TSiła eksterminacyjna projektu 2025 przechodzi przez kulturę, sery i ciała ludu i ciała jak pijany na brutalnej łzy. Budzimy się każdego ranka, wstrzymując oddech, aby świadczyć o nowej dewastacji: PBS i NPR defundedcięcia do Walka z handlem ludźmiW Medicaid zniknął za milionyLód Praca nad badaniem Krytycy, mnóstwo pokarm dla biednych zamówionych i zmarnowane.
Pęd okrucieństwa zawsze wydaje się nieunikniony. Okrucieństwo jest z definicji „bezdusza obojętność na powodowanie bólu”. Dla tych z nas, którzy doznali przemocy fizycznej, politycznej, rasowej i emocjonalnej, wydaje się to znajomym parą przemocy. Musimy tylko być świadkiem płaczu rodziców oddzielonych od swoich dzieci, mężczyźni krzyczeli „wolność„Z Cages w Centrum Totendencji Everglades (aligator Alcatraz), nie-gospodarzowi protestujący pobici za próbę powstrzymania ludobójstwa, zamrożone w tym samym obezwładnionym strachu i strachu.
Jakie jest antidotum na to destrukcyjne środowisko oszustwa, które ma nas teraz ze strachem, ennui i samookaleczającym wściekłości?
Ash-Lee Woodard Henderson, potężny działacz i błyskotliwy organizator, powiedział mi: „Nie zdecydowano jeszcze, dokąd zmierzamy. Dlatego wydaje się to napięte. Wiemy, że nie ma starych normy, ponieważ nasz system ekonomiczny zawiódł nas, a nasza struktura rządowa jest niszczona. Próbują zastąpić to, co było mniejszością obrzydliwych bogatych ludzi dykcjach nie tylko w tym kraju, ale globalnym.
„Musimy jednocześnie zablokować i budować. Oznacza to konfrontacja zarówno wybranych urzędników, jak i korporacji, które je podnoszą. Musimy upewnić się, że zwiększamy ich zdolność do skutecznego wdrożenia wszelkiego rodzaju działań, niezależnie od tego, czy jest to polityka, czy w inny sposób, przyjmuje więcej władzy i praw do ratowania życia zasobów z dala od naszych społeczności”.
Jak więc nabieramy ich pędu; Jak stać się refuzatami, artystami zakłóceń, interrutatorami ich nienawistnej i zniszczającej życie trajektorii? Jak wyczyścić hałas i strach w naszych głowach, abyśmy mogli usłyszeć wezwanie naszej wewnętrznej moralności?
„Rzecz, którą uwielbiam w byciu niezwiązanym i niezgodnym z administracją Trumpa”-powiedział mi Ash-Lee-„Czy jego dostępność: ludzie mają różnego rodzaju umiejętności, wszelkiego rodzaju środki, niezależnie od klasy, bez względu na tożsamość, aby znaleźć taktykę, która pasuje do nich. To, co Cię utrzymuje w nocy, aby stworzyć aktywne? „Bez lodu” w oknie nie są one zgodne. Cel i T-Mobile. ”
Ten tyraniczny biały krajobraz supremacji wymazuje nasze poczucie istnienia i znaczenia. Codzienne formy buntu narodziny nas z powrotem do naszego ciała i naszego celu. Nieprzestrzeganie to sztuka, ponieważ sztuka ma przeciwstawić się status quo, kwestionować Givens, rozszerzyć granice wiedzy i wolności. A kiedy odważnie składasz swój ślad odmowy, rzeźbisz ścieżkę, aby inni byli odważni. Nieprzestrzeganie to praktyka, rozciąganie i przekształcanie mięśni naszego niezadowolenia w działanie wpływowe i wcielone.
Istnieje wiele sposobów, w jakie możemy uczynić ich życie nieszczęśliwym, podejmując małe ryzyko i ogromne. Podobnie jak ludzie w Kalifornii siedzą w samochodach poza hoteli, w których są agenci lodowi i po prostu leżą na rogu przez wiele godzin. Lub ludzie od holowania lodowych furgonetek, które są nielegalnie zaparkowane. Lub trener baseballu Harlem, który wiedział, że wszystkie jego dzieci urodził się w Ameryce. Kiedy lód zaatakował pole, Powiedział swoim dzieciom Aby wejść do klatki mrugnięcia i milczeć. Powiedział, że jest gotów umrzeć, aby swoje dzieci wróciły do domu.
„A nielegalne wypełnia luki zasobów i opieki, które zabierają. Już zamykają szpitale wiejskie, w których mieszkamy, ponieważ nasz gubernator nie rozszerzył Medicaid”, powiedział mi Ash-Lee. „Dlatego mieszkańcy muszą zbudować alternatywę, taką jak ludzie, ludzie i czarni ludzie w całym kraju od dziesięcioleci, jeśli nie stuleci, tworząc przestrzenie społeczności, w których zarówno możemy tańczyć, robić buty na ziemi, sprawdzić ciśnienie krwi, zdobyć mammogram w urządzeniu mobilnym, zdobyć zęby, czynamy zęby, cokolwiek. Wszystkie te rzeczy nie są skomplikowane”.
Myślę o człowieku, który zasugerował, abyśmy wszyscy ubierali się w garnitury lodowe maskami i okularami przeciwsłonecznymi Oakley i wchodzili w centra aresztu i wolnych imigrantów. Lub mój biały brytyjski przyjaciel, który był w sklepie w Nevadzie, kiedy Ice zaatakował i zaczęli nękać Latynosów za ich identyfikację. Podszedł i spokojnie zapytał, dlaczego nie prosili o jego identyfikator. – zapytał po prostu bez wrogości. Zapytał o to trzy razy. Mimo że kontynuowali, chwilowo zakłócił trajektorię okrucieństwa i zmusił ich do przyniesienia świadomości tego, co robią. Lub ks. Mariann Budde wpatruje się w Trumpa i jego miliarderów kumpli w pierwszym rzędzie kościoła w Waszyngtonie w styczniu, spokojnie i nieustraszenie, domagając się współczucia dla imigrantów, uchodźców i społeczności LGBTQ+.
Po promocji biuletynu
I to nadszedł czas, aby artyści zabrały głos, odejść od faszystowskiego systemu, aby umieścić zasady dotyczące zysku i samowystarczalności. Aby być tym, co Viet Thanh Nguyen nazywa „nieprzyjemnym”. Tak, oczywiście istnieje ryzyko. Ale w tym momencie, z jackbootami na ulicach i przy naszych drzwiach, kiedy pochodzi z kolejnej wolności, a ci, którzy mówią prawdę do władzy, są usuwane z telewizji, z uniwersytetów, z centrów kulturalnych, gdy platformy kulturowe są usuwane same, wypowiadanie się nie jest tylko zobowiązaniem, przetrwaniem.
I są artyści, które zaczynają się organizować. Poeta Michael Klein tworzy nowe podcast wzywające pisarze „aby odzyskać nasz język z powrotem na piśmie na różne zasłony oszustwa – akt, który sam w sobie zawsze był formą oporu”. Meena Jagannath, prawnik ruchu, gromadzi artystów i działaczy w salonach, aby pogłębić nasze wspólne śledztwo i pomysłowe współtworzenie. Powiedziała mi: „Naszym obciążeniem w tych czasach jest wspieranie się nawzajem w budowaniu bohaterów – poczucie, że mamy agencję, aby zakwestionować faszystowskie narracje o tym, jak świat jest i powinien być. Musi to być zbiorowym, kreatywnym i responsywnym procesem, który przyjmuje to, co się tam dzieje, i alchemizuje go w bardziej ekspansywną wyobraźnię tego, co może i powinno być”.
Więc ukłon w stronę zmarłej wielkiej Mary Oliver, pytam cię, jaki jest jedyny cenny, dziki akt twórczy, który robisz, aby utrzymać ten koszmar?