Toyota podobno planuje przenieść produkcję jednego z swoich modeli sportowych Corolla do Wielkiej Brytanii, aby skorzystać z nadwyżki pojemności i skrócić czas dostawy pojazdu w Ameryce Północnej.

Japoński gigant samochodowy ma przenieść produkcję swojej gran corolla sportowej z Japonii na nową dedykowaną linię produkcyjną w fabryce Burnaston w Derbyshire.

Toyota ma zainwestować około 8 mld jenów (41 mln funtów) konfigurując nową linię i będzie tymczasowo wysyłać inżynierów z Japonia dzielić się wiedzą specjalistyczną. Zamierza produkować 10 000 samochodów rocznie na eksport do Ameryki Północnej.

Według Reutersa eksport ma rozpocząć się od połowy przyszłego roku.

Ten ruch ma na celu nadążanie za silnym zapotrzebowaniem na samochód napędzany benzyną od entuzjastów sportowych w Ameryce Północnej.

Jednak na początku tego miesiąca Wielka Brytania i USA zgodziły się Umowa handlowa „przełomowa” Obejmowało to obniżenie taryf na import samochodów z Wielkiej Brytanii z 25% do 10% na do 100 000 pojazdów rocznie – mniej więcej liczba eksportu w Wielkiej Brytanii do USA.

Japonia negocjuje obecnie w celu zmniejszenia 25% taryf, które USA narzuciły na import samochodu.

Zakład Burnaston w Toyoty rozpoczął działalność w 1992 roku i ma zaawansowaną technologię produkcyjną, ale produkcja spadła, odkąd Wielka Brytania opuściła UE.

Zakład produkuje już podstawowy model zasięgu GR, Corolla Hatchback, który sprawia, że ​​dodanie produkcji sportowych jest stosunkowo proste.

Motomachi w Toyota City w Japonii, która produkuje trzy zakresy pojazdów o wysokiej wydajności, jest już pełna wydajności produkcyjnej.

W ubiegłym roku wyprodukowano około 25 000 samochodów, a GR Corollas stanowiło 8 000 z nich.

Rośliny Toyoty w USA koncentrują się na zaspokojeniu silnego zapotrzebowania na hybrydy i inne pojazdy.

Pomiń wcześniejszą promocję biuletynu

Toyota planuje poradzić sobie z dodatkowymi zarzutami poniesionymi z polityki taryfowej Donalda Trumpa poprzez takie środki, jak obniżenie kosztów, i będzie próbował uniknąć podniesienia ceny pojazdów dla konsumentów.

Wzmocnienie produkcji w Wielkiej Brytanii to strzał w ramieniu przemysłu motoryzacyjnego, który został dotknięty przez niektórych producentów samochodów zatrzymujących produkcję lub zamykanie zakładów.

W listopadzie Stellantis, właściciel marek samochodów, w tym Vauxhall, powiedział, że planuje to Zamknij swoją fabrykę van w Lutondecyzja, która naraża 1100 miejsc pracy na ryzyko cięcia lub przeniesienia.

BMW powiedział w lutym, że tak było Zatrzymanie inwestycji o wartości 600 milionów funtów do mini -montażu samochodu na obrzeżach Oxfordw oparciu o „wiele niepewności”, przed którymi stoi przemysł motoryzacyjny.

Source link