Nieoczekiwanie słabe wyniki marki sportowej Puma i grupy mody Inditex, która jest właścicielem Zarapodsycił obawy przed spowolnieniem apetytu konsumentów w USA wśród niepewności co do taryf Donalda Trumpa.

Akcje w Puma zanotowały ponad jedną piątą, ponieważ firma wystawiła oświadczenie handlowe ostrzegające, że wzrost sprzedaży w tym roku będzie wolniejszy niż liczy na to, że „napięcia geopolityczne i wyzwania makroekonomiczne będą kontynuowane, zwłaszcza spory handlowe i zmienność walut, która ma obciążyć sentymenty konsumenckie i popyt”.

Pirul Dadhania, analityk detaliczny w Royal Bank of Canada, powiedział: „Istnieją pewne obawy dotyczące ciepła marki, rosnącej konkurencji i dystrybucji Ameryki Północnej”.

Akcje Inditex spadły o 8% w środę rano, ponieważ firma stwierdziła, że ​​sprzedaż leżąca u podstaw spadła o 4% w ciągu pięciu tygodni do 10 marca, znacznie w tyle za oczekiwaniami analityków i duży spadek z wzrostu o 10,5% wzrostu w ciągu roku do 31 stycznia.

Firma wskazała, że ​​nie martwi się tym krótkim okresem trudnego handlu, który został przeciwko silnemu wzrostowi w tym samym okresie rok wcześniej, i wskazała wzrost wzrostu do 7% w ostatnim tygodniu.

Jeden z analityków, który odmówił wymienienia, powiedział, że spowolnienie prawdopodobnie będzie w dużej mierze z powodu złej pogody w Europie w styczniu.

Coroczne dane Inditex wskazały na osłabienie handlu w obu Amerykach w porównaniu z innymi rynkami, które sugerowali niektórzy analitycy, mogą być powiązani z niepewnością USA i Meksyku konsumentów wśród niezdecydowania reżimu Trumpa w stosunku do taryf.

Ignacio Fernández, dyrektor finansowy Inditex, wskazał na słabości walut w Brazylii i Meksyku, które, jak powiedział, zostały zrekompensowane przez „silną sprzedaż dolara”.

Oscar García Maceiras, dyrektor naczelny Inditex, powiedział: „Obecne środowisko jest trudne do przewidzenia pod względem taryf. Oczywiście nieustannie monitorujemy sytuację. ”

Pomiń wcześniejszą promocję biuletynu

Powiedział, że Inditex uważał, że jest w bardzo dobrej pozycji „ze względu na nasz poziom dywersyfikacji geograficznej pod względem pozyskiwania i sprzedaży”. Dodał, że doświadczenie Inditex na wielu rynkach oznaczało, że było przyzwyczajone do radzenia sobie z różnymi systemami taryf.

García Maceiras powiedziała, że ​​Inditex nadal spodziewał się, że będzie utrzymywał marże zysku pomimo zagrożenia amerykańskimi taryfami, ponieważ skorzystałby z taktyki tworzenia większości odzieży w Hiszpanii, Portugalii, Maroku i Turcji, co oznaczało, że miał „elastyczny model biznesowy z konkurencyjną przewagą”.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj