TZnowu sprawił, że Ameryka jest zdrowy (MAHA) obchodzony w tym miesiącu po amerykańskim przemyśle mleczarskim dobrowolnie obiecane Aby usunąć wszystkie sztuczne barwniki z lodów do 2028 r. Robert F Kennedy Jr zwyciężył W branży spożywczej przestanie używać sztucznych barwników, a wielu największych w kraju producentów żywności, w tym Nestle, Kraft Heinz i Pepsico, już było obiecał zastosować się. Ale obietnica lodów sprawiła, że Kennedy jest szczególnie szczęśliwy, ponieważ, jak powiedział, lody to jego ulubione jedzenie.

Przygotuj się na pożegnanie z błyskotliwym różem (z czerwonego barwnika nr 40), który oznacza truskawkę, chłodną zieloną (żółtą 5 i niebieską 1) miętowego chipsu czekoladowego oraz heroiczną kombinację czerwonego 40, niebieskiego 1 oraz żółtego 5 i 6, który tworzy Superman.

Jeden z cele Ruchu Maha jest zapobieganie chorobom dzieciństwa, które, jak twierdzi Kennedy, można osiągnąć między innymi, zajmując się wykorzystaniem dodatków do ultra-przetworzonej żywności. A Ostatnie badanie Według Kennedy’ego, opublikowane w Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics, które w 2020 r. 19% produktów spożywczych zawierało sztuczne barwniki – „najbardziej rażący” addytyw. Te barwniki, on roszczeniasą odpowiedzialne za wiele problemów zdrowotnych, w tym raka, nadpobudliwość i ewentualnie autyzmu.

„Naród amerykański wyjaśnił to – chcą prawdziwego jedzenia, a nie chemikaliów” – powiedział Kennedy w oświadczeniu.

Robert F Kennedy Jr i sekretarz rolnictwa USA, Brooke L Rollins, trzymają szyszki lodowe podczas konferencji prasowej przed Departamentem Rolnictwa Stanów Zjednoczonych 14 lipca 2025 r. W Waszyngtonie. Zdjęcie: Michael M Santiago/Getty Images

Oprócz żartów w mediach społecznościowych o Donalda Trumpa odcień skóry i rzekome użycie Kennedy’ego Niebieski metylenowy (Sztuczny barwnik, który niektórzy twierdzą, zwiększa „wydajność mitochondriów” i długowieczność), inicjatywa stanęła przed niewielkim opozycją polityczną. W styczniu, kiedy Joe Biden był nadal prezydentem, FDA ogłosiła zakaz Na czerwonym barwniku nr 3 zaplanowanym na wejście w życie w 2027 r. Red 3, wyjaśniono FDA, wykazano, że powoduje raka u szczurów i chociaż nie pojawia się w żywności w wystarczająco dużych ilościach, aby wpłynąć na ludzi, nadal narusza prawo zabraniające dodatków zawierających rakotwórcze.

Tymczasem stany tak politycznie różnorodne, jak Zachodnia Wirginia, Teksas i Kalifornia już ustanowiły własne zakazy lub wymagania, które żywność zawierająca sztuczne barwniki niosą etykiety ostrzegawcze, powołując się na potrzebę ochrony dzieci. (W Wielkiej Brytanii i UE, ograniczenia O sztucznych barwach są na miejscu od lat.)

Dlaczego zamieszanie w kolorystyce żywności? Czy naturalne barwniki są naprawdę o wiele lepsze dla naszego zdrowia?

„Są lepsze dla zdrowia niektórych ludzi” – mówi Jamie Alan, profesor farmakologii i toksykologii na Michigan State University. „Istnieje bardzo niewielki odsetek dzieci, które są bardzo wrażliwe na te barwniki. A kiedy jedzą te barwniki, wykazują zachowania, które czasami kojarzymy z ADHD”.

Alan podkreśla, że nie ma dowodów na to, że te dzieci faktycznie rozwijają ADHD. Ale badania mają znaleziony Że po zjedzeniu żywności zawierających niektóre barwniki dzieci, w tym dzieci z zdiagnozowanym ADHD lub autyzm, mogą wykazywać oznaki nadpobudliwości, nastroju i nieuwagi. Jednak wiele z tych produktów spożywczych, zwłaszcza cukierków i napojów gazowanych, zawiera również cukier, który był również związany z nadpobudliwym zachowaniem.

Alan zaleca, aby rodzice rozmawiali z pediatrą i wypróbowali dietę eliminacyjną, aby upewnić się, że winna jest barwnik, a nie inny składnik. Ale w dużej mierze wspiera wycofanie sztucznych barwników; Większość zwolenników zdrowia publicznego uważa, że to jest dobry pomysł. „Moim zdaniem” – mówi Alan, „ponieważ mówimy o dzieciach i ponieważ są one wrażliwą populacją, uważam, że jest to świetna rzecz. Ale poznam, że nie wpłynie to na zdecydowaną większość populacji”.

Jedną z grupy, na którą zmiana w barwnikach z pewnością będzie miała sami producenci żywności. Travis Zissu, współzałożyciel i innowacja w skali, przełączanie się ze sztucznego na naturalne barwniki to złożony proces Żywność Laboratoria w Golden, Kolorado, które oferuje program pomagający producentom w konwersji barwnika.

Froot pęche płatki, sprzedawane w Kanadzie i wykonane z naturalnych barwników, lewej i froot pętle, sprzedawane w USA i wykonane ze sztucznych barwników, 22 maja 2024 r. Zdjęcie: obrazy Bloomberg/Getty

W przeciwieństwie do sztucznych barwników, które pochodzą z ropy naftowej, naturalne barwniki pochodzą głównie z roślin: na przykład kurkuma stosuje się do żółci; Glony i kwiat grochu motyla dla bluesa; Lykopen z marchwi i pomidorów dla czerwonych. Barwniki te mogą być mniej stabilne, więc program Scale zaczyna się od znalezienia naturalnych pigmentów, na które nie będą miały wpływ ciepło i inne chemikalia, a następnie testy w celu ustalenia, która kombinacja barwników wytworzy najbardziej niezawodny kolor. Następnie Scale pomaga firmom blokować kontrakty, które nie zmusą ich do podnoszenia ich cen i bezpiecznych opakowań wrażliwych na światło w celu ochrony kolorów. Wreszcie, istnieje od dziewięciu do 12 miesięcy testowania produktu, aby upewnić się, że produkcja działa płynnie i że nie ma żadnych działań niepożądanych dla konsumentów, takich jak kał z czerwonym barwionym (coś, co wiadomo, że dzieje się z proszkiem i ekstraktem z buraków; Alan twierdzi, że jest nieszkodliwy, ale przyznaje, że może być niepokojące).

Ale największym zmartwieniem Zissu jest to, że nie będzie wystarczająco dużo, aby się obejść. Naturalny zapotrzebowanie na kolor rośnie już od 30-50% w całej branży, ponieważ firmy spożywcze zaczęły ogłaszać swoje zamiary, aby przestać używać sztucznego koloru, mówi, a najwcześniejszy termin-2027-jest jeszcze za lata.

„Po prostu nie ma wystarczającej ilości podaży, aby zastąpić każdy przedmiot na rynku”, mówi. „Wkrótce zobaczysz największe firmy blokujące kolory, ale nie będzie wystarczająco dużo do 2030 roku”.

Istnieje również obawa, że amerykańscy konsumenci całkowicie odrzucą nowe kolory. Podczas gdy ich odpowiedniki w Europie, Kanadzie i Japonii spokojnie przyjęli tępsze odcienie naturalnych barwników, Amerykanie są uparcie przywiązani do neonowych cukierków i płatków.

Przykład: w 2015 r. General Mills zobowiązał się do usunięcia wszystkich sztucznych kolorów i aromatów ze swoich produktów. W następnym roku wprowadził naturalną wersję Trix, przyjaznego dzieciom owocowego płatków śniadaniowych. Ale wyciszona trix, zabarwiona rzodkiewkami, fioletową marchewką i kurkumą, był flopem. Klienci przegapili żywe kolory i narzekali, że nowa wersja nie smakuje dobrze. Do 2017 roku „Classic Trix” powrócił do sklepów spożywczych.

Z drugiej strony, kiedy Kraft przeformułował proszek na makaron i ser i cicho zaczął sprzedawać całkowicie naturalną wersję w grudniu 2015 r., Było znacznie mniej protestów. Jako zjadacz nagłówek W tym momencie to: „Kraft zmienił mac i ser i nikt nie zauważył”. Być może była to strategia marketingowa – Kraft nie zawracał sobie głowy dużym ogłoszeniem, dopóki nie sprzedał 50 m pudełek – a może dlatego, że naturalne barwniki były tak samo pomarańczowe jak oryginał. (Alan przypomina, że jej młode siostrzenice i siostrzeńcy nieco martwili się o zmianę, ale bez większego zamieszania przyjęli nowy Mac i Cheese).

Jak brzmi powiedzenie, jemy oczami. Pojawienie się jedzenia nie powinno zmieniać naszego postrzegania tego, jak smakuje, ale, jak wie każdy, kto kiedykolwiek kupił produkty, zdecydowanie to robi. W naturze jaśniejsze kolory wskazują, że jedzenie są dojrzałe i będą dobrze smakować. Zasada ta dotyczy również żywności stworzonej przez człowieka.

Według AI Hisano, profesora historii biznesu na University of Tokyo i autorowi wizualizacji smaku: Jak biznes zmienił, to, co jedzisz, hodowcy mleczarni mieszają sok marchewkowy i Annatto z drzew Achiote, aby uczynić go bardziej apetycznym. Kiedy naukowcy odkryli barwniki na bazie ropy naftowej w połowie XIX wieku, przemysł mleczarski był jednym z najwcześniejszych użytkowników: sztuczne barwniki były tańsze i pomogły stworzyć jednolite żółciele dla masła i sera, które spodobały się kupującym.

Inni producenci żywności szybko poszli w ich ślady. Mięso byłoby czerwone! Chleb kanapkowy byłby biały! Pomarańcze – które czasami pozostały zielone, nawet gdy były dojrzałe – byłyby pomarańczowe! Na początku XX wieku rząd USA zaczął regulować barwniki spożywcze, aby upewnić się, że nikogo nie zabije.

Był to także początek złotego wieku żywności przemysłowej, takiej jak cukierki, płatki śniadaniowe i, co najważniejsze, Jell-O, które pojawiły się w kolorach nigdy w naturze. Food Dye stał się niezbędny dla brandingu, Hisano pisze. Nawet jeśli jaśniejszy kolor tak naprawdę nie wpłynął na smak, ponieważ jedzenie było całkowicie wyprodukowane, ludzie postrzegane tak się stało i to było ważne. Czy beżowy gorący cheeto smakowałby jako pikantny?

Pudełko Starburst, które jest wykonane przy użyciu sztucznych barwników, jest ulubionym cukierkiem Donalda Trumpa. Zdjęcie: Felix Choo/Alamy

„Zakładam, że wielu konsumentów na początku XX wieku było przerażonych tymi jasnoczerwonymi potrawami”, Hisano powiedział Atlantyk W 2017 roku. „Ale jednym z powodów, dla których konsumenci je polubili, jest to, że byli podekscytowani tymi kolorami, których nigdy wcześniej nie widzieli”. A wiedza, że zostali uregulowane przez FDA, sprawiła, że poczuli, że są bezpieczni do jedzenia.

Ponieważ tożsamość ich produktów zależy od koloru, największy opór wobec inicjatywy Kennedy’ego pochodzi od amerykańskich producentów cukierków. Rzecznik National Confectioners Association powiedział Że producenci cukierków nie będą przyjmować naturalnych barwników, dopóki przepisy federalne ich nie zmusi. Spośród wszystkich największych amerykańskich firm spożywczych, tylko Marsa, twórcy M&M, Skittles i Starburst (nawiasem mówiąc ulubiony Candy), jeszcze nie zobowiązał się zrezygnować z sztucznego barwnika, z wyjątkiem już zakazanego czerwonego 3. Jednak komisarz FDA Marty Makary powiedział Fox News, że uważa, że Mars przyjdzie wcześniej niż później.

Zissu, konsultant dye, przewiduje „sprint badawczo -rozwojowy”, aby rozwijać naturalne barwniki przed terminem 2027. I rzeczywiście, od maja FDA zatwierdziło cztery nowe naturalne kolory-trzy blues i jeden biały-na szeroką gamę jedzenia, w tym soki, zamienniki posiłków na bazie mleka, płatki, żetony, cukier i gotowe do spożycia produkty z kurczaka.

Ale Zissu nie uważa, że przejście do naturalnych barwników oznacza, że kolor żywności powróci do stępości przedindustrialnej. „Wierzę, że zawsze zobaczymy jasne kolory w cukierkach i innych przedmiotach, których spodziewają się konsumenci” – mówi. „Będzie o wiele więcej badań poświęconych uzyskaniu tych kolorów, jeśli sztuczne (barwnik) zostanie zakazane”.

Może to również pomóc, jeśli amerykańscy producenci żywności działają masowo, jak wydają się robić: zmiana będzie tak przytłaczająca, że, jak to ujął Zissu, „Neon Synthetics będzie wyglądał tak datowany jak tłuszcze trans”. Być może za kilka lat spoglądamy wstecz na lody Green Mint Chip in Wonder. (Niektórzy ludzie już to robią: wielu producentów lodów, w tym Ben & Jerry’s i Häagen-Dazs, nie używaj zielonego jako znacznika dla mięty).

Wygląda na to, że Maha jest gotowy pomóc w Ameryce jej romansu sztucznymi kolorami. Ale świętuje to zwycięstwo w tym samym czasie, co Administracja Trumpa wnętrzności infrastruktury zdrowia publicznego.

Przyrzeczenie branży lodów przyszło zaledwie 11 dni po wydaniu rachunku wydatkowego, który będzie pokrój wydatki na Medicaida zatem opieka zdrowotna dla milionów dzieci i Slash Snap Pomoc żywności dla amerykańskich rodzin. Nadeszło tego samego dnia, w którym Departament Zdrowia zwolniony tysiące pracowników. Pod rządami Trumpa rząd obniżył również dotacje badawcze dla naukowców uczenie sięmiędzy innymi zapobieganie chorobom i szczepionki (których Kennedy jest notorycznym sceptykiem). Podstawowe problemy, takie jak niepewność żywności i mieszkania oraz ubóstwo dzieci, które niszczą dobro dzieci, prawdopodobnie się pogorszy.

Alan uważa, że jeśli Kennedy poważnie podchodzi do poprawy zdrowia amerykańskich dzieci, istnieje znacznie bardziej palące problemy niż barwnik żywnościowy do pracy. „Po prostu nie mogę uwierzyć, że ktoś miałby szansę wywrzeć taki wpływ”, mówi, „i to właśnie wybierają”.

Source link