Kierowca idący 283 km/h (455 km/h) próbuje ustalić rekord prędkości lądowej podczas wyścigów pod adresem UtahOrganizatorzy twierdzą, że słynne bonneville Salt Flats zmarł w niedzielę po tym, jak stracił kontrolę nad swoim rakietowym pojazdem o nazwie The Speed Demon.
Kierowca Chris Raschke stracił kontrolę około dwóch i pół mil w biegu i był leczony przez lekarzy na miejscu, ale zmarł z powodu swoich obrażeń, zgodnie z Southern California Timing Association, które zorganizowało popularne wydarzenie wyścigowe z prędkości od końca lat 40. XX wieku.
Przez dziesięciolecia płaska, szklana biała powierzchnia Bonneville narysowała kierowców z całego, starając się ustalić nowe rekordy świata i fanów motocyklowych i samochodów. Resztki prehistorycznego jeziora, Salt Flats, które są około 100 mil (160 km) na zachód od Salt Lake City, były również tłem dla filmów takich jak Dzień Niepodległości i najszybszy Indianin na świecie.
„Motorsports jest z natury niebezpiecznym sportem” – powiedział Dennis Sullivan, budowniczy samochodów i kierowca, który ustanowił rekord prędkości lądowej w swoim Model T Street Roadster z 1927 r. I jest prezesem Prezesa Utah Salt Flats Racing Association. „Ludzie zostają ranni. Ludzie zostają zabici. Taka jest tylko natura tego sportu. To się nie dzieje.”
Sullivan powiedział, że sporty motorowe mają również rygorystyczne wymagania bezpieczeństwa – takie jak silniejsze batony, opony specjalne i więcej gaśnic – które pomagają chronić kierowców.
Ostatnia śmierć wyścigowa Sullivan przypomniała sobie w mieszkaniach, kiedy przyszedł w 2016 roku Sam Wheelerznany motocyklowy motocykl lądowy, rozbił się z prędkością 200 km/h (321 km/h), gdy rower o wysokiej wydajności testował ogon i przeszedł w powietrze.
Bonneville Salt Flats, które miały swój pierwszy wyścig w 1914 roku, mają około 7 mil (11 km) do wyścigów i warstwę wodonośną pod spodem, która chłodzi opony samochodów. W przeciwieństwie do innych miejsc wyścigowych, ponieważ nie ma stojaków. Widzowie muszą stać dwie dziesiąte mili od samochodów. Raschke stracił kontrolę nad pojazdem około dwóch i pół mil w bieg.
Nie wiadomo, jaką prędkość próbowała dotrzeć Raschke.
Stowarzyszenie i biuro szeryfa hrabstwa Tooele prowadzą dochodzenie w sprawie śmierci, powiedział Sgt Dane Lerdahl, rzecznik organów ścigania. „Wiemy, że to był jakiś wypadek” – powiedział Lerdahl.
60 -letni Raschke był kierowcą streamlinera – długiego, wąskiego samochodu aerodynamicznego wykonanego do działań z dużą prędkością – znaną jako Demon Speed. Pracował w sportach motorowych od ponad czterech dekad.
Według strony zespołu Racing Speed Demon, Raschke pracował na Raceway Ventura na początku lat 80., ścigał się z trzema kołami i samochodami w oddziale mini zapasów, nauczył się wytwarzać i utrzymywać samochody, pracując z uznanym konstruktorem silnika, a później został kierowcą zespołu Demon Speed. Keith Pedersen, dyrektor wyścigu Prezesa i Speed Week Race, powiedział, że Raschke był szanowanym kierowcą w społeczności wyścigowej, a także pracował dla firmy, która tworzy FUDENERS dla samochodów wyścigowych.
„Jest jednym z dużych. Zrobił różnego rodzaju wyścigi” – powiedział Pedersen.
Wydarzenie wyścigowe rozpoczęło się w sobotę i trwa do piątku.