Donald Trump w czwartek ogłosił nową rundę karania Taryfymówiąc, Stany Zjednoczone narzucą 100% taryfy na importowane markowe leki, 25% taryfy na import wszystkich ciężarówek ciężkich i 50% taryf na szafki kuchenne.

Prezydent USA powiedział również, że w przyszłym tygodniu zacznie pobierać 30% taryfę na meble tapicerowane.

Powiedział, że nowe wytrzymałe taryfy ciężarówek miały chronić producentów przed „niesprawiedliwą zewnętrzną konkurencją” i powiedział, że ten ruch przyniesie korzyści firmom takich jak PeterBilt i Kenworth i Daimler Truck Truckliner.

Trump rozpoczął liczne zapytania dotyczące bezpieczeństwa narodowego dotyczące potencjalnych nowych taryf dotyczących szerokiej gamy produktów.

Powiedział, że nowe taryfy dotyczące kuchni, łazienki i niektórych mebli wynikają z ogromnego poziomu importu, które ranią lokalnych producentów.

„Powodem tego jest„ powódź ”tych produktów na dużą skalę w Stanach Zjednoczonych przez inne kraje zewnętrzne”, powiedział Trump, powołując się na obawy dotyczące bezpieczeństwa narodowego dotyczące produkcji USA.

Amerykańska Izba Handlowa wezwała departament, aby nie nakładał nowych taryf, zauważając, że pięć najlepszych źródeł importowych to MeksykKanada, Japonia, Niemcy i Finlandia „wszystkie są sojusznikami lub bliskimi partnerami Stanów Zjednoczonych, nie stanowią zagrożenia dla bezpieczeństwa narodowego USA”.

Meksyk jest największym eksporterem średnich i ciężkich ciężarówek do Stanów Zjednoczonych. Badanie opublikowane w styczniu podano, że import tych większych pojazdów z Meksyku potroił się od 2019 roku.

Wyższe taryfy na pojazdy użytkowe mogą wywierać presję na koszty transportu, podobnie jak Trump przysięgał zmniejszyć inflację, szczególnie na towary konsumpcyjne, takie jak artykuły spożywcze.

Taryfy mogą również wpływać na Sellantis Chryslera, który produkuje ciężkie ciężarówki z pamięcią RAM i samochody dostawcze komercyjne w Meksyku. Grupa Volvo w Szwecji buduje fabrykę ciężkiej ciężarówki o wartości 700 mln USD w Monterrey w Meksyku, z powodu rozpoczęcia operacji w 2026 r.

Według Międzynarodowej Administracji Handlu Międzynarodowego Administracji Handlu jest domem dla 14 producentów i asemblerów autobusów, ciężarówek i ciągników oraz dwóch producentów silników.

Kraj jest także wiodącym globalnym eksporterem ciężarówek ciągników, z których 95% jest przeznaczone dla Stanów Zjednoczonych.

„Potrzebujemy naszych kierowców, aby byli zdrowi i silni finansowo, z wielu powodów, ale przede wszystkim ze względu na bezpieczeństwo narodowe!” – dodał Trump.

Meksyk sprzeciwił się nowym taryfom, informując Departament Handlu w maju, że wszystkie meksykańskie ciężarówki eksportowane do Stanów Zjednoczonych mają średnio 50% treści USA, w tym silniki Diesla.

W ubiegłym roku Stany Zjednoczone sprowadziły prawie 128 mld USD w ciężkich częściach pojazdów z Meksyku, co stanowi około 28% całkowitego importu USA, powiedział Meksyk.

Japońskie stowarzyszenie producentów samochodów sprzeciwiło się również nowym taryfom, mówiąc, że japońskie firmy zmniejszyły eksport do Stanów Zjednoczonych, ponieważ zwiększyły amerykańską produkcję średnich i ciężkich ciężarówek.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj