Rozbudowane rogi samochodowe na trzypasowym A40 w zachodnim Londynie nie są niczym nowym. Jednak w sobotę nie byli skierowane do innych kierowców; Zamiast tego był to dyrektor generalny Tesli, Elon Muskktóry był celem ich gniewu w ramach ruchu „Zabrana Tesli”, który rozprzestrzenił się ze Stanów Zjednoczonych.

„To zbyt przytłaczające, aby nic nie robić”-powiedziała Louise Cobbett-Witten, która ma rodzinę w USA. „Jest prawdziwy ukojenie, że tak się łączy. Wszyscy muszą coś zrobić. Nie mamy dużej strategii oprócz stania na ulicy, trzymając znaki i krzycząc”.

Protest był częścią globalnego dnia protestów planowanych pod parasolem Tesla Ruch obalenia. Organizatorzy twierdzą, że wiece odbędą się przed ponad 200 lokalizacjami Tesli na całym świecie, w tym prawie 50 w Kalifornii. Musk nie skomentował demonstracji.

Cobbett-Witten ma rodzinę w Waszyngtonie i planuje wrócić do USA. 39-letni pracownik NHS, który mieszka w południowym Londynie, powiedział: „Czeki i salda właśnie się nie udało. Tak bardzo, jak ludzie próbują nie wypowiedzieć tych słów, są faszystami, są białymi supremacjami, są ksenofobami, mizoginistami i przychodzą po wszystkich. I to, co zaczyna się w Ameryce tutaj”.

W ciągu ostatnich dwóch tygodni Tesla odpowiedziała na protesty przed swoim salonem i punktem oskarżenia w Park Royal, stacjonując samotnego ochroniarza przy jego bramie, który powiedział, że protestujący byli przyjaźni i spokojni. Dziesiątki pojawiły się w sobotę, ich największą frekwencję, odkąd zaczęli kilka tygodni temu.

Podczas gdy sprzedaż Tesli spadła w Europie, wzrosły w Wielkiej Brytanii o ponad jedną piątą w lutym, zgodnie z do nowych danych dotyczących rejestracji samochodu od Society of Motor Producers and Traders.

Protestujący na demonstracji w sobotę w Londynie. Zdjęcie: Thomas Krych/AP

Działający w prawej stronie gejowskiej Nigel Warner MBE próbował rozdawać naklejki kierowcom Tesli wchodzącym lub opuszczającym miejsce w Park Royal. „To jedyna rzecz, którą możesz zrobić, aby coś zmienić”, powiedział 77-letni emerytowany księgowy z Londynu. „Jesteśmy tutaj bardzo bezradni, tak samo co Europa. Jedyne, co możemy zrobić, to spróbować wpłynąć na ceny akcji i sprzedaży Tesli. To zrobiło już wraz z spadkiem sprzedaży Tesli w wielu miejscach. Jeśli nie może sprzedać samochodów, jest skończony”.

56-letni twórca filmu dokumentalnego Jim Green, który mieszkał w Nowym Jorku i Los Angeles, zanim wrócił do Wielkiej Brytanii 18 miesięcy temu, pracował z Musk w filmie dziesięć lat temu.

Green powiedział: „Był inną osobą i był bardzo charyzmatyczny. Mówił, kiedy spotykałem się z nim na temat gigafactory, w którym budowano baterie, i miał bardzo przekonujący argument, by podjąć znaczenie baterii, argument, który wydał wyjątkowo wyartykułowany.

Powiedział, że Musk zaatakował typowych nabywców Tesli, których opisał jako zamożni liberałowie, którzy troszczą się o środowisko: „Musk starał się obrazić tę dokładną grupę ludzi. Mieszkałem w Los Angeles w czasie, gdy wszyscy, którzy byli zamożni i liberali, zamieścili swoją Toyotę Prius za swoją Teslę w latach 2014-2015”.

Emerytka Anne Kajava, 59 lat, która pochodzi z Minnesoty, ale mieszka w Cambridgeshire, powiedziała, że ​​była zaniepokojona zmianą polityki w Europie i Ukrainie.

Powiedziała: „Naprawdę martwię się o trzecią wojnę światową. Martwię się o wojnę domową w Stanach Zjednoczonych. Można powiedzieć, że są to ekstremalne poglądy, ale Trump mówi o wojnie. Masz JD Vance na Grenlandii; to nie jest niemożliwe”.

Trzymając sztandar przywiązany do pędzla toaletowego Donalda Trumpa, powiedziała: „Kiedyś nie wahałem się powiedzieć, że jestem Amerykaninem. Teraz pracuję z trenerem aktorskim, aby sfałszować brytyjski akcent, aby móc go włączyć i wyłączać. Nie chcę być identyfikowany jako Amerykanin”.

Source link