Donald Trump’S administracja jest oskarżany przez aktywistów o quid pro quo, ponieważ próbuje szybko śledzić kontrowersyjną propozycję rurociągu paliwowego Michigan Byłoby to częściowo zbudowane przez dawcę o głębokich powiązaniach finansowych z prezydentem.
Podczas gdy kanadyjski gigant olejowy Enbridge jest właścicielem Linia 5 Rurociąg ropy i gazu, który próbuje zastąpić w regionie Wielkich Jezior, wykonawcą jest Tim Barnard, który wraz z żoną przekazał 1 milion dolarów kampanii Trumpa w zeszłym roku, Federalna Komisja Wyborcza Dokumenty pokazują.
Firma Barnarda, Barnard Construction, otrzymała ponad 1 mld USD na budowę części ściany granicznej, a także jest płodnym republikańskim dawcą kandydatów i krajowych kandydatów i organizacji.
Enbridge chce wymienić starzejącą się linię 5 przecinają około 4,4 mil (7 km) dna morskiego w Wielkich Jeziorachktóry zawiera ponad 90% świeżej wody w kraju i 21% świeżej wody na świecie.
. szacowany Plan zastępczy o wartości 1,5 mld USD wymaga zbudowania tunelu pod wielkimi jeziorami, które według przeciwników naraża środowisko na wysokie ryzyko. Kwestionowali także zdolność Barnarda do ukończenia wysoce złożonego projektu, powołując się na brak doświadczenia i historię naruszenia płac.
„Takie ustalenia dotyczące płatności wśród rządowych i federalnych wykonawców nie są niczym niezwykłym, ale zwiększają zakres poniżej sekundy Administracja Trumpai są wysoce nieetyczne i skorumpowane przez rządowy proces umowy ”-powiedział Craig Holman, lobbysta z Capitol Hill z obywatelem publicznym, organizacją non-profit, która opowiada się za przejrzystością.
„Często umowy są przyznawane na podstawie dużych darowizn na kampanie, a nie na zasługę, i skutecznie przygotowuje proces licytacji przeciwko firmom, które albo nie mogą sobie pozwolić na wniesienie dużych składek na kampanię, albo odmawiają płacenia za umowy rządowe”, powiedział Holman.
Barnard nie odpowiedział natychmiast na prośbę o komentarz.
Administracja Trumpa pod koniec lutego przeniósł się do szybkiego śledzenia Federalne projekty energetyczne, które obejmują linię 5 poprzez Źródło procesów przeglądu środowiska armii amerykańskiej. Ten ruch był częścią „awaryjnego energii”, który ogłosił pierwszego dnia urzędu, który jest postrzegany jako wątpliwy, ponieważ produkcja energii była już blisko rekordowych wzlotów. Niektóre twierdzić to jako zwrot Do dawców przemysłu naftowego, którzy pomogli Trumpowi zostać wybrani.
Oprócz darowizn 1 mln USD 2024 r. Barnard przekazał miliony urzędnikom administracji Trumpa, republikańskich komitetach kongresowych oraz innych republikańskich kandydatach i grup. Wśród Odbiorcy są sekretarzem stanu Marco Rubio, wiceprezesem JD Vance, byłym mówcą w domu USA Kevina McCarthy’ego i gubernatorem Teksasu Greg Abbott.
Barnard przekazał Trumpowi w 2016 roku i znowu W 2019 i 2020 rokutuż przed i zaraz po otrzymaniu tego, co niektórzy prawodawcy i inni kontrahenci rzekomy był nielegalną umową o zakupie no-bid na zbudowanie części ściany granicznej.
To, co zaczęło się jako umowa o wartości około 143 milionów dolarów Balloon do ponad 1 mld USD Częściowo poprzez lukę w konkurencyjnym procesie licytacji, a krytycy zakwestionowali Spike – Barnard wystawił podatników za około 33 mln USD za milę zbudowanej muru granicznego, podczas gdy rząd płacił około 20 mln USD. Ściany w ramach poprzednich administracji kosztują około 3 mln USD za milę, ale były nieco mniejsze w skali.
Jack Reed, demokratyczny senator Rhode Island, wezwał Dochodzenie w sprawie „umowy bez licytacji z pozornie politycznie powiązanym, prywatnym wykonawcą”.
Tymczasem Barnard Construction został pozwany za brak zapłaty swoim pracownikom i zadomowiony Z Tampa Bay Water Board nad tandetnym projektem na betonowym zbiorniku, który zaczął pękać, zwiększając obawy w Michigan o jego zdolność do budowy betonowego tunelu. Wygląda również na to, że firma nie ma doświadczenia w budowaniu rodzaju tunelu wymaganego do rurociągu pod jeziorem, twierdzą przeciwnicy projektu.
„Są to darczyńcy, którzy dostali umowę na budowę ściany granicznej i wydaje się, że istnieje tu również ukryty motyw – konflikt interesów”, powiedział Levi Teitel, rzecznik postępu. Michiganktóry sprzeciwia się wierszowi 5. „Fakt, że państwo rozważa nawet współpracę z tymi wykonawcami, którzy mają te zacienione osiągnięcia, jest niepokojący”.
Rurociąg codziennie przenosi około 540 000 baryłek oleju i płynnego gazu ziemnego przez cieśniny Mackinac, które łączy jezioro Michigan z jeziorem Huron między górnym i dolnym półwyspem Michigan. Grupy środowiskowe obawiają się uderzenia kotwicy lub potężnych zmieniających się prądów, które rzucają ogromną nacisk na starzejące się rury i mogą wywołać katastrofę.
Plany Enbridge’a dotyczące wezwania linii zastępczej o wykopanie tunelu użyteczności publicznej pod podłogą Mackinac Straits – projektowanie Enbridge chroniłoby go przed kotwicami i innymi zagrożeniami. Przeciwnicy zauważają, że tunel nadal byłby wysoki ryzyko ze względu na złożoność jego budowania, a ponieważ byłby to najwyższy tunel na świecie, jeśli zostanie ukończony.
Sztywna opozycja polityczna i prawna od siedmiu lat utrzymuje nowy rurociąg i próbuje zamknąć istniejąca linia. Przegląd środowiska Army Corps of Engineers jest postrzegany jako jedna z najlepszych nadziei przeciwników na wykolejenie projektu z powodu wyraźnego ryzyka planu.
Chociaż nie ma żadnego prawnego mechanizmu usuwania Barnarda z projektu, przeciwnicy wezwali gubernatora Michigan, Gretchen Whitmer i jej mianowanych w organu korytarza Mackinac Straits, który nadzoruje projekt, aby zablokować alarm na temat pozornego quid pro quo i presji Enbridge.
Whitmer nie powiedział publicznie, że sprzeciwia się linii 5, ku frustracji z tego, że walczą z nią, powiedział Sean McBrearty, koordynator kampanii z ropą i wodą, nie mieszają się.
„Mają moc, aby rzucić światło dzienne w projekt dla publiczności i nie robią tego” – powiedział McBrearty. „Jeśli chodzi o ten hare-brainowy schemat zbudowania tunelu przez najbardziej wrażliwą ekologicznie częścią wielkich jezior, Whitmer brakuje w akcji”.