Federalna Komisja Handlu USA i siedem stanów oskarżyły Live Nation i jego ramię biletowe Ticketmaster Agencja powiedziała w czwartek, że miliony dolarów, zezwalając brokerom biletów na bilety koncertowe i sprzedaż ich na znacznym znaczniku.
Pozew pogłębia nieszczęścia prawne Ticketmastera, które rozpoczęły się po nieudanej sprzedaży biletów w 2022 r. Na bardzo znikniętą wycieczkę ERAS Swift.
Akcje Live Nation spadły o 2,3% w wiadomościach.
Ticketmaster, który kontroluje 80% biletów podstawowych na główne miejsca koncertowe, zignorował naruszenia limitów zakupów biletów przez artystów ustalonych przez artystów, umożliwiając Ticketmaster na czerpanie 3,7 mld USD opłat odsprzedaży w latach 2019–2024, jak twierdził FTC.
Agencja podała, że te działania wraz z brakiem ujawnienia pełnej ceny biletów, w tym opłat, z góry naruszyły prawo ochrony konsumentów.
Przedstawiciele Ticketmaster i Live Nation nie odpowiedzieli natychmiast na prośby o komentarz.
„FTC Trump-Vance ciężko pracuje, aby fani mieli szansę na kupowanie sprawiedliwych biletów, a dzisiejszy proces jest monumentalnym krokiem w tym kierunku”, powiedział Andrew Ferguson, przewodniczący FTC, Oświadczenie NA.
Kolorado, Floryda, Illinois, Nebraska, Tennessee, Utah i Wirginia wspólnie składają pozew w Kalifornii.
Ticketmaster spotkał się z intensywną krytyką, gdy miliardy wniosków od fanów Swift, botów i sprzedawców biletów przytłoczyły swoją stronę internetową, a firma anulowała planowaną sprzedaż biletów dla ogółu społeczeństwa.
Ticketmaster wiedział od 2018 r., Że odsprzedawcy naruszają swoje zasady, powiedział FTC w pozwie w czwartek. Agencja zacytowała wewnętrzny e -mail od dyrektora ds. Ticketmaster, który skopiował kierownictwo na żywo, stwierdzając, że firmy „przymykają oko w polityce” na naruszenia.
Departament Sprawiedliwości pozwał w 2024 r. O poszczególnych odcinkach Live Nation i Ticketmaster, oskarżając ich o monopolizujące rynki w branży koncertowej na żywo. Firmy zaprzeczyły zarzutom.