Zagrożenie Donalda Trumpa na narzucenie Nowe taryfy z przyszłego tygodnia na marne narkotyki, ciężarówki i szafki kuchenne podniósł nowe obawy dotyczące brytyjskiego przemysłu farmaceutycznego, który pozostaje z wyłączenia z Umowa o taryfę amerykańską Keira Starmera zgodził się pięć miesięcy temu.

Trump obiecał brytyjskiemu „preferencyjnemu leczeniu” taryf farmaceutycznych w maju, ale jeszcze nie udzielił swojego przyrzeczenia.

Rzecznik rządu brytyjskiego powiedział: „Wiemy, że będzie to dotyczyło przemysłu, dlatego aktywnie angażujemy się z USA i nadal będziemy to robić w nadchodzących dniach.

„Sektory takie jak farmaceutyki mają kluczowe znaczenie dla naszej gospodarki… więc będziemy nadal naciskać USA na wyniki, które odzwierciedlają siłę naszych relacji i zapewniają prawdziwe korzyści dla branży brytyjskiej”.

Trump zaprezentował szeroko zakrojone nowe taryfy importowe, w tym 100% obowiązków dotyczących markowych narkotyków i 25% opłat na ciężkie ciężarówki oraz 50% na szafki kuchenne i łazienkowe, które mają wejść w życie 1 października.

Najnowsze Salvo przypomina również niepełny charakter brytyjskiej umowy taryfowej, która głównie koncentrowała się na samochodach, stalowych i lotniczych towarach, w tym silnikach samolotowych.

W zeszłym tygodniu Wielka Brytania wprowadziła czerwony dywan dla Trumpa ze swoim Druga wizyta stanowa w tym bankiet prowadzony przez króla Charlesa w zamku Windsor.

Ale pomimo ofensywy uroku i obecności kilku szefów branży, w tym Emmy Walmsley, szefu brytyjskiego giganta farmaceutycznego GSK, podczas wystawnego wydarzenia, sektor Wielkiej Brytanii pozostaje w zawieszeniu.

Lale Akoner, globalny analityk rynku w Etoro, powiedział, że obawy w Wielkiej Brytanii mogą nie zostać założone, ponieważ taryfy narkotykowe miały zastosowanie tylko do tych firm, które nie mają lub nie planują baz produkcyjnych w USA.

„Inwestorzy widzą więcej kory niż ugryzienie. Większość globalnych gigantów farmaceutycznych, w tym europejski Novo Nordisk, Novartis, Roche i AstraZeneca, ma już zakłady amerykańskie, co prawdopodobnie powstrzymuje je poza linią strzelania” – powiedziała.

Szwajcarskie firmy Roche i Novartis w piątek stwierdziły, że nie spodziewają się, że zostaną dotknięci najnowszym ogłoszeniem taryfu farmaceutycznego Trumpa, ponieważ były w trakcie budowania nowych witryn USA i inwestowania tam.

UE, która została skrytykowana przez posłów do PE i przedstawiciele branży za złą umowę, powtórzyła w piątek umowa w sprawie 15% ogólnych taryf, obejmowała pharma i „reprezentuje polisę ubezpieczeniową, że nie pojawią się wyższe taryfy dla europejskich operatorów gospodarczych”.

Pozostają jednak obawy dotyczące urządzeń medycznych po decyzji USA o otwarciu dochodzenia w sekcji 232 w sprawie sektora, postrzeganego jako pierwszy krok w drodze do taryf.

Eksport z UE obejmuje stenty po maszyny rentgenowskie, rozruszniki serca, cewniki i protetyki.

Niemiecki organ handlu samochodem, VDA, powiedział, że nowe taryfy Trumpa na ciężarówki nie miały sensu.

„Jest niezrozumiałe, że rząd USA ogłosiłby nowe dodatkowe taryfy w wysokości 25% na ciężarówkach natychmiast po ogłoszeniu obniżki taryf w samochodach pasażerskich i częściach motoryzacyjnych (z UE). Dodatkowe bariery handlowe nie tylko obciążyłyby inwestycje i miejsca pracy w USA, ale także osłabiły łańcuchy dostaw i zwiększyły koszty.”

Dodał, że niemiecki przemysł zatrudniał w USA ponad 120 000 osób.

Akcje niektórych europejskich producentów ciężarówek spadły w piątek po ogłoszeniu Trumpa.

Daimler Trucks, główny producent pojazdów użytkowych, spadły o ponad 2%, podobnie jak Traton Group, której marki to Scania, Man, International i Volkswagen Truck & Bus.

Neil Shearing, główny ekonomista grupy w Capital Economics, Powiedziano, że Meksyk może być najbardziej dotknięty nowymi taryfami: „źródła USA 78% importu ciężkich ciężarówek z Meksyku i 15% z Kanady, więc kluczowym pytaniem jest to, czy będą zwolnienia z produktów zgodnych z USMCA.

„Obecnie nie jest to jasne, ale warto zauważyć, że większość taryf specyficznych dla produktu (z wyjątkiem części samochodowych) nie miało zwolnień USMCA (Umowa Stanów Zjednoczonych-Meksyk-Kanada). Jeśli nie ma zwolnienia z USMCA, wówczas Meksyk będzie najbardziej dotknięty dużymi taryfami ciężarówki.”

Szwedzki gigant mebli Ikea, który jest objęty 15% stawką taryfową UE., Powiedział, że taryfy sprawiły, że interesy w USA jest „trudniejsze”.

„Taryfy wpływają na naszą działalność podobnie jak inne firmy, a my ściśle monitorujemy ewoluującą sytuację” – powiedział rzecznik.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj