Tesla Inwestorzy przygotowują dowody na spadek globalnego popytu w tym tygodniu, gdy producent samochodów elektrycznych walczy z wiatrem, w tym reakcją konsumentów przeciwko swojemu dyrektorowi naczelnemu, Elon Musk.
2 kwietnia amerykańska firma wyda dane do dostaw w pierwszym kwartale-proxy dla sprzedaży-oczekuje się, że wykaże spadek w tym samym okresie ubiegłego roku. Figury następują Globalne protesty w sobotę Przeciwko Musk i Tesli, atakując salę producentów samochodów.
Analitycy obniżają swoje prognozy wśród dowodów, że starsza rola Muska w Administracja Trumpa uszkodził markę Tesli.
Dan Ives, dyrektor zarządzający w amerykańskiej firmie finansowej Wedbush Securities i samozadowolenie Tesla „Core Bull”, prognozują dostawy na od 355 000 do 360 000, co stanowi spadek 7% w tym samym okresie ubiegłego roku i w porównaniu z początkowymi prognozami na Wall Street 400 000.
Ives, który niedawno ostrzegł inwestorów, że Tesla stoi w obliczu „momentu kryzysu tornado marki”, powiedział, że 30% przewidywanego spadku było spowodowane szkodami marki związanymi z Musk i jego zaangażowaniem w tak zwany Departament Efektywności Rządowej (DOGE). Organ doradczy ukierunkował agencje federalne w zakresie zasad obniżania kosztów i zwolnień.
Inne problemy wpływające na liczby Tesli w ciągu pierwszych trzech miesięcy roku obejmują konsumentów czekających na aktualizację najlepiej sprzedającego się modelu Y. Stany Zjednoczone są największym rynkiem Tesli.
W notatce dla inwestorów w zeszłym tygodniu Ives powiedział, że „większość tej miękkości jest związana z klientami czekającymi na odświeżenie modelu Y wraz z tańszym nowym zestawem modeli, które zostaną uruchomione przez lato … problemy z przeciwkładaniem i marką są wyraźnie w grze”.
Matthias Schmidt, berliński analityk samochodów elektrycznych, powiedział, że Musk „uderza swoją liberalną demografię konsumencką dokładnie tam, gdzie boli”.
„Stał się głównym toksycznym problemem związanym z rozpadem marki i powinien krok odbywa się, zanim wybuchnie jak jedna z jego rakiet”, dodał Schmidt, który spodziewa się, że dostawy pierwszego kwartału w Europie Zachodniej pojawią się nieco mniej niż 70 000 po raz pierwszy od końca 2022 roku.
Po promocji biuletynu
Wśród właścicieli Tesli grupa właściciela Demokratów spadła z 40% podczas administracji Biden do 29%, a grupa republikańska średnio około 30% od 2021 r. Według strategicznej wizji firmy zajmującej się badaniami rynkowymi.
W zeszłym tygodniu Donald Trump ogłosił 25% taryfy na samochody z zagranicyponieważ Tesla spodziewa się również dotknięcia, pomimo tworzenia samochodów na rynek amerykański w Ameryce. Firma importuje niektóre części samochodów z USA. W zeszłym tygodniu Musk napisał na X, swojej platformie mediów społecznościowych, że Tesla nie jest „nietknięta” taryfami. Dodał: „Wpływ taryfowy na Teslę jest nadal znaczący”.
Według Ivesa taryfy zagrażają wpadaniu globalnego przemysłu motoryzacyjnego w „czysty chaos”. „Każdy producent samochodów na świecie będzie musiał podnieść ceny w jakiejś formie sprzedaży do USA, a logistyka łańcucha dostaw tego ogłoszenia taryfowego na całym świecie trudno jest nawet w tym momencie nałożyć ramiona”, powiedział w notatce inwestorów w zeszłym tygodniu.
Jednak w sobotę Trump powiedział, że „nie może się przejmować”, jeśli producenci samochodów podniosą ceny w odpowiedzi na taryfy na pojazdy zagraniczne. Rzeczywiście, prezydent USA powiedział NBC News, że ma nadzieję, że zagraniczni producenci samochodów podniosą ceny, ponieważ oznacza to, że „ludzie kupią amerykańskie samochody. Mamy mnóstwo”.