej Rady oraz w gabinetach prowincji. Ani stawki kapitałowe, ani więcej „konsultacji” nie zmieniają równowagi władzy w tych zaskakujących nowych ustaleniach.

Co się stanie, gdy projekty te zostaną zakwestionowane, nawet pomimo szeroko zakrojonych konsultacji i dostępności finansowania? Jeśli historia stanowi jakąkolwiek wskazówkę, potrzeby rządów federalnych i prowincji – powołując się na „krytyczną infrastrukturę” do zabezpieczenia interesów narodowych – z pewnością miały pierwszeństwo przed prawami tubylczymi.

To nie tylko taktyka „zalewania strefy”, która jest tutaj replikowana, ale treść tego, w jaki sposób sytuacja polityczna jest definiowana i rozwiązywana. Kto musi stać się 51. stanem, kiedy nasze rządy są gotowe wdrożyć wszystkie te same polityki pigułki i władzy oligarchicznej?

  • Shiri Pasternak jest profesorem nadzwyczajnym w dziedzinie kryminologii na Toronto Metropolitan University. Dayna Nadine Scott jest profesorem w Osgoode Hall Law School i Wydziału Zmian Environmental & Urban na York University. Obaj autorzy są członkami zespołu badawczego infrastruktury poza wyodrębnieniem, współpracą między krytycznymi uczonych i rdzennych obrońców ziemi w Ameryce Północnej

Source link