Donald Trump ogłosił Umowa z UE narzucanie taryf w wysokości 15% na większość towarów wchodzących do Stanów Zjednoczonych z Europy i wymagającego bloku dokonywania ogromnych inwestycji w amerykańskie produkty energetyczne, co oznacza wojnę handlową między dwiema największymi gospodarzami na świecie.

Chociaż wskaźnik 15% to połowa tego, co Trump zagroził, wielu będzie rozczarowanych. Kiedy Wielka Brytania przyjęła taryfy w wysokości 10% w swoim Umowa handlowa Z USA w maju Powszechnie zgłaszali, że przywódcy europejscy uważany za zły interes.

Brukselka zgodziła się również kupić, w ciągu trzech lat, o wartości ropy, paliwa jądrowego, paliwa jądrowego i półprzewodników o wartości 750 mld USD (560 mld GBP), w tym gazu napędowego, a jednocześnie zgadza się zainwestować 600 mld USD (446 mld funtów) w USA, w tym zakupy sprzętu wojskowego, według Trumpa.

Jeden z analityków zasugerował, że umowa była „wielką wygraną” dla prezydenta USA, podczas gdy było mniej jasne, co zyskała UE. „15% taryfy na towary europejskie, przymusowe zakupy energii i sprzętu wojskowego oraz zerowa odwet taryfy przez EuropaTo nie jest negocjacje, to jest sztuka umowy. ”-powiedział Prashant Newnaha, starszy strateg ds. Stawek Azji i Pacyfiku w TD Securities.

Oto pięć kluczowych na wynos:


  1. 1. Na razie pozostaje pewna niepewność

    Według Trumpa USA utrzymają 50% taryfę na stal i aluminium, chociaż szef Komisji Europejskiej Ursula von Der Leyen powiedział, że taryfy na stal można zastąpić systemem kwot z dalszymi negocjacjami.

    Wystąpiło również zamieszanie w stosunku do farmaceutyków po tym, jak Trump powiedział, że sektor nie zostanie uwzględniony, jednak wyższy urzędnik USA potwierdził później, że w rzeczywistości zostały objęte taryfą 15%.

    Według von der Leyena taryfy zerowe będą miały zastosowanie do szeregu sektorów, w tym „wszystkie części samolotów i części, niektóre chemikalia, niektóre generyczne, sprzęt półprzewodnikowy, niektóre produkty rolne, zasoby naturalne i krytyczne surowce”. Ale w niektórych branżach stała się niepewność – niedzielne ogłoszenie nie wyjaśniło, jaką taryfy europejskie producenci wina i duchów będą musieli w USA.


  2. 2. Trump może jeszcze zmienić warunki umowy

    Carsten Nickel, zastępca dyrektora ds. Badań w Teneo, powiedział, że niedzielne porozumienie było „jedynie porozumieniem politycznym na wysokim poziomie”, które nie mogło zastąpić starannie wybitej umowy handlowej: „To z kolei stwarza ryzyko różnych interpretacji po drodze, jak widać bezpośrednio po tym, jak natychmiast po tym Wniosek umowy USA-Japan. ”

    W niedzielę starszy urzędnik administracji USA powiedział dziennikarzom w Waszyngtonie, że Trump zachował zdolność do zwiększenia taryf w przyszłości, jeśli kraje europejskie nie spełnią zobowiązań inwestycyjnych zawartych w umowie.


  3. 3. Dywizje w Irlandii

    Umowa tworzy dział na wyspie Irlandii, ponieważ handlowcy w Irlandii Północnej mogą sprzedać się w USA według 10% stawki taryfowej, dzięki uprzejmości umowy w Wielkiej Brytanii, podczas gdy ich sąsiedzi w Irlandii zostaną dotknięte stawką 15%.

    Rozbieżność spowoduje trudne rozmowy dyplomatyczne na temat gwarancji utrzymania stabilności na całej wyspie w Umowa w Wielki Piątekktóry został już wstrząśnięty Fallout z Brexitu, gdy organizacje celne z udziałem Irlandii Północnej stał się ogromnym bólem głowy dla negocjatorów UE i Wielkiej Brytanii.

    Wicepremier Irlandii, Simon Harris, powiedział, że „żałował” 15% wskaźnika taryfowania, ale powiedział, że „pewność” była ważna.


  4. 4. Mrok w niemieckim przemyśle

    Niemiecki kanclerz Friedrich Merz z zadowoleniem przyjął umowę, mówiąc, że uniknął konfliktu handlowego, który uderzyłby w niemiecką gospodarkę eksportową i jej duży sektor samochodowy. Niemieccy producenci samochodów, VW, Mercedes i BMW były jednymi z najtrudniejszych dotkniętymi 27,5% amerykańskiej taryfy na import samochodu i części.

    Ale potężna Federacja grup przemysłowych BDI była głośna w swoim rozczarowaniu. „Nawet 15% wskaźnik taryfowy będzie miał ogromny negatywny wpływ na niemiecki przemysł zorientowany na eksport”, powiedział Wolfgang Niedermark, członek przywództwa Federacji. Krajowe stowarzyszenie handlu chemicznego VCI stwierdziło, że porozumienie pozostawiło stawki „zbyt wysokie”.

    Wpływ taryf prawdopodobnie będzie znaczny na niektóre firmy; Automaker Volkswagen powiedział, że doznał 1,3 mld euro (1,5 mld USD), aby zyski w pierwszej połowie roku z wyższych taryf.


  5. 5. Taryfy pozostają znacznie wyższe niż historycznie

    Chociaż von der Leyen sformułował umowę jako „dobrą ofertę”, która przyniosłaby „stabilność” i „przewidywalność”, Bruksela Oryginalny cel W rozmowach dotyczyła umowy taryfowej „zero-zerowej”, a taryfy pozostają znacznie wyższe niż historycznie.

    „Okalecznia niepewność dobiegła końca, umowa jest znośna dla UE”, powiedział Holger Schmieding, główny ekonomista w Berenberg Bank. „Trump może twierdzić, że umowa asymetryczna jest dla niego„ wygraną ”. Ale oczywiście wynik jest nadal zły w stosunku do sytuacji, która zwyciężyła, zanim Trump rozpoczął wojny handlowe”.

    Konsumenci amerykańscy też są prawdopodobnie poniesie koszty taryf W miarę jak firmy przekazują koszty podwyższonych cen, wielu ekonomistów ostrzegło.


Z agencjami

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj