Nike przywraca do pracy byłego dyrektora naczelnego Elliota Hilla, aby zastąpił Johna Donahoe na stanowisku dyrektora generalnego, ponieważ marka odzieży sportowej próbuje ożywić sprzedaż w obliczu rosnącej konkurencji.

Wzgórze, które było w Nike przez 32 lata odpowiadał za rozwój firmy do ponad 39 mld dolarów (29 mld funtów) sprzedaży, ostatecznie kierując wszystkimi operacjami komercyjnymi i rynkowymi Nike i jej marki Jordan, zanim przeszedł na emeryturę w 2020 r., poinformowała firma.

Hill obejmie stanowisko 14 października i będzie otrzymywał roczną pensję zasadniczą w wysokości 1,5 mln dolarów. Swoją karierę rozpoczął jako asystent trenera sportowego w Dallas Cowboys, zanim dołączył do Nike. Firma opisała go jako „inspirującego lidera, który posiada silną przedsiębiorczą motywację, głęboką więź z konsumentem i kulturą Nike”.

Akcje Nike wzrosły o 9% podczas sesji wieczornej, gdyż inwestorzy przyjęli zmianę w zarządzie z zadowoleniem.

Analityk Jefferies Randal Konik powiedział, że nominacja Hilla na stanowisko dyrektora generalnego została „dobrze przyjęta przez rynek, odzwierciedlając zaufanie do jego przywództwa”. Dodał jednak: „Hill stoi przed wyzwaniami po swojej czteroletniej nieobecności, w tym rosnącą konkurencją i zmianami w dystrybucji, budowaniu marki i produktach”.

Donahoe, były konsultant eBay i Bain, który od stycznia 2020 r. kieruje firmą Nike, otrzymał zadanie zwiększenia obecności Nike w Internecie i zwiększenia sprzedaży za pośrednictwem kanałów sprzedaży bezpośredniej do konsumentów.

Początkowo działania te pomogły firmie zaspokoić popyt na odzież sportową na co dzień po pandemii, co zaowocowało tym, że w 2023 roku Nike po raz pierwszy osiągnęło roczną sprzedaż przekraczającą 50 miliardów dolarów.

Jednak od tego czasu wzrost gospodarczy zwolnił, a szacuje się, że roczna sprzedaż spadnie do 48,87 mld dolarów w 2025 r., gdyż zmęczeni inflacją klienci ograniczyli wydatki uznaniowe, a w Chinach nastąpiło wolniejsze niż oczekiwano ożywienie gospodarcze.

Grupa ogłosiła pod koniec ubiegłego roku, że zlikwidować setki miejsc pracyuprościć asortyment swoich produktów i zwiększyć wykorzystanie automatyzacji w ramach działań mających na celu zaoszczędzenie 2 mld dolarów kosztów w ciągu najbliższych trzech lat i zwiększenie zysków.

Brak innowacyjnych i atrakcyjnych produktów również osłabił popyt na Nike, ponieważ konkurencyjne marki, w tym On wspierany przez Rogera Federera i Hoka firmy Deckers, przyciągają fanów butów sportowych swoimi modniejszymi i bardziej stylowymi produktami.

Wielki rywal Nike, Adidas, również odnotował wzrost po ciosie, jaki poniosło zakończenie niezwykle udanej współpracy z raperem Kanye Westem, który w 2021 r. zmienił imię na Ye, po tym jak komentarze antysemickie w mediach społecznościowychAdidas podniósł prognozy zysków na ten rok do 1 mld dolarów w lipcu po wzroście sprzedaży do lepszych niż oczekiwano 16% w ciągu trzech miesięcy do czerwca, dzięki sukcesowi modeli vintage, w tym butów Gazelle i Samba, w szczególności wśród kobiet.

pomiń promocję w newsletterze

Oczekiwania na zmiany na szczycie Nike wzrosły po tym, jak miliarder-inwestor Bill Ackman ujawnił udziały w Nike. Ackman nie skomentował swoich planów dotyczących firmy.

Donahoe powiedział: „To był zaszczyt i przywilej być częścią tej niesamowitej firmy i zawsze będę cenił swój czas w Nike i możliwość kierowania organizacją. Mam wielki szacunek dla Phila, Marka, Nike i jej pracowników”.

„Stało się jasne, że nadszedł czas na zmianę przywództwa, a Elliott jest właściwą osobą. Nie mogę się doczekać przyszłych sukcesów Nike i Elliota”.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj