Procter & Gamble Zetnie do 7 000 miejsc pracy, czyli około 6% globalnej siły roboczej, w ciągu najbliższych dwóch lat, gdy twórca detergentu i pieluszki Pampers walczy z taryfa-Powiązane koszty i klienci, którzy obawiali się gospodarki.
W czwartek, że obniżki miejsc pracy, ogłoszone na konferencji konsumenckiej Deutsche w Paryżu, stanowią około 15% swojej obecnej siły roboczej, powiedział dyrektor finansowy Andre Schulten.
„Ten program restrukturyzacji jest ważnym krokiem w kierunku zapewnienia naszej zdolności do dostarczania naszego długoterminowego algorytmu w ciągu najbliższych dwóch do trzech lat”, powiedział Schulten. „Nie usuwa to jednak najbliższych wyzwań, przed którymi stoimy”.
Procter & Gamble, z siedzibą w Cincinnati, miał około 108 000 pracowników na całym świecie w czerwcu 2024 r.
Cięcia są częścią szerszego programu restrukturyzacji. Procter & Gamble zakończy również sprzedaż niektórych swoich produktów na niektórych rynkach. Procter & Gamble powiedział, że poda więcej szczegółów na ten temat w lipcu.
Podobnie jak wiele firm, Procter & Gamble ma do czynienia z amerykańskimi konsumentami, którzy martwią się o swoje wydatki, gdy pilnują inflacji.
Sentymenty konsumenckie w USA nieznacznie spadły w maju w piątym z rzędu miesiąc, zaskakując ekonomistów. Wstępne czytanie Uniwersytetu Michigan uważnie obserwowane wskaźnik nastrojów konsumenckich spadł o 2,7% według co miesiąc do 50,8, co jest drugim najniższym poziomem w prawie 75-letniej historii badania. Jedyne niższe czytanie miało miejsce w czerwcu 2022 r. Od stycznia sentyment spadł o prawie 30%.
Aw środę wydano Kongresowe Biuro Budżetowe analiza To powiedziawszy Donald TrumpRozwiązujący plan taryfowy zwiększyłby dług w USA o 2,4 $ w ciągu 10 lat, jednocześnie zmniejszając gospodarkę, zwiększając stopę inflacji i zmniejszając siłę nabywczą ogółem gospodarstw domowych.
Pieczone w analizie CBO jest przewidywanie, że gospodarstwa domowe ostatecznie kupiłyby mniej z krajów dotkniętych dodatkowymi taryfami. Biuro budżetowe szacuje, że taryfy zwiększyłyby średnią roczną stopę inflacji o 0,4 punktu procentowego w 2025 i 2026 r.
W kwietniu Procter & Gamble odnotowano podczas rozmowy konferencyjnej, że największy wpływ na taryfę w USA pochodzi z materiałów surowych i opakowaniowych oraz niektórych gotowych produktów pochodzących z Chin. Firma powiedziała, że będzie szukać opcji pozyskiwania i ulepszeń wydajności w celu złagodzenia wpływu taryfy, ale może być również konieczne podnoszenie cen niektórych produktów.
W tym samym miesiącu Stowarzyszenie Brands Consumer, które reprezentuje duże firmy spożywcze, takie jak Coca-Cola i General Mills, a także producenci produktów konsumpcyjnych, takich jak Procter & Gamble, ostrzegło, że chociaż jego firmy wytwarzają większość towarów w USA, teraz stają w obliczu taryf krytycznych składników-takich jak drewniana pulpia do papieru toaletowego lub cynamon-muszą być importowane z powodu rady domowej.