Południowokoreańscy fani baseballu od dawna są przyzwyczajeni do organizowania weekendów wokół harmonogramów MLB – teraz nadszedł czas, aby zwolennicy piłki nożnej zrobili to samo z MLS.
Syn Heung-min rozpoczął dwuletni kontrakt z Los Angeles FCnadchodząc tuż po tym, jak napastnik pomógł Tottenhamowi Hotspur stać się największym klubem w jego ojczyźnie (nawet jeśli roszczenia o blisko 13 milionów fanów są z pewnością szalone nadmiernie przesadzone) i jednym z największych na jego rodzinnym kontynencie. Teraz nadszedł czas, aby zobaczyć, co może zrobić w Los Angeles na boisku i co klub może zrobić.
„Mają 24 miesiące na wydobycie z tego piekła” – powiedział The Guardian Sasi Kumar, były Singapur International i założyciel agencji marketingu sportowego Red Card Global. „Możliwości komercyjne są oczywiste, wpatrując się w LAFC w twarz”.
Syn jest głównym człowiekiem w azjatyckiej piłce nożnej od lat: odbiorca nagrody Złotego Buta i Puskas, który podniósł jeden z największych trofeów w futbolu europejskim jako kapitan dużego klubu zaledwie kilka miesięcy temu. Posiadanie jednej z największych gwiazd w najpopularniejszej lidze na świecie tak długo była kwestią narodowej dumy z Korei i zaapelowała w Azji. To podsyciło jego gwiazdę. Syn pomógł zapewnić, że teraz każda utalentowana młoda koreańska gwiazda chce udać się prosto na najwyższy poziom Anglii.
MLS nie cieszy się nigdzie blisko tej samej postury-tradycyjnie nie było zainteresowania ligą w Azji i ledwo wymieniano ją jako możliwe miejsce dla 33-latka. Odbyła się debata w Korei, która sięga kilku lat, kiedy i dokąd powinien iść syn – często wspominany był klub taki jak Barcelona. Nawet gdy napastnik walczył o formę i kondycję w zeszłym sezonie, w Europie wciąż były opcje, w których większość spodziewała się, że zostanie. Przeniesienie do Arabii Saudyjskiej było zawsze mało prawdopodobne. W przypadku gracza, który nigdy nie grał w Kerie K, udanie się na rywalizujące zawody azjatyckie mogło nie spaść dobrze w swojej ojczyźnie, gdzie był twarzą ponad 30 marek. Nadal, MLS Początkowo nie był popularnym wyborem.
„Na początku reakcja fanów została podzielona, ponieważ niektórzy chciał, aby syn został w Europie i grał w Lidze Mistrzów przez co najmniej jeden sezon”, powiedział Lee Seung-Mo, autor i dziennikarz z Seulu. „Jednak po tym, jak Son wyjaśnił, dlaczego wybrał LAFC i MLS, teraz większość fanów rozumie i popiera jego decyzję”. Zostanie oparte na Stanach Zjednoczonych ma również sens przed Mistrzostwami Świata, prawdopodobnie będzie czwartym i ostatnim występem Syna na turnieju.
Lee przyznaje, że nie wszyscy fani, którzy oglądali syna w Anglii, będą go obserwować w USA. „Nie będzie to w 100% takie samo w MLS pod względem oglądalności, ponieważ Premier League ma najwięcej fanów z każdej ligi, ale większość fanów syna będzie chciała oglądać MLS”.
Te lata na szczycie gry sprawiły, że syn w takiej ikonie w swojej ojczyźnie może przekroczyć wszelkie konkurencje, w których gra. „Jego wizerunek przecina różne dane demograficzne, geografia – wszystko” – powiedział Kumar. „Ilekroć Grał Spurs, masz Azjatów z całej Azji wspierającej go, jest tak uroczą postacią, nie musiałeś być fanem Spurs, aby go lubić”
Po promocji biuletynu
LAFC ma zalety. Chociaż MLS może nie być EPL, USA również nie są Wielką Brytanią. Pod względem ekonomicznym Korea Południowa ma już silny związek z USA, wysyłając prawie 20% eksportu w gospodarce eksportowej do Stanów Zjednoczonych w 2024 r., W porównaniu do zaledwie 1% dla Wielkiej Brytanii. „Rynek koreański jest tak połączony z USA; jest to ogromny rynek koreańskich produktów kosmetycznych, elektroniki, samochodów, telefonów itp.” – powiedział Kumar. „Syn zapewnił platformę i możliwość wejścia na rynek z ogromnym zasobem. Oczywistą rzeczą dla LAFC jest zwiedzanie Azji i powinni aktywnie szukać różnych rynków dla partnerstw marki i treści. Zespół komercyjny LAFC będzie pracował w godzinach nadliczbowych, jak sprzedawać zasoby cyfrowe, prawa do wizerunku i pracować z globalnymi markami, takimi jak Samsung i Kia.”
Takie koreańskie firmy zawsze były zaangażowane w sporty (K.league- i, w dużej mierze, nadal jest oparte na własności korporacyjnej, a Hyundai od lat miał ogromny wpływ na koreańskie stowarzyszenie piłkarskie) i powinno być mnóstwo wiedzy po przeciwnej stronie. „Ogólnie rzecz biorąc, jest to, że są one prawdopodobnie najlepsze w marketingu sportowym i jestem pewien, że LAFC i MLS będą starać się jak najlepiej na rynku koreańskim” – powiedział Lee.
Fakt, że LA dokonał tak dużej liczby podpisów, zgodził się. Steve Han jest koreańskim treścią z LA dla FIFA i gospodarzem Fairpoint Podcast i był świadkiem emocji. „Na konferencji prasowej wprowadzającej byli koreańscy dziennikarze, którzy uczestniczyli z koszulami LAFC”, powiedział Han dla Guardian. „Przez lata LAFC był już jednym z najbardziej markowych klubów w MLS. Nawet zawartość, którą klub wypchnął do tej pory, naprawdę mnie podekscytowała. Sina jest przygotowana, aby Syn umieścił wisienkę na torcie.”