Tragedia Air India w Ahmedabad jest po raz pierwszy Boeing 787 Dreamliner rozbił się od czasu wprowadzenia samolotu w 2011 roku.

Podczas gdy linie lotnicze korzystające z samolotu Boeinga miały szeroko rozpowszechnione problemy z silnikami na 787 – w wyniku czego wielu musiało uzieminić samoloty i redukujące loty – do tej pory rekord bezpieczeństwa 787 był dobry.

Jednak amerykański regulator bezpieczeństwa, Federalna Administracja Lotnicza (FAA), przez lata musiał zbadać kilka obaw, w tym nurkowanie w powietrzu podczas lotu Latam w zeszłym roku.

W zeszłym roku demaskator wezwał również Boeinga do uziemienia wszystkich 787 Dreamlinerów na całym świecie podczas przesłuchań w Waszyngtonie. Boeing odrzucił roszczenia byłego inżyniera i powiedział, że jest w pełni pewny siebie w samolocie.

Dym wznosi się nad Ahmedabadem w pierwszych zdjęciach z Air India Samolot Crash – wideo

Użytkownik jest w obsłudze ponad 1100 787s, przy czym korzysta z nich większość głównych międzynarodowych linii lotniczych. Model został ceniony za znacznie lepszą oszczędność paliwa i niższy hałas niż typy, które wymienił.

Dwa główne awarie, które były spowodowane błędami w samolotach Boeinga, korzystały z nowego modelu 737 Max, w Indonezji i Etiopii w 2018 i 2019 r.. Model ten został usunięty przez prawie rok, zanim został uruchomiony i powrócony do powszechnego użytku.

W ubiegłym miesiącu Boeing zgodził się zapłacić 1,1 mld USD (812 mln GBP) w umowie z Departamentem Sprawiedliwości USA, aby uniknąć ścigania w związku z dwoma wypadkami, które razem zabiły 346 osób – umowa prawnicy dla niektórych z niektórych z niektórych z niektórych z niektórych z niektórych z niektórych z niektórych z Rodziny ofiar nazywane „moralnie odrażającym”.

Historia bezpieczeństwa lotnictwa w Indiach została wchłonięta, ale ponieważ przemysł lotniczy rozkwitł, a latanie pasażerskie stały się coraz bardziej powszechne, jego rekord bezpieczeństwa się poprawił.

Ostatnia katastrofa Air India, w sierpniu 2020 r., Obejmowała mniejszy Boeing 737-800 Air India Express, który wylądował na lotnisku w Calicut przy złej pogodzie, gdy poślizgnął się z pasa startowego.

Pomiń wcześniejszą promocję biuletynu

Air India prowadzi 34 Dreamlinerów, z 20 kolejnymi na zamówienie, i korzysta z amerykańskiego modelu długiego haul od 2012 roku. Tata Group kupił linię lotniczą od rządu Indii w 2022 r., Andnovunounting Plany w zeszłym roku w zeszłym roku odnowione i ulepszanie swojej floty, w tym odnawianie 787. Problemy związane z dostawami Boeinga oznaczały, że Air India, podobnie jak inne linie lotnicze, nadal działają starsze samoloty dłużej niż planowano.

Dochodzenie w sprawie wypadków w Indiach obejmie ekspertów z brytyjskiego oddziału dochodzenia w sprawie wypadków lotniczych, ze względu na liczbę brytyjskich ofiar, krajowej rady ds. Bezpieczeństwa transportu USA i Boeing.

Mapa pokazująca wpływ strony awaryjnej samolotu

Rzecznik Boeinga powiedział: „Jesteśmy w kontakcie z Air India w sprawie Flight 171 i jesteśmy gotowi do ich wsparcia. Nasze myśli są z pasażerami, załogą, pierwszymi osobami udzielającymi ratowników i wszystkich dotkniętych”.

Śledczy mają nadzieję szybko zlokalizować i przeanalizować rejestratorów danych Black Box, w tym rejestrator głosowy kokpitu. Pomimo ludzkich żniw, katastrofa Ahmedabad była stosunkowo niskie. Materiał z CCTV Pokazuje, że samolot zaczyna schodzić zaledwie kilka sekund po wyjściu z pasa startowego.

Zgodnie z informacjami o śledzeniu lotu na temat radaru lotu samolot osiągnął maksymalną wysokość zaledwie 190 metrów (625 stóp).

Katastrofy samolotowe są najbardziej prawdopodobne, że podczas lądowania lub startu zdarzają się, ale eksperci stwierdzili, że nie ma oczywistego wyjaśnienia katastrofy. Warunki pogodowe były łagodne. Obrazy pokazują nos samolotu w powietrzu, co wskazuje, że piloci próbują utrzymać go w górze, chociaż najwyraźniej obniżono sprzęt do lądowania.

David Gleave, były śledczy ds. Wypadków, powiedział BBC: „To bardzo niezwykły wypadek… To bardzo nietypowa sytuacja, tak wkrótce po starcie, i jest to bardzo bezpieczny samolot”.

John McDermid, profesor z University of York, powiedział: „Piloci mogą przerwać start do późna. Wygląda na to, że problem miał miejsce bardzo nagle… i był wystarczająco poważny, aby być niemożliwym do opanowania”.

Samoloty pasażerskie są zaprojektowane tak, aby mogły latać na jednym silniku. Jason Knight, starszy wykładowca mechaniki płynnej na University of Portsmouth, powiedział: „Najbardziej prawdopodobną przyczyną niepowodzenia podwójnego silnika jest strajk ptaków”.

Source link