miNerowanie świętej przestrzeni, takiej jak pierwszy Zjednoczony Kościół Metodystyczny w Pasadenie, może pobudzać emocje. Ciekawych gości często wędruje przez drzwi kościelne, przyciągani gotycką zewnętrzną zewnętrzną i instynktownie zaczął szeptać.
Przestrzeń na Colorado Boulevard – zatłoczona arteria, która pełni pełni części Rose Parade Core Ending Whoe w dniu – zawsze czuła się święta, powiedział Rev Amy Aitken, pastor. Teraz chce, aby wydawała się bezpieczna przestrzeń dla dwóch innych grup religijnych, które dzielą obiekty kultu: Islamskie centrum Południowego Kalifornia oraz Świątynia i centrum żydowska Pasadena.
Konflikty w dalekich ziemiach i różnice ideologiczne sprawiają, że te trzy grupy religijne mało prawdopodobne, że wspólne przyśrodki w wspólnej przestrzeni, ale tutaj grupy tworzą mikrokosmos pokojowego współistnienia zjednoczonego przez tragedię. W styczniu synagoga Pasadena spaliła się w ogniu Eaton, pozostawiając jego żydowskie zbór potrzebujący miejsca do żałowania i czczenia.
Kościół metodystyczny, już gospodarzem członków Centrum Islamskiego jako lokalizacji kultu satelitarnego, z zadowoleniem przyjął zbór żydowski.
„Staramy się kultywować„ wyspę łaski ”w trakcie różnic, o których nam powiedziano, powinny nas podzielić”, powiedział Aitken.
Zgodnie z tym układem wszystkie trzy wyznania Abrahamowe czczą pod jednym dachem przy 500 East Colorado Boulevard.
„Nie mogę wymyślić innego kościoła, który może powiedzieć to samo” – powiedział Aitken.
„Nie poczujesz się dobrze, jeśli twój sąsiad cierpi”
W południe w piątek w lutym członkowie Centrum Islamskiego przedstawiają dywaniki modlitewne w kościelnej sali stypendialnej na cotygodniową służbę Jumma, wspólną sesję modlitewną.
„Piątek jest naszym dniem religijnym” – powiedział Roohi Siddiqi, który od dwóch lat bierze udział w nabożeństwach Jumma. Dla niej jest to cotygodniowa szansa na duchową odnowienie.
Usługa trwa zaledwie godzinę, a meczet i centrum kultury Islamskiego Centrum znajduje się ponad 13 mil Los Angeles. Ta satelitarna lokalizacja w Pasadenie stanowi wygodne miejsce dla lokalnych członków do kultu, powiedział Omar Ricci, rzecznik Centrum Islamskiego.
To partnerstwo międzywyznaniowe wykute z Steelers Nation.
W 2017 r. Dr Rizwan Bhatti, okulista i były członek zarządu Islamskiego Centrum, związany z pacjentem – byłym pastorem Kościoła Metodystów – poprzez ich wzajemne zainteresowanie Steelers Pittsburgh. Bhatti pomagał w poszukiwaniu satelitarnej lokalizacji cotygodniowej nabożeństwa modlitewnego Centrum. Dostępna była sala konferencyjna kościoła. Tego lata w kościele metodystów odbyła się pierwsza nabożeństwo modlitewne Jumma.
Bhatti powiedział nie tylko przestrzeń kultu. Jest to miejsce związku między partnerami międzywyznaniowymi.
Teraz jest trzeci partner.
„To po prostu wspaniałe błogosławieństwo dla całej społeczności, że ludzie z różnymi wiarami mogą się spotkać i pomagać sobie nawzajem w trudnych czasach”, powiedział Bhatti.
Umieszczenie przypomina Ricci cytatu irlandzkiego pisarza Sebastiana Barry’ego: „Rzadko trudności z religią, w której jest przyjaźń”.
Tak, istnieją różnice w systemach przekonań w tym, co dzieje się między Palestyna i Izraelpowiedział Ricci. „Nie zastępuje to kochającej zachowania, które moim zdaniem powinniśmy się ze sobą radzić”.
Tego dnia Khutba lub wykład Islamskiego Centrum koncentrował się na jedności – zarówno w ich społeczności, jak i teraz z nową grupą żydowską, która ma tę samą przestrzeń, ale w różnych momentach.
Po służbie Jumma dr Syeda Ali, specjalista ds. Nerki, powiedział, że przesłanie rezonowało.
„Bez względu na to, jak skontaktujesz się z swoim Stwórcą, wszyscy mamy wspólny cel, aby zrobić to, co najlepsze dla społeczności” – powiedział Ali. „Chcemy, aby nasze rodziny były dobre. Chcemy, aby nasza społeczność była dobra. Nie poczujesz się dobrze, jeśli twój sąsiad cierpi”.
„Jesteśmy ludźmi, którzy dobrze grają z innymi”
Kampus Kościoła-z salami konferencyjnymi, sanktuarium, kaplicą i kuchnią klasy restauracyjnej-jest miejscem Bożym, powiedział Rev Mina Nau-Mahe, współpracownikowy pastor. „I tak, jeśli jest to przestrzeń Boga, musi być otwarta dla wszystkich ludzi”.
Teraz kampus jest pełny, co wymaga dużej koordynacji między grupami – i dużej łaski, powiedziała Aisha Williams, kierownik ds. Obiektów. Dotyczy to również członków kościoła, którzy są przyzwyczajeni do posiadania całego kampusu dla siebie.
Zgromadzenie metodystyczne było zachwycone, gdy dowiedzieli się, że kongregacze świątyni żydowskich czczą w tym samym kampusie, powiedział Aitken. „Jesteśmy ludźmi, którzy dobrze grają z innymi”.
Piątki są szczególnie zajęte. Usługi Jumma odbywają się w południe. Wieczorem kampus brzęczy usługami Shabbat. W sobotnie poranki świątynia żydowska odbywa służbę w sanktuarium, przepastnym pokoju z sufitami fanów sklepień, w których gadnie głos kantora. Dzieci chichoczą w ławkach, podczas gdy rodzice mają osobiste chwile modlitwy.
Potem w niedzielne poranki gospodarze zajmuje miejsce.
„Myślę, że było to świetne przypomnienie, że wszystkie społeczności wiary mają ten sam cel. Chodzi o wsparcie i uczynienie się lepszymi ludźmi, abyśmy mogli uczynić świat trochę lepszym razem” – powiedziała Melissa Levy, Pasadena Żydowska Świątynia i Centrum (PJTC).
Gdzie w tym wszystkim widzisz Boga?
Świątynia żydowska pełniła usługi w tym samym tygodniu, gdy synagoga spłonęła. Musieli odżywić swoją oblężoną społeczność. Ponad 70 ich rodzin było dotkniętych ogniem Eaton, w tym Heather Sandoval Feng, dyrektor szkoły średniej, którego dom Altadena spłonął.
Po dwóch miesiącach Sandoval Feng osiadła w fazie, którą opisuje jako „tymczasową stałą” – cichą przestrzeń po katastrofie, która pozwala umysłowi liczyć się ze stratą i nieoczekiwanym pięknem znalezienia nowej społeczności międzywyznaniowej.
Jej córka Hannah Sandoval, 13 lat, przygotowywała się do Batmitzwy, zanim pożar zabrał ich rodzinny dom i synagogę. Kościół metodystyczny zaoferował swoją przestrzeń do rytuału przejścia. Miesiąc po pożarze Hannah ceremonialnie przeczytał z zwoju Tory – które były uratowany Z spustoszenia ognia-przed zborem i witrażem okienkiem przedstawiającym przemieszczenie Chrystusa.
„Nie mogłem wymyślić lepszego miejsca” – powiedział Sandoval Feng. Był to pierwszy Batmitzvah dla kościoła, a rodzina międzywyznaniowa – tata Hannah, Oscar Sandoval, jest katolikiem. Od miesięcy ich rodzina wraca na miejsce swojego domu, aby wybrać resztki. Złamany kubek ozdobiony gwiazdą Dawida tutaj. Zwęglone dekoracje Chanuki tam.
Dzieci w szkole Sandoval Feng często pytają: Gdzie w tym wszystkim widzisz Boga?
Jej odpowiedź: Bóg jest społecznością w akcji.
Podczas Ramadanu w tym miesiącu święty czas, aby muzułmanie mogli pościć, modlili się i refleksja, członkowie Centrum Islamskiego zbierają się w kościele we wtorkowe wieczory, aby połączyć się razem. Członkowie kościoła wcześniej do nich dołączyli.
Międzywyznaniowe zasięg między wszystkimi grupami nastąpi na czas, powiedział Aitken. Na razie daje żydowskiej łasce i przestrzeni do osiedlenia się.
„To dla nich wielka sprawa w chrześcijańskiej przestrzeni” – powiedział Aitken o PJTC. „I to wystarczy”.
Umiejętność jest okazją do praktykowania współczucia.
„Nie wiem, jak zmienić rzeczy na globalnym poziomie makro” – powiedziała. „Ale w tym rogu mogę spróbować stworzyć rodzaj społeczności i dom kultu, który Bóg rozpoznałby”.