IF jest lekcja do tej pory z Pucharu Świata klubu, że obrazy nicości mogą nadal generować histerię. Puste miejsca – które najwyraźniej są ropiejącą plagą po meczu piłki nożnej, tragedia reprezentująca plastikową bankructwo amerykańskiego fandomu piłki nożnej i/lub Puchar Świata klubowego, problem wymagający alarmistycznego relacji dostarczanych z brwiami w pełni brukowanymi – były powszechne w początkowych kilkudziesięciu meczach zawodów. Nagłówki (w tym z Ta sama publikacja). Media społecznościowe są zalane panoramicznymi zdjęciami z narodu pudełek prasowych, informując cię z niedowierzaniem, że ten obraz, tak nieprzyzwoity w pustce, został wykonany zaledwie 45 minut przed rozpoczęciem – lub (westchnienie) jeszcze bliżej.
Dlaczego my, fani, obserwatorzy, dziennikarze i inni ludzie, którzy po prostu oglądają te gry? Co takiego jest w widoku wielu plastikowych składanych krzeseł z nikim, co rozpala nasze pasje? Od kiedy wszyscy staliśmy się Clint Eastwood na krajowej konwencji republikańskiej w 2012 r.?
Puste miejsca oznaczają niezrealizowane przychody z biletów, koncesji, towarów, parkingów i opłat za wyzysku, ale te rzeczy nie wpływają na nasz wynik finansowy. Strategia marketingowa, która wymagała cen premium dla tych miejsc, była w najlepszym razie błędna, a w najgorszym przypadku śmiechu, ale nie była nasza. Było wiele zawyżonych obietnic dotyczących gwarantowanych wyprzedaży, „największego spektaklu w historii piłki nożnej klubowej”, z udziałem „32 najlepszych drużyn na świecie”, które są z perspektywy czasu z perspektywy czasu z perspektywy czasu z perspektywy czasu całkowicie głupiego – ale nie byli tym, którzy je obiecali. Co najwyżej zasięg naszego zaangażowania w puste miejsce w Puchar Świata klubu siedzi obok jednego.
Mimo to tenor Zeitgeist zawiera dziwną mieszankę zmartwień, smutku, a przede wszystkim cynizm. Puste siedzenia są traktowane jako znak fizyczny FIFA Może się trochę przejmować gierami, które odbywają się przed namiętnymi fanami, znacznie bardziej zależy na pieniędzy, jakie otrzymuje od sprzedaży praw telewizyjnych, przestrzeni reklamowej i innych rozważań – często do suwerennego funduszu majątkowego kraju, który jest gospodarzem przyszłego Pucharu Świata lub poprzedniego. Teoretycznie puste miejsca dowodzą, że fani i atmosfera – rzeczy, które sprawiają, że piłka nożna jest wtórna.
Sugerowałbym, aby te krytyki, choć ważne i prawdziwe, nie trafia w sedno. Mówimy tylko o siedzeniach tutaj. Nie wszystkie są puste, a wiele z nich znajduje się na bardzo, bardzo dużych stadionach. Do tej pory miejsca Pucharu Świata klubowego były średnio około 52%, przy użyciu frekwencji ogłoszonych przez FIFA. (W rzeczywistości liczby te są prawdopodobnie znacznie bardziej reprezentatywne dla liczby biletów sprzedawanych lub rozpowszechnianych, a nie dystrybucji na siedzeniach, ale przynajmniej dają nam pomysł.) Przez medianę, która lekceważy wartości odstające, stadiony mają 43% pojemność.
To są brzydkie liczby. Jeśli profesjonalny zespół klubowy (lub kilka) konsekwentnie grał przed stadionami, które były w połowie pełne lub mniej, można zapytać, czy grają na odpowiednich stadionach. Jeśli ten dynamiczny dźwięk ci nieco znany, możesz być fanem MLS. Pierwsza dywizja USA rozpoczęła swoje życie od życia tygodniowego, tygodniowej wersji tego samego problemu-nowego konkursu, o którym nikt nie wiedział, co zrobić, z większością drużyn grających na ogromnych stadionach NFL lub uniwersyteckich futbolu, w których nawet przyzwoite tłumy wyglądały na niewielkie i rzadkie. Liga powoli, ale z pewnością nauczyła się swojej lekcji – prawie każda z 30 drużyn gra na ich intymnych terenach, z których największy wynosi około 30 000. To nie jest liga ciągłych wyprzedaży, ale środowiska znacznie się poprawiły. To lekcja FIFA, która powinna się nauczyć, biorąc pod uwagę, że organizują ten turniej na podwórku MLS. We wtorek na wyprzedzającym stadionie MetLife było wiele hałaśliwych brazylijskich fanów na losowaniu Fluminense z Dortmundem, ale miejsce 84 000 pojemności było nadal w połowie pełne. Zastanawiasz się nad tym, o ile bardziej intensywna okazja mogła być tuż przy drodze na stadionie ilustrowanym Sports o pojemności 25 000 osób, domu New York Red Bulls (który jest również łatwiejszy do dostępu przez tranzyt publiczny).
Niezliczone inne czynniki wpłynęły na frekwencję. Istnieją uzasadnione obawy o naloty lodowektóre mogłyby utrzymać fanów imigrantów – nieudokumentowane lub nie – z dala od stadionów. Dla podróżujących fanów czasy przetwarzania wizowego były koszmarem. W przypadku zespołów takich jak Ulsan Hyundai, Uawa Red Diamonds i Mamelodi Sundowns konkurs jest wystarczająco daleko, aby podróżować prawie niemożliwe. Dla fanów domowych wiele gier odbywa się w środku dni pracy. I to nawet nie wchodząc w ceny biletów, które rozpoczęły się w setkach dolarów i spadło tylko wraz z rozpoczęciem dynamicznego modelu cenowego.
Po promocji biuletynu
Widząc jeden sposób, 22 137, którzy uczęszczali do Chelsea przeciwko LAFC w Atlancie, pozostawiło 70% stadionu pustego. Widząc inny sposób, tysiące Atlantyków (a także fanów Chelsea i LAFC) pojawiło się pomimo wszystkich wymienionych powyżej czynników łagodzących, w połowie poniedziałkowego dnia pracy, w konkursie, w którym nikt nie wie, o co to zrobić, z udziałem zespołu MLS, który gra 3000 mil dalej i który oficjalnie wykwalifikował się tygodnie temu. Poddaję ci to, biorąc pod uwagę to wszystko, frekwencja była niewielkim triumfem. Chelsea zagra przed mniejszą liczbą fanów, gdy odwiedzą Dean Court w Bournemouth w nadchodzącym sezonie Premier League.
Podobnie, być może należy świętować, że nieco poniżej 35 000 osób zaczęło zobaczyć Flamengo grającego w Esperance de Tunis później tej nocy w Filadelfii, lub że 40 311 dotyczyło dobrze znanego ruchu i problemów z tłumem w Rose Bowl, aby obejrzeć Monterrey V Inter. To nie są wyprzedane obiecane FIFA, ale te obietnice, podobnie jak wiele osób chwalonych, były głupie. Entuzjazm widoczny w samych tłumach opowiada resztę historii.
Kiedy rozmiary tłumu rankle, być może problemem jest postrzeganie; o niesamowitej zdolności FIFA do wchodzenia na swój sposób. Światowe ciało futbolu pozwoliło na luksusowe ekscesy Pucharu Świata – podobnie jak w prawdziwym, tym, który odbędzie się w przyszłym roku – aby zaciemnić swoją wizję tego turnieju, czym jest gra klubowa, i może być.
Puchar Świata ma prestiż. Tak dużo prestiżu, że fanów można mieć pewność, że bez względu na to, które zespoły będą zobaczyć, będą oglądać przełomowy moment w współczesnej historii opowiadań sportowych tych krajów; i być może kamień milowy w życiu samego kraju. Bycie fanem klubu jest o wiele bardziej intymne, nawet dla największych klubów na świecie. To regularne, codzienne oddanie, które po prostu nie pasuje do maksymalistycznych tendencji FIFA.
Może dlatego puste miejsca w tych grach stały się tak centralnym punktem – są niewygodnym przypomnieniem, że świat każdego klubu jest tak duży.