Pilot małego samolotu, który rozbił się w pobliżu Karolina Północna Według wstępnego raportu krajowego Rady Bezpieczeństwa Transportu (NTSB) na lotnisku w tym miesiącu podniosło koło po lądowaniu, aby uniknąć uderzenia w żółw na pas startowy.
Urzędnicy twierdzą, że pilot Universal Stinson 108, jednosilnikowy, czteromiejscowy samolot i pasażer zostali zabici w 3 czerwcu w pobliżu lotniska Sugar Valley w Mocksville. Drugi pasażer został poważnie ranny w wypadku.
Według raportu opublikowanego w tym tygodniu operator komunikacji wyglądający przez okno biura lotniska poinformował pilota, że na wybiegu był żółw na wybiegu. Operator poinformował, że pilot wylądował około 1400 stóp w dół wybiegu 2424 stóp, a następnie podniósł prawe główne koło, aby uniknąć żółwia. Operator usłyszał, jak pilot posuwa przepustnicę po podniesieniu koła, ale później samolot pozostawił jej widok.
Mężczyzna wycinający trawę na końcu pasa startowego zgłosił, że pilot podnosi prawe koło, aby uniknąć żółwia, potem skrzydła kołysały się tam iz powrotem, a samolot wystartował ponownie, zgodnie z raportem. Mężczyzna stracił z oczu samolot, a potem usłyszał katastrofę i zobaczył dym.
Urzędnicy powiedzieli, że samolot rozbił się w mocno wznowionym obszarze około 255 stóp i zapalił się. Samolot został zaklinowany między kilkoma drzewami i pozostał w jednym kawałku, z wyjątkiem kilku kawałków materiału znalezionych w pobliskim strumieniu. Po lewej stronie spoczywał, z lewym skrzydłem złożonym pod kadłubem i prawym skrzydłem pochylonym w kierunku ogona.
Według strony internetowej NTSB, wstępne raporty zawierają fakty zebrane na scenie, ale nie spekulują na prawdopodobnych przyczynach. Te czekają na raporty końcowe, które mogą potrwać znacznie dłużej.