SAbrina Carpenter została oskarżona o wciąganie kobiet z powrotem do nieoświeconego w zeszłym tygodniu, jako Kontrowersyjna okładka Bo jej nowy album spotkał się z (najwyraźniej) feministyczną furorą. Jest zatem ironiczne, że przeszłość jest dokładnie tam, gdzie najbardziej szczerzy krytycy Carpentera mogliby zrobić z patrzeniem. Oczywiste jest, że ogólny konsensusie ponuro wsuwa się po prawej stronie, jeśli chodzi o płeć, a nowe pokolenie młodych, kobiecych krytyków powinno być ostrożne, by wpaść w krok. Debata na temat tego, jak patrzymy na kobiety i to, czego chcą, ryzykuje bezwładnie brakującą kwestii.
W ciągu ostatnich kilku tygodni Sydney Sweeney został za karmi Sprzedawanie seksownego mydłai Addison Rae skarciła za tańczenie w bieliźnie na scenie. To dziwne, że luz był tak ogromny, biorąc pod uwagę obchody filmu Babygirl Haliny Reijn zaledwie kilka miesięcy temu. Sheeo Nicole Kidman wylewa mleko z spodka? Gorący. Brudna kąpiel Sweeneya? Degradowanie i marynowanie. Pozornie, wiek Kidmana sprawił, że była radykalnie feministka, a co za tym idzie, dopuszczalna w oczach perwersyjnej policji.
Istotne jest, aby debaty te odbywały się teraz na platformach internetowych. W najlepszym wypadku te przestrzenie mogłyby stanowić rzadkie forum dla kultury popularnej, która może być traktowana poważnie. Od zastosowania „seksownej dziewiczej” tropu po złotego wieku glam fantazje o bieli, po transformacyjny wpływ dziwnej publiczności, jest tak wiele interesujących rzeczy do powiedzenia na temat kobiet, takich jak Carpenter, Sweeney i Rae, oraz o tym, jak jesteśmy zachęcani do ich przeczytania. Zamiast tego rozmowa jest podyktowana seksistowskimi algorytmami, nagradzając finansowo osoby o najbardziej ekstremalnych poglądach. Wyzwolenie nie przynosi już kliknięć, a więc otworzenie Tiktok jest upadek na morze diatrybów tak purytańskich, że przyniosą łzę oku Olivera Cromwella.
Nic nie oznacza, że krytyka pop pop to bluźnierstwo, ale karanie witrioliczne nie zastępuje znaczącej krytyki. Jeden użytkownik Tiktok, zajmujący się inspirującymi opowieściami „Herstory”, twierdzi: „Sabrina nic nie wie… (ona jest) hańbą dla każdej kobiety, która kiedykolwiek żyła”. Co dziwne, takie relacje mają fetyszystyczne preferencje dla Girlbosses Century martwe, chętnie zbudują markę, aby świętować „pierwsze” kobiety (autorzy, chemicy, królowe, nazywacie to), jednocześnie wyrażając nadużycia w tych nagłówkach. Jeśli tylko wydaje się, że wnioskowanie są, młode kobiety, takie jak Carpenter, mogą być równie dobre w feminizmie, jak Jane Austen lub Anne Boleyn.
W rzeczywistości należy się wyciągnąć prawdziwych lekcji z historii nieco nowszych. Krytyki te wydają się w dużej mierze nieświadomi „wojen seksualnych” z lat 70. XX wieku, w których bojowe feministki, takie jak Andrea Dworkin, argumentują, że niezależnie od kontekstu, obrazy pornograficzne były nienawistne, wyzyskujące i mężczyzny. Przeciwko niej były feministki dodatnie pod względem seksualnym, takie jak Angela Carter, próbują hojnie myśleć i złożoność pragnienia i dominacji w życiu kobiet. Gdyby ktokolwiek mógłby to wykopać, książka Cartera z 1978 roku The Sadeian Woman może zwrócić kłótnię o stolarz na głowie. Tam historyzuje „dobrą złą dziewczynę”, „Blondynkę, Buxom” z „dziecięcym urokiem”, sugerując niemożność pisania o władzy i seksie bez pisania o kapitalizmie. W przypadku Cartera, obrazów pornograficznych, grania na dominacji i podporządkowania, nie można było być prostotnie oceniane lub zignorowane, ale zamiast tego może być postrzegane jako „krytyka aktualnych stosunków”.
Mimo wszystko, z którymi wojny seksualne były agresywnie walczą, były również pełne bogatych argumentów, szerokości i długotrwałej świadomości sił ekonomicznych. Jedną rzeczą, którą Dorkin miał rację, była ponura rzeczywistość pornografii, gdy jest ograniczona do bezwzględnej sferze komercyjnej. Jeśli chodzi o przemysł pornograficzny o wadze wielomilionowej i świat popu, osoby o prawdziwej mocy, podobnie jak anonimowy, pasujący do okładki albumu Carpentera, rzadko występujący w ramce.
Jest to zatem ironiczne, że w styczniu nie mniej niż producent rekordowy Pete Waterman wyróżnił stolarza jako mały blond symbol seksizmu. Twierdził, że odłożył lata kobiet, dodając: „Jeśli poprosisz o szanowanie, nie chodź w string”. Nie jestem pewien, czy Carpenter musi błagać o szacunek od osób zajmujących się domem emerytalnym dla producentów pop, prawdopodobnie wciąż czerpią zyski z Hotpantów Kylie, ale komentarze te służą nam, że niewiele się zmieniło, jeśli chodzi o grafikowanie gotówki. To, że Pete Watermans Pete’a nadal korzystają, w tym przypadku z oskarżonych debat na temat przemocy wobec kobiet, to to, co socjalistyczni-feministów wskazaliby dekady temu, a dokładnie o tym, o czym powinniśmy dzisiaj mówić.
Jeśli obrazy podporządkowania seksualnego sprawiają, że niektóre feministki są niewygodne, powinniśmy też o tym porozmawiać. Zamiast tego powracamy do ironicznie paternalistycznych wypowiedzi. Oczywiście nie powinno być zaskoczeniem, aby znaleźć parametry kobiecej seksualności, które są nadzorowane pod protekcjonalnym pozorem o bezpieczeństwo kobiet. To właśnie ta logika od lat jest broni przed kobietami transpłciowymi. Wynik? Feminizm, który pakuje kobiety w coraz mniejsze pudełka z każdym wygodnym przekroczeniem.
Możemy zadawać pytania dotyczące nieszczęśliwego małżeństwa kapitalizmu i załamania, ale sugerowanie, że kobiety, które chcą eksperymentować konsensycznie z obrazami dominacji, powinny w jakiś sposób obwinić męską przemoc, jest niebezpieczna, rozpraszająca i nieświadomy historii. Dziesięciolecia pracy (na przykład, tak zwana „szorstka obrona seksualna”) spędzono na ochronie prawa kobiet do wyrażania siebie seksualnej bez obawy przed krzywdą-nie jest „feminizmem wyboru”, aby utrzymać ten grunt.
„Nie mogę uciec od twojej historii”, śpiewa Carpenter na torze 2022. Gdyby tylko ci atakujący jej poczuli ten sam sposób na temat feminizmu, który się przywołuje, mogą zobaczyć, co naprawdę się tu dzieje. To nie tyle powrót do seksownego popu, który ogranicza kobiety, co cenzurowa krytyka, że marka popowa wydaje się doskonale obliczona do sprowokowania.