IN miasta, w których Waszyngton jest abstrakcją, poczta jest recepcją amerykańskiej demokracji – czasem jedyną przestrzenią publiczną. Tutaj Postmasters to „Ludzka strona rządu”, jako senator Jennings Randolph Umieść to W 1976 r. „Kiedy takie biura są zamknięte”, ostrzegł, „flaga amerykańska naprawdę spada”.

Korzenie amerykańskiej służby pocztowej – prowadzone przez Benjamina Franklin w 1775 r.wiązać naród razem” – są starsze od samej Republiki. Konstytucja wzywa do„ urzędów pocztowych i dróg ”. USPS jest nadal prawnie Zobowiązany do świadczenia „podstawowej i fundamentalnej” usługi wszystkim Amerykanom. W Scottsbluff w stanie Nebraska wiejski przewoźnik prowadzi ponad 700 mil rocznie, aby obsłużyć tylko dwa gospodarstwa domowe.

Ale po latach w czerwonym – i pośród otwartej wrogości od Administracja Trumpa – Jego przyszłość wygląda niepewnie.

Według raportów finansowych USPS straciło około 114 mld USD od 2007 r., Wśród maleńce wielkości listu, konkurencji ze strony prywatnych przewoźników i rosnących kosztów pracowników. Tymczasem widmo prywatyzacji zbliża się do większej niż kiedykolwiek.

„Służba pocztowa to żart”, Donald Trump powiedział Reporterzy w 2020 roku. Plan reform Podczas jego poprzedniej administracji wezwała do restrukturyzacji „zwrócenia go do zrównoważonego modelu biznesowego lub przygotowania do przyszłej nawrócenia z agencji rządowej na prywatną korporację”.

Biorąc pod uwagę tę historyczną pogardę, nie było zaskoczeniem, gdy w lutym zbliżały się raporty, że Trump rozważał rozpuszczający Przywództwo agencji i wchłanianie go do Departamentu Handlu.

„Los USPS nie jest już finansowy ani menedżerski, ale polityczny”, powiedział mi niedawno James O’Rourke, profesor zarządzania na University of Notre Dame. „Postawianie poczty na IPO nie byłoby zbyt wielkim odcinkiem w obecnym klimacie. Czeki i salda zniknęły”.

Rzeczywiście, Wells Fargo notatka Dla inwestorów zatytułowanych „Prywatyzacja USPS: A Framework” wyciekło w zeszłym miesiącu. Boruje: „Paczka można wyrzeźbić i sprzedawać lub iPoed”. Plan przewiduje, że ceny działki wzrosną o 30% –140% w różnych liniach produktów i proponuje wyprzedaż poczty, aby „wartość mogła zostać zebrana” z nieruchomości.

Jednak gdyby segment paczki był „wyrzeźbiony”, nie cała tuca nosiłaby mięso. O’Rourke mówi, że inwestorzy przejęją tylko części, które mogą dodatkowo zarabiać. Oznaczałoby to zamknięcie urzędów pocztowych w małym miasteczku i zakończenie dostawy domu na nierentownych trasach.

Pomyśl o pociągu mułowym, który schodzi na terytorium Havasupai w Wielkim Kanionie; małe samoloty i sezonowe łodzie, które serwują mały Diomede na Alasce, gdzie mieszkańcy mogą zobaczyć Rosję z ich okien; lub Point Roberts, Waszyngton, gdzie poczta przecina Kanadę, aby dotrzeć do miasta USA. Jeśli Universal Service zawa się, adresy te prawdopodobnie zostaną porzucone jako pierwsze.

Osoby w dotkniętych kodach pocztowych – już bardziej prawdopodobne, że będą niższymi dochodami – będą musiały podróżować, aby odebrać paczki lub pokryć wysokie koszty dostawy. „Ci ludzie będą robić mniej lub bez niego” – mówi O’Rourke.

Ale koszty utraty uniwersalnej usługi byłyby więcej niż finansowe. Głosowanie po poczcie i nieobecne karty do głosowania są szczególnie krytyczne na obszarach wiejskich z odległymi lokalami wyborczymi, a USPS zapewnia, że ​​karty do wyborców docierają do wyborców. Obsługuje również 1,2 mld recepty na receptę przesyłki Każdego roku, od 2020 r., Według National Association of Letter Carriers Union. W miejscach bez pobliskich banków poczta może być jedyną lokalizacją, w której mieszkańcy mogą płacić rachunki.

Wsi -Pracownicy pocztowi pełnią również rolę obywatelską, która wykracza poza transport poczty. A badanie wiejskich postmasterów z lat 70. ilustruje, jak blisko tkwi mogą stać się życiem obywatelskim: „Ludzie wychodzący z miasta powszechnie opuszczają klucze domowe z postmasterem… Mieszkańcy zostawiają notatki z postmasterem, aby przyjaciele mogą odzyskać później”.

Podczas gdy nadejście Internetu renderuje, które przedstawiają nieco przestarzałe, jego istota pozostaje prawdziwa. „Przewoźnicy wiejscy są nadal tkaniną, która łączy niektóre społeczności” – powiedział mi Don Maston, prezes National Letter Letter Association. Dodał, że w niektórych miastach przewoźnicy mogą być jedynym kontaktem mieszkańców ze światem zewnętrznym – i dlatego jest linią życia. Przewoźnicy nadal przeprowadzają „kontrole odnowy biologicznej”, jeśli mieszkaniec nie odbiera poczty.

Mark Jamison spędził 15 lat jako postmaster w odległym biurze w górach Karoliny Północnej, gdzie był jedynym pracownikiem rządowym miasta. Wielu mieszkańców nie było piśmiennych, więc pomagał w pisemnych zadaniach. Starsi mieszkańcy zatrzymali się na poczcie w drodze do domu, aby mógł otworzyć słoiki. Zebrał rowery w Boże Narodzenie. Miejscowi nazywali go „barmanem”, ponieważ ludzie przybyli z opowieściami do opowiedzenia i porady do szukania.

„Nadal są pracownicy pocztowi, którzy to robią” – powiedział Jamison.

Podczas gdy USPS zaatakował formalną wyprzedaż do tej pory w ramach obecnej administracji, jej uniwersalna usługa jest już erodowana w kategoriach de facto. W tym roku 10-letni „dostarczanie do Ameryki” plan rozpoczyna się, aby zaoszczędzić co najmniej 36 miliardów dolarów. Plan będzie powolna obsługa Według około trzech czwartych krajowych kodów pocztowych, według grupy rzeczniczej Save the Post Office, z obszary wiejskie nosząc ciężar. Komisja regulacyjna pocztowa wyraziła sprzeciw wobec planu w styczniu, zauważając, że to „był”bardzo zaniepokojony„O tym, jak to byłoby w niekorzystnej sytuacji społeczności wiejskich.

Louis Dejjoy, były amerykański postmaster generalny, ogłosił plan w marcu Aby zmniejszyć 10 000 prac USPS. Wśród doniesień Trump wezwał Radę Gubernatorów USPS Aby mianować członka zarządu FedEx David P Steiner na stanowisko generalne, Brian Renfroe, prezes National Association of Letter Carriers, zarzucił „wrogie przejęcie” służby pocztowej. (Steiner, który podjął pracę w lipcu, powiedział Nie wierzy, że USPS powinien zostać sprywatyzowany i że wierzy „w obecną strukturę służby pocztowej jako samowystarczalny, niezależny podmiot oddziału wykonawczego”.)

Jednocześnie Amazon Logistics jest włączony ścieżka Przekroczyć USPS jako największy w kraju przewoźnik paczki z objętości. Firma przyspiesza również wiejską Amerykę, ponieważ wydajność oparta na sztucznej inteligencji sprawiają, że więcej tras ekonomicznie opłaca. W kwietniu ogłosił 4 mld USD inwestycja Aby rozszerzyć wiejską sieć „ostatniej mili”-trzykrotnie zwiększając swoją wielkość do końca przyszłego roku i osiągając 13 000 bardziej wiejskich kodów pocztowych.

To będzie mile widziana wiadomość dla tych gospodarstw domowych. Ale kierowcy Amazon nie mogą pójść o krok dalej. Brakuje im obowiązków obywatelskich pracowników rządowych i ich tras oscylować Algorytmicznie, co oznacza, że ​​trudniej jest budować więzi społeczne.

Co więcej, sieć Amazon z ostatniej mili rozszerzy się tylko tak długo, jak jest to opłacalne. „Nie widzę, żeby to wchodzi w branżę pociągów muła, prawda?” powiedział Christopher W Shaw, autor First Class: The US Postal ServiceDemokracja i zagrożenie korporacyjne. Kierowca Amazon nigdy nie zaśpiewa nieoficjalnego motta USPS: „Każdy kawałek, każdy adres, każdego dnia”. Bez mandatu prawnego, dlaczego mieliby?

Jak ujął jeden urzędnik w Minnesota Town-Hall w latach 70.: „Poczta jest jak woda pitna. Nie doceniasz tego, dopóki jej nie masz”.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj