Jedenaście najlepszych amerykańskich korporacji dóbr konsumpcyjnych wydało więcej niż trzy razy więcej na wykup akcji niż na podatki, wykorzystując swoje oszczędności od obniżek podatków Donalda Trumpa na zakupy, które wzbogaciły inwestorów zamiast obniżyć ceny towarów niezbędnych do codziennego życia, zgodnie z nowym raportem.

Ustalenia są częścią Nowa analiza zgłoszeń firmy przez podstawowe współpracujące thinkTank Economic. Przychodzą, gdy prezydent USA proponuje nowe obniżki podatków w wysokości 5 miesięcy, które ponownie obniżyłyby stawkę podatku od osób prawnych i prawdopodobnie doprowadziły do ​​większej liczby wykupów.

Pepsico, ComcastUnited Healthcare, gigant higieny osobistej Kimberly Clark i inne firmy zysków wspólnie odnotowały zyski prawie 500 mld USD od ostatnich cięć. Udostępnili 463 mld USD w wykupach i zapłacili zaledwie 140 mld USD w podatkach federalnych.

Liz są „zaskakujące”, powiedziała Liz Pancotti, współautorka i dyrektor ds. Polityki przy współpracy podstawowej oraz podkreślają, w jaki sposób cięcia zachęca do wykupu.

„Firmy rzucają teraz ogromne pieniądze na inwestorów, którzy są w dużej mierze już bogatymi ludźmi” – dodał Pancotti. „W ten sposób zyskujesz oszałamiającą nierówność bogactwa w tym kraju”.

Wykup to zakup przez zaległy akcje akcji, co zmniejsza liczbę akcji dostępnych na rynku. To sokuje wartość akcji i bogactwo inwestorów. Według jednego szacunku spółki giełdowe publicznie wydają teraz łącznie tyle, ile 90% ich zarobków na wykup zamiast reinwestować, aby obniżyć ceny lub podnieść wynagrodzenie pracowników.

Ustawa o obniżkach podatków i miejsc pracy w 2017 r. Prawie zmniejszyła efektywną stawkę podatku od osób prawnych z 35% do 21% i była jednym z najbardziej niepopularnych inicjatyw Trumpa, ponieważ w dużej mierze przyniosła korzyści bogatym i korporacjom.

Niezrażony, Trump proponuje obecnie obniżenie stawki korporacyjnej do 17%, co może wygenerować roczny proces 20 mld USD dla 100 największych korporacji w USA.

Ceny żywności wzrosły od ostatnich cięć, częściowo prowadzony Cena żłobiego podczas i po wojnie pandemicznej i ukraińskiej.

General Mills i Pepsico, dwa z największych pakietów spółek żywnościowych i napojów, zwróciły akcjonariuszom 66 mld USD i zapłaciły zaledwie 16 mld USD podatków od cięć.

Gdy inflacja osiągnęła szczyt, obie firmy narysowały IRE, gdy podniosły ceny i zmniejszyły niektóre z ich wielkości produktów. Różki podatkowe i podwyżki cen były dobre dla ich wyników: w porównaniu z dwoma latami przed uchwaleniem obniżki podatkowej, efektywna stawka podatkowa Pepsico jest obecnie o 11% niższa, a zyski wzrosły o 58%.

Podobnie, osobiste dobrzy giganci Kimberly Clark i Procter Gamble razem zwrócili akcjonariuszom 125 mld USD i zapłacili zaledwie 18 mld USD podatków. Widzieli, że ich zyski wzrosły o co najmniej 70%, ponieważ podnoszą ceny w swoich markach, a konsumenci płacą około jednej trzeciej pod względem towarów osobistych.

Obie firmy kontrolują do 80% rynku pieluszek. Przeciętna amerykańska rodzina w 20204 roku zapłaciła Około 1000 USD więcej każdego roku na dziecko niż przed pandemią, co skłoniło niektóre rządy stanowe do rozpoczęcia pokrycia kosztów w ramach Medicaid.

Ale republikanie proponują częściowo zapłacenie za następną rundę obniżek podatków poprzez obniżenie Medicaid i innych programów usług społecznych, które nieproporcjonalnie przynoszą korzyści rodzinom o niższych i średnich dochodach. Pancotti powiedział, że cięcia tworzą ogromne przeniesienie bogactwa z niższych i średnich klas do wyższej, a firmy są zachęcane do wydawania zarobków w ten sposób.

„Jeśli możesz zachować większy kawałek ciasta, ponieważ wujek Sam bierze jeszcze mniej, a następnie zbiera się w tych zyskach i rozpowszechniać je akcjonariuszom” – powiedział Pancotti. „Teraz Trump planuje nagrodzić ich jeszcze większą ilością obniżek podatków za to, że to zrobienie”.

Koszty mieszkaniowe wzrosły w ostatnich latach, częściowo napędzane 30% skokiem ceny nowych kompilacji od ostatniej obniżki podatku. Dr Horton i Lennar, dwaj najwięksi amerykańscy budownicy domów, zwrócili 17 mld USD akcjonariuszom i zapłacili podatki 13 mld USD.

Podobnie Comcast wysadził klientów z potokiem podwyżek cen podstawowych i nowymi opłatami za śmieci, nawet jeśli zwrócił miliardy akcjonariuszom. Jego efektywna stawka podatkowa jest o 12% niższa, a zyski są o 88% wyższe niż przed cięciami.

Tymczasem efektywna stawka podatkowa AutoZone jest obecnie o 37% niższa, a zyski są o 116% wyższe i wykorzystywała gratkę do potrożenia poziomu zwrotów dla akcjonariuszy.

Wydatki są częścią większego wzoru, powiedział Lenore Palladino, ekonomista z University of Massachusetts kilka artykułów w tej sprawie. Powiedziała, że ​​wykup są objawem większego problemu: „Prymem akcjonariuszy”.

„To legalny fakt, że korporacje istnieją wyłącznie, aby zarabiać pieniądze dla akcjonariuszy – to ich cel”, powiedział Palladino, oznaczając „manipulację prawną” ceny akcji. „To dziwne, że jest to całkowicie legalne, ponieważ mamy wszystkie inne zasady przeciwko manipulowaniu ceną akcji”.

Rekompensata kadry kierowniczej jest powiązana z ceną akcji, a wyższe ceny akcji utrzymują akcjonariuszy aktywistów, więc istnieje wiele powodów, dla których przywództwo firmy mogą je uchronić.

Podczas gdy prawodawcy zaproponowali rozwiązania, które skupią się wokół krawędzi, wszystko, co nie jest zakazem wykupu lub ograniczeń podobnych do tych na zaawansowanych rynkach akcji w innych krajach, nie rozwiązują problemu, powiedział Palladino.

„W dzisiejszym klimacie politycznym zwracanie uwagi na to, jak bardzo te praktyki przyczyniają się do poszerzenia nierówności ekonomicznych i jak wykup są ogromną stratą pieniędzy” – powiedziała. „Kiedy mamy polityczną wolę, aby dokonać polityki… Potrzebujemy absolutnych granic jasnych linii na nich”.

Source link