Sekretarz transportu USA Sean Duffy wydał ostrzeżenie Nowy Jork gubernator Kathy Hochul w poniedziałek, mówiąc, że stan Nowy Jork „ryzykuje poważne konsekwencje”, jeśli nie Zawieś program cenowy.
Nowojorska inicjatywa z zatrudnieniem, która została zatwierdzona przez Administracja Biden w zeszłym roku i Zaczął się 5 stycznia pobiera opłatę za 9 USD na większości pojazdów pasażerskich wchodzących na Manhattan na południe od 60th Street w godzinach szczytu.
Podobne systemy są już w niektórych głównych globalnych miastach, takich jak Londyn i są popularne wśród grup środowiskowych.
W liście Datowany w poniedziałek i skierowane do Hochul, Administracja Trumpa powtórzyło swoje żądanie, aby zatrzymała pobieranie opłat za wyceny zatorów i udzieliła gubernatora do 21 maja, aby albo poświadczyć, że zbieranie opłat zaprzestało, lub wyjaśniono, dlaczego jego kontynuacja nie narusza prawa federalnego.
„Piszę, aby cię ostrzec, że stan Nowy Jork Ryzyko poważnych konsekwencji, jeśli nadal nie przestrzega prawa federalnego – napisał Duffy.
„Prezydent Trump i ja nie usiądziemy, podczas gdy gubernator Hochul angażuje się w wojnę klasową i ceną Amerykanów z klasy robotniczej z dostępu do Nowego Jorku”-napisał Duffy. „Rząd federalny wysyła miliardy do Nowego Jorku – ale nie będziemy oprzeć rachunku, jeśli gubernator Hochul nadal wdraża nielegalne żniwo, aby zaspokoić budżet nieudanego systemu tranzytowego w Nowym Jorku, dajemy nowojorską szansę na odwrócenie lub udowodnienie, że ich działania nie są nielegalne”.
Duffy ostrzegł, że administracja może zacząć podejmować działania przeciwko państwu już w 28 maju, jeśli opłatę za przeciążenie pozostaną na miejscu, takie jak wstrzymanie finansowania federalnego i zatwierdzenia na przyszłe projekty transportowe w tym stanie.
Najnowszy list jest zgodny z wieloma terminami wcześniej ustanowionymi przez Administracja Trumpa Aby zaprzestać programu.
Administracja dała Hochulowi termin 20 kwietnia i wcześniej Ten 21 marca, Ale za każdym razem Hochul nie zakończył programu.
Nowojorscy przywódcy powiedzieli, że program dla Manhattanu został zaprojektowany w celu zmniejszenia zatorów ruchu, niższego zanieczyszczenia i generowania przychodów z projektów transportu publicznego i ulepszeń w państwie.
W lutym administracja Trumpa powiedziała, że zakończyła program, cofając federalną zgodę.
Metropolitan Transit Authority (MTA), który obsługuje opłaty za pobocze, ma Wyzwanie decyzja administracji w sądzie federalnym i twierdzi, że program nie narusza prawa federalnego – stanowisko Jak dotąd wspierane przez sędziego.
Od czasu wejścia w życie programu zarówno MTA, jak i gubernator bronili programu, twierdząc, że już osiąga zamierzone cele.
W marcu Hochul reklamował wczesny sukces Programu, mówiąc, że „ruch spadł, a biznes rośnie”, odkąd program weszła w życie.
Według jej biura ruch zmniejszył się o 11% w lutym, w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. W tym miesiącu ruch uliczny przeniósł się również o 30% szybciej na przejściach mostowych i tunelowych, zgodnie z biurem gubernatora.
Po promocji biuletynu
Powiedziała, że osoby dojeżdżające do pracy w strefie oszczędzają również do 21 minut na podróż.
CEO i przewodniczący MTA, Janno Lieber, powiedział W marcu: „Zatrzymanie zatoru działa, samochody i autobusy poruszają się szybciej, ruch pieszy jest w górę, a nawet skargi hałasu są opuszczone”.
Program, zgodnie z New York Timesdostarcza również finansowo, zgłaszając w lutym, że program zebrał 48,6 mln USD na opłaty za pierwsze miesiąc, przekraczając oczekiwania.
Dane MTA Wydany na początku tego miesiąca Pokazuje również, że około 560 000 pojazdów weszło do strefy zatłoczenia dziennie w marcu – 13% spadek z około 640 000 pojazdów, które prognozowana agencja weszłaby bez opłat.
Agencja powiedziała również pod koniec marca, że program jest na dobrej drodze do generowania Przychody 500 mln USD Do końca roku.
Według marcowych ankiety wykazało, że 42% mieszkańców Nowego Jorku wspiera utrzymanie opłat NBC New Yorkpodczas gdy 35% poparło Donald TrumpPróbuje go zgniatać.
Wspólnotowy, przychylność programu jest słabsza, a tylko jedna trzecia osób w stanie Nowy Jork wspiera program, w porównaniu do 40%, którzy chcą go zatrzymać, na NBC.
Zaledwie w zeszłym tygodniu, zgodnie z Associated Presssędzia federalny na Manhattanie odrzucił wiele Argumenty w procesach Złożony przez lokalny przemysł transportowy i inne grupy próbujące zablokować system opłat.