W tym momencie wydaje się, że to marzenie gorączki.
Latem 2023 r. Lionel Messi ustawił się nad rzutem wolnym w różowych i białych kolorach Major Miami Major League Soccer. Przeprowadzka Messiego do Stanów Zjednoczonych była od dawna, ale często odrzucana jako dzika spekulacja. Liga była nadal woda w porównaniu z wieloma w Europie, a jej kluby po prostu nie miały mięśni finansowych innych walczących o usługi argentyńskie.
Już MLS Przeniósł Niebo i Ziemię na Land Messiego, a tutaj grał przed celebrytami, fanami i milionami widzów w kraju i za granicą. Głęboko w drugiej połowie meczu Miami z Ligą MX Side Cruz Azul, Messi użył jednego uderzenia lewej stopy, aby przetransportować wszystkich obecnych z powrotem do dni chwały w Barcelonie.
Jego rzut wolny skierował Inter Miami do zwycięstwa tego dnia i jego błyskotliwość w następnym miesiącu napędził je do ostatecznego tytułu Pucharu Lek.
Do dziś rzut wolny Messiego pozostaje kultowym bramką w historii ligi, a wśród najczęściej konsumowanych MLS (jest to obecnie czwarty najczęściej widok na profil YouTube MLS, za Zlatan Ibrahimović’s Gol debiutancki dla galaktyki, Wayne Rooney’s walczyć i asystowaći David Beckham’s Olimpico). W tym czasie z pewnością wydawało się to przełomowy moment dla ligi i kluczowy moment dla lig.
Wielu, którzy oglądali Mastersstoke Messiego, nigdy nie słyszało o Pucharze Legues, MLS i Lice MX, obecnie w turnieju w połowie sezonu. Wspólne przedsięwzięcie było najnowszym z długiej linii prób obu lig w celu wykorzystania długotrwałej rywalizacji między klubami meksykańskimi i amerykańskimi oraz wykorzystanie masowego rynku latynoskich konsumentów w Stanach Zjednoczonych.
Wchodząc teraz w trzeci rok, uważa się za uczciwe zastanawiać się, kto tak naprawdę prosi o to.
Jego podstawowe wady stały się widoczne w zeszłym roku, kiedy ranny Messi nie był w stanie uczestniczyć, a jego obecność nie mogła ich już maskować. Turniej odbywa się w całości w Stanach Zjednoczonych, co prowadzi do słusznych pytań dotyczących równowagi konkurencyjnej i czasami pustych stadionów. Wartość rywalizacji w USA-Meksyku również odczuwała spadek, wyglądając silnie tylko w pojedynkach między największymi klubami kontynentu i, oczywiście, jego drużynami narodowymi.
Po promocji biuletynu
MLS i Liga MX naprawiły kilka innych krytycznych problemów turnieju, z powodzeniem poprawiając format turnieju, aby wymagać wczesnych pojedynków między drużynami MLS i Ligamx, tylko przyznając konkurencyjne strony z każdej ligi i eliminowanie całkowitego losowania. Stawką jest prawdziwa nagroda (uważana za około 2 milionów dolarów dla zwycięzcy) oraz garść miejsc do CONCACAF Puchar Mistrzów, mistrzostwa w klubie kontynentalnym w regionie i punkt wejścia do Pucharu Świata w klubie FIFA.
MLS również nie zatrzymuje się w pełni harmonogramu ligowego w trakcie turnieju, dając wyeliminowanym zespołom szansę Soldierowi w grze regularnym i oferując fanom, którzy nie mogliby mniej obchodzić turnieju, aby pozostać zaangażowani w swoje kluby.
Ale w miarę ewolucji turnieju krajobraz wokół niego też. Ameryka od dawna jest postrzegana jako bankomat globalnej piłki nożnej, ogromny kraj z zaludnioną i niezrównaną siłą wydatków. Przez ponad dekadę kluby, a czasem całe konkursy migrowały Stanów Zjednoczonych w poszukiwaniu kapitału i świadomości marki. Ćwiczenie to osiągnęło nowe wyżyny absurdu tego lata wraz z przybyciem Pucharu Świata klubu. Turniej był mieszana torba – Czasami ekscytujące, ale także powszechnie postrzegane jako ćwiczenie czysto komercyjne. Zanim Chelsea (i prezydent USA Donald Trump) Podniósł trofeum, wielu widzów już się ruszyło.
Trzy kluby MLS uczestniczyły w turnieju, zatrzymując już już zaakręcony harmonogram ligi, aby zmierzyć się z legalnym międzynarodowym konkursem. To w dużej mierze ta sama wartość, jaką Major League Soccer twierdzi, że stworzyli za pomocą Pucharu LEGUES – że turniej daje swoim klubom szansę na zmierzenie się przeciwko meksykańskim klubom, które od dawna są postrzegane jako najlepsze w regionie.
Poza tym istnieje również problem, z którym MLS zawsze boryka się, być może niesprawiedliwie: prawie każde nowe przedsięwzięcie, które próbuje, spotka się z otwartą pogardą ze strony sportu w kraju i za granicą, oznaczonym syntetycznym lub rzucanym na bok jako złotego gotówki. Ta krytyka nie można uniknąć, gdy nieustannie odkrywasz siebie i stale dostosowywasz swój produkt w poszukiwaniu rentowności i znaczenia. Lages Cup, stworzony z cienkiego powietrza, z pewnością pasuje do tego rachunku.
Jest to punkt, który doskonale opracowany jest z malejącym znaczeniem US Open Cup, który w tym momencie jest jednym z jedynych naprawdę autentycznych produktów w amerykańskiej piłce nożnej. Ponieważ MLS wpompowało zasoby do podniesienia profilu własnego powstającego turnieju, otwarty puchar nadal znika w zakamarkach świadomości publicznej, nawet jeśli może osiągnąć więcej miejsc w USA niż jakikolwiek inny konkurencja pro na poziomie.
Niesprawiedliwe byłoby oznaczenie Pucharu lig, zanim zakończy trzecią edycję. Lepszy czas, aby dokładnie ocenić jego sukces, może nastąpić pod koniec tej dekady, po tym, jak turniej miał okazję dojrzeć, a po nadchodzących Pucharach Świata Męscy i Kobiet nadeszły. W międzyczasie MLS i Liga MX z pewnością będą majstrować przy nim, mając na celu uczynienie z tego czegoś w USA.
W końcu to właśnie MLS robi najlepiej. 30 lat sama liga pozostaje w toku, majstrując własną formułą, próbując w końcu wpuścić się mocno w zbiorową świadomość. W pewnym sensie to się udało. Okaże się, czy może zrobić to samo w przypadku Pucharu Lagu.