Sędzia okręgowy USA zablokował Administracja Trumpa od potrącenia funduszy przyznanych wcześniej 14 stanom na infrastrukturę ładowarki elektrycznej.

Sędzia z Seattle, Tana Lin, która została powołana na ławkę przez Joe Biden w 2021 r., Przyznał częściowe nakazy państwom, które złożyły pozew przeciwko Departamentowi Transportu Trumpa.

Orzekła, że ​​pozew państw – prowadzony przez prokuratorów generalnych w Kalifornii, Kolorado i Waszyngtonie – prawdopodobnie się powiedzie. Jej orzeczenie nie dotyczyło Dystryktu Kolumbii, Minnesoty i Vermont, które, jak odkryła, nie dostarczyło dowodów na to, że poniesie natychmiastową krzywdę. Nakaz wejdzie w życie 1 lipca, chyba że Administracja Trumpa Zakłada odwołanie, które go blokują.

W lutym administracja Trumpa nakazała państwom nie wydawać 5 mld USD na fundusze przydzielone w ramach Administracja Biden W ramach National Electric Vehicle infrastruktura (Nevi) Program.

Program dostarczył do 80% kwalifikujących się kosztów projektu w celu wdrożenia opłat za pojazdy elektryczne. Obecnie 16 stanów ma co najmniej jedną działającą stację EV, według EV stwierdza, że ​​Clearinghouse.

„Nowe kierownictwo Departamentu Transportu… postanowiło przejrzeć zasady leżące u podstaw wdrażania programu formuły Nevi”, napisała Emily Biondi, administrator ds. Planowania, środowiska i nieruchomości w federalnej administracji autostrady Departamentu Transportu, w notatce.

„W wyniku odwołania wytycznych programu Nevi Formule, FHWA natychmiast zawiesza zatwierdzenie całego państwowego pojazdu elektrycznego infrastruktura Plany wdrażania przez wszystkie lata obrotowe. Dlatego, ze skutkiem natychmiastowym, w ramach programu formuły NEVI nie mogą wystąpić żadne nowe obowiązki, dopóki nie zostanie wydane aktualne wytyczne dotyczące programu Formuły Nevi oraz przedłożone i zatwierdzone nowe plany stanowe ” – dodała.

W maju rządowy urząd odpowiedzialności stwierdził, że administracja Trumpa naruszyła prawo, gdy wstrzymała fundusze. Powiedział, że administracja „musi nadal wykonywać ustawowe wymagania programu”.

Biały Dom zakwestionował te ustalenia, które nazwał „złymi i prawnie nie do obrony”, i nakazał im zignorowanie działu transportu. Oczekuje się, że Departament opublikuje w tym miesiącu projekt zaktualizowanych wskazówek dotyczących pojazdów elektrycznych.

Podczas przesłuchania przed sędzią Seattle na początku tego miesiąca Leah Brown z biura prokuratora generalnego Waszyngtonu powiedziała: „To odniesienie do zmienionych wskazówek i zmienionych priorytetów jest po prostu niewystarczające, aby zastąpić zamiary kongresowe”. Dodała, że ​​stany nie „kwestionują zdolności do rewizji wskazówek, ale twierdzimy, że po prostu nie jest wystarczającym wyjaśnieniem, które podjęły”, standard stanu Waszyngton Zgłoszone.

„Agencja nie zamierza wstrzymać funduszy z państw” – powiedział adwokat Departamentu Sprawiedliwości Heidy Gonzalez. „Chce tylko możliwości przeglądu wcześniejszych wskazówek i ogłoszenia wskazówek, które obejmują zasady i priorytety obecnej administracji”.

Podczas kampanii na rzecz prezydentury Donald Trump wyraził nienawiść do pojazdów elektrycznych, które były sprzeczne z jego rosnącą przyjaźnią z dyrektorem generalnym Tesli Elonem Muskiem.

W pewnym momencie kampanii Trump powiedział, że zwolennicy pojazdów powinni „Rot in Hell” i wsparcie EV Biden przyniesie „Blood Cath” do przemysłu motoryzacyjnego USA.

Chociaż później mianował Muska do pełnienia funkcji szefa „wydajności Departamentu Rządowego”, od tego czasu rozstali się.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj