ON Dakota JohnsonPierwszego dnia na planie filmowym jej debiutu reżyserskiego Loser Baby, sięgnęła po puszkę Celsiusa i zaczęła pić. Powiedziała, że ​​spędziła większość reszty zdjęć z Celsiusem w dłoni. Wspomniała, że ​​czuła się podekscytowana i chociaż miała trudności z zasypianiem, z pewnością była to po prostu inspiracja płynąca z procesu twórczego przepływającego przez jej ciało.

Wtedy jej projektantka kostiumów zdradziła jej sekret: Celsius to napój energetyczny, który zawiera 200 mg kofeiny na puszkę. Dlatego nie spała całą noc.

„Z tyłu jest po prostu coś w rodzaju: 'B12, witamina A’. Myślałem, że to witaminy”, Johnson później przyznał do Variety. „Nie zdawałem sobie sprawy, że po prostu przedawkowałem kofeinę”.

Johnson nie jest jedyną osobą, która myli Celsius z napojem zdrowotnym ze względu na opakowanie.

Celsius reklamuje się jako suplement do ćwiczeń bez cukru i sztucznych konserwantów. Wypij jedną, a według etykiety otrzymasz zastrzyk „niezbędnej energii”, który „przyspieszy metabolizm” i „spali tkankę tłuszczową”.

Ale odwróć puszkę, a drobnym drukiem zobaczysz, że zawiera 200 mg kofeiny. To tyle samo, co dwie filiżanki kawy lub prawie sześć puszek coli. To tyle samo, co napój energetyczny Prime, który był przedmiotem Gniew Chucka Schumera w zeszłym roku: w list do FDA, senator z Nowego Jorku zażądał zbadania „niesamowitej” zawartości kofeiny w Prime.

Na smukłych, białych puszkach Celsius znajdują się radosne obrazki świeżych owoców, grafiki przedstawiające ćwiczących ludzi i inspirujące hasło „Live Fit” – bez żadnej wzmianki o zawartości kofeiny na froncie. Zdjęcie: David Paul Morris/Bloomberg via Getty Images

„Nie wiedziałem, że to coś w rodzaju Red Bulla” – powiedział Johnson. „Myślałem, że to naturalny napój”.

Jeśli Red Bull jest skrótem Do Zespoły wyścigowe Formuły 1 i imprezujący studenci college’ów, a Prime jest kojarzony z młodymi YouTuberami sprzedającymi kofeinę dojrzewającym chłopcom, Celsius uderza z inną grupą – a Johnson może być jego awatarem.

Jak Celsjusz zdobył kobiety

Przez dziesięciolecia napoje energetyczne takie jak Monster, Red Bull i zawierający kofeinę i alkohol Four Loko odpowiadały zainteresowaniom młodych mężczyzn.

„Te napoje kojarzono z energią, sportami ekstremalnymi, dziewczynami w bikini” – powiedziała Frances Fleming-Milici, która bada marketing napojów energetycznych w Centrum Rudd ds. polityki żywnościowej i zdrowia Uniwersytetu Connecticut. Jeden z 2015 r. badanie odkryli, że mężczyźni ceniący ideały męskości byli skłonni wierzyć, że picie napojów energetycznych czyni ich bardziej macho.

Celsius podąża za tą strategią – do pewnego stopnia. Marka współpracowała z YouTuberem i zawodowym bokserem Jake’em Paulem (trafny wybór, biorąc pod uwagę, że jego brat, Logan Paul, umieścił swoje nazwisko na Prime), kierowcami Nascar i gwiazdy futbolu akademickiego (to pomimo Zakaz NCAA na wysokim poziomie stymulantów, w tym guarany, ekstraktu roślinnego obecnego w Celsius i innych napojach energetycznych). Ale wygląda na to, że Celsius chce mieć wpływy poza męskimi jaskiniami i wydarzeniami sportowymi. Jak udało mu się zdobyć kobiety? Zmiękczając swój wizerunek i wykorzystując miliardowy przemysł wellness.

Chude białe puszki Celsius zawierają radosne obrazy świeżych owoców, grafiki ludzi ćwiczących i inspirujący slogan „Live Fit” – nic w porównaniu z walczącymi bykami lub makabrycznymi śladami pazurów na puszkach Red Bulla i Monstera. Na froncie puszki nie ma wzmianki o kofeinie, a zamiast „napoju energetycznego” Celsius używa łagodniejszego zwrotu „niezbędna energia”.

Na TikToku większość fanów tego napoju to młode kobiety w drogich strojach sportowych, które uwielbiają ćwiczyć. powiedzmy, że Celsius pomaga im w dni na siłowni lub ożywia ich popołudniowe harówki w godzinach 15:00. Na Instagramie marki widać DJ-kę i modelkę kostiumów kąpielowych Sports Illustrated, Xandrę Pohl picie Celsiusa w baseniei mistrzyni olimpijska w lekkoatletyce Tara Davis-Woodhall biorąc łyki z puszki pomiędzy powtórzeniami.

„Smukła puszka, dobór kolorów na butelce i influencerzy, których wybrano do jej promocji, odzwierciedlają, że otacza ją aura zdrowia” — powiedziała Fleming-Milici — „co moim zdaniem jest niepokojące, ponieważ sprawia, że ​​ludzie nie zdają sobie sprawy, ile kofeiny spożywają”.

Przedstawiciele Celsius nie odpowiedzieli na prośbę o komentarz.

W fortunie wywiadJohn Fieldly, CEO Celsius, przypisał sukces marki – w zeszłym roku zarobiła 1,3 mld dolarów – tej zmianie strategii marketingowej. Początkowo Celsius skłaniał się ku „byciu bardziej naukowym”, reklamując się jako napój „termogeniczny” o „ujemnej kaloryczności”. Jednak w czasie pandemii firma skupiła się na budowaniu marki związanej ze stylem życia i fitnessem, publikując posty we franczyzach siłowni, takich jak Barry’s Bootcamp, i współpracując z ratownikami, takimi jak pielęgniarki i policjanci.

Przez lata napoje energetyczne takie jak Monster, Red Bull i zawierający kofeinę i alkohol Four Loko odpowiadały zainteresowaniom młodych mężczyzn. Zdjęcie: Jonathan Brady/PA

„Płyn musi być czymś więcej niż składnikami w puszce” – powiedział Fieldly. „Chcemy, żeby Celsius był jak logo Apple, logo Starbucks lub kultowy pazur Monster Energy”.

Wszystko jest na dobrej drodze: Celsjusza jest teraz trzeci co do wielkości firma produkująca napoje energetyczne w USA. A wśród kobiet dbających o zdrowie pojawił się kult stojący za tym napojem. Dla nich Celsius jest niezbędnym dodatkiem dla fajnych dziewczyn z napiętym harmonogramem. Gospodynie it-girl z anty-wybudzonego podcastu Red Scare nawet żartobliwie odniesiono się w jednym z ostatnich odcinków wspomniałem o nim jako o alternatywie dla kokainy.

’Pijący Celsjusza, czy wszystko u was w porządku?’

Jill Lewis, 58-letnia rzeczniczka prasowa mieszkająca w Toronto, nazywa siebie „zreformowaną ćpunką Celsiusa”. Nie bierze tego od około miesiąca, po wypiciu pięciu lub sześciu puszek dziennie przez dwa lub trzy lata.

„Gdybym był głodny, zamiast jeść przekąskę, zjadłbym Celsjusza i poczułbym się pełny” – powiedział Lewis.

Lewis zaczęła pić Celsius, ponieważ na etykiecie obiecywano jej przyspieszenie metabolizmu i zastrzyk energii. „Cały czas ćwiczę i zawsze szukam sposobów”, powiedziała. Dopiero gdy jedno z dorosłych dzieci Lewis powiedziało jej, żeby przestała pić ten napój, zdała sobie sprawę, że nie jest on tak zdrowy, jak początkowo myślała.

Jeden lekarz powiedział Nowy Jork Post że napoje energetyczne, takie jak Celsius, mogą przyspieszyć metabolizm w krótkim okresie, ale mało prawdopodobne jest, aby przyniosły trwałe efekty; eksperci twierdzą również, że napoje energetyczne mają ograniczone, jeśli w ogóle, działanie wpływ na utratę wagi – ale może być nieco bardziej skuteczny w połączeniu z ćwiczeniami. (Sześć badań opublikowanych przez Celsius na swojej stronie internetowej, potwierdzających jego twierdzenia o przyspieszaniu metabolizmu i spalaniu kalorii, zostało sfinansowanych przez markę). Nie powstrzymało to jednak plotki na TikToku, która krążyła w zeszłym roku, twierdząc, że Celsius, którego puszka kosztuje około 3 dolary, zawiera semaglutyd, składnik aktywny drogiego leku na cukrzycę Ozempic.

Tego lata Wall Street Journal opublikowany raport na temat młodych kobiet z zaburzeniami odżywiania, które piły Celsius, aby poczuć się pełnymi bez konieczności jedzenia odpowiednich posiłków. Szef medycyny młodzieżowej w Cleveland Clinic powiedział Journal, że jedna trzecia pacjentów szpitala z zaburzeniami odżywiania spożywa napoje energetyczne. (Celsius odmówił komentarza w tym artykule; napój nie jest reklamowany jako zamiennik posiłku).

W sieci niektórzy pijący Celsius twierdzą, że wysoka zawartość kofeiny w tym produkcie nie poprawia ich samopoczucia. „Pijący Celsius, czy wy wszyscy jesteście w porządku?” – mówi jedna kobieta opublikowano na TikToku. „Właśnie wziąłem swój pierwszy łyk i moje ciało wpadło w stan szoku”. W innych filmach zamieszczonych w aplikacji ludzie zgłaszali, że czuli się zmęczeni, odczuwali bóle głowy i kołatanie serca, gdy próbowali przestać pić Celsius.

Dr Siyab Panhwar, kardiolog interwencyjny w Sanford Bemidji Medical Center w Minnesocie, powiedział, że możliwe, iż są to objawy odstawienia kofeiny.

Środki pobudzające, takie jak kofeina, podnoszą ciśnienie krwi i poziom adrenaliny u ludzi. Inne składniki, takie jak tauryna i ekstrakt z guarany – oba obecne w Celsius – mogą wzmacniać działanie kofeiny. „Wprowadza cię w tryb walki lub ucieczki, a wtedy ludzie czują się bardziej pobudzeni i pobudzeni” – powiedział Panhwar.

FDA twierdzi, że dla przeciętnej zdrowej osoby bezpieczne jest spożywanie około 400 mg kofeiny dziennie, co odpowiada około czterem filiżankom kawy. „Wyobraź sobie, że jedna lub dwie filiżanki kawy sprawiają, że jesteś nerwowy” — dodał Panhwar. „Wypicie napoju energetycznego będzie o wiele gorsze, a wypicie wielu puszek napoju dziennie przez długi czas może być potencjalnie bardzo problematyczne”. Twórcy Celsius radzić konsumenci nie powinni spożywać więcej niż dwóch puszek dziennie.

FDA nie nakłada limitu na kofeinę w napojach energetycznych, ponieważ uważa je za suplementy diety. Jedyny taki limit dotyczy napojów typu cola, takich jak Coca-Cola czy Pepsi. Jennifer L Temple, dyrektor laboratorium badań żywieniowych i zdrowotnych na Uniwersytecie w Buffalo, uważa, że ​​to problem.

„Nie rozumiem, dlaczego FDA twierdzi, że górna granica zawartości kofeiny w Coca-Coli wynosi 71 mg na 12 uncji, podczas gdy nie ma górnego limitu dla napojów takich jak Celsius, Red Bull czy Prime” – powiedział Temple.

Jeśli chodzi o to, czy Celsius jest bogatym w witaminy napojem, za jaki uważał go Johnson: napój zawiera witaminy C i B12. Jednak klienci rozstrzygnął pozew zbiorowy przeciwko marce w zeszłym roku, twierdząc, że etykieta wprowadziła ich w błąd, ponieważ mówiła, że ​​napój „nie zawiera konserwantów”, podczas gdy zawierał kwas cytrynowy. (Celsius odpowiedział, że kwas cytrynowy został dodany dla smaku.)

Lewis pozbyła się nałogu Celsiusa tuż przed wyjazdem na detoks do spa. Nie było to trudne. „Jestem dobra w rzucaniu palenia na zimno. Udało mi się to z paleniem po studiach” — powiedziała Lewis. „Po prostu ignorujesz objawy”.

Mimo to, kiedy przyjeżdża do Nowego Jorku w celach służbowych, czasami wpada do sklepu na rogu, widzi rzędy napojów Celsius na sprzedaż i czuje ukłucie pożądania. „Myślę sobie: 'Czy powinnam kupić jeden?’” – powiedziała. „Do diabła, chciałabym, żeby były dla mnie dobre”.

Source link