TZawsze bombastyczny Donald Trump wielokrotnie chwalił się zwycięstwami w handlu, a wiadomości Białego Domu wypuszcza trąbkę jego „Historyczne wygrane handel”. Wall Street Journal powtórzył triumfalizm Trumpa z nagłówkiem, mówiąc:„Trump wygrywa swoją wojnę handlową”, A w zeszłym tygodniu New York Times użył Dokładnie same słowa w nagłówku. To musiała być muzyka dla uszu prezydenta.

Wybacz mi, że jestem sportem, ale nie rozumiem, gdzie jest zwycięstwo ani jak wygrywa Trump. Ciągle czytam, w jaki sposób machinacje w sprawie wojny handlowej i taryf Trumpa zwiększyły inflację, obniżył zyski z pracy, spowolnił Wzrost gospodarczy i spowodował sektor produkcyjny do rozpylania.

Wskaźnik wzrostu zatrudnienia spadł o ponad 70% w ciągu trzech miesięcy po tym, jak Trump zaprezentował swoje 2 kwietnia taryfy „Dnia Wyzwolenia”, które wypełniły dyrektorów korporacyjnych niepewnością i strachem. Trump jest wyraźnie niecierpliwy, aby Rezerwa Federalna obniżyła stopy procentowe, ale wyższe ceny wynikające z jego taryf prawdopodobnie opóźnią obniżki stóp, których desperacko pragnie. Czy ktoś może mi powiedzieć, gdzie jest tutaj zwycięstwo?

Trump głosi dalej, że jego taryfy są cudowne, ponieważ, jak mówi, wygenerują tryliony dolarów przychodów dla Skarbu USA. Ale przychody te wyjdą ze skóry dziesiątek milionów amerykańskich konsumentów, którzy zapłacą podatki Trumpa od importu. Laboratorium budżetowe Yale szacuje, że podwyżki cen spowodowane taryfami Trumpa będą kosztować typowe gospodarstwo domowe w USA 2400 $ w 2025 r. W wyniku taryf, jak mówi laboratorium budżetowe, Ceny odzieży wzrosną o 37% i ceny obuwia 39%. To, co Trump może się pochwalić, to strata dla milionów typowych Amerykanów.

Niektórzy ekonomiści ostrzegają, że taryfy Trumpa przywrócą stagflację, niebezpieczną kombinację rosnących cen i spowolnienia wzrostu w latach siedemdziesiątych. Wskazując na oznaki stagflacji, BMO Economics napisał: „Działalność gospodarcza i wzrost zatrudnienia są rozpylenie pod ciężarem wyższych taryfzwiększenie inflacji i rosnąca polityka gospodarcza i niepewność handlowa. ” Nie wygląda tak, jakby wygryła tam wojna handlowa Trumpa.

Trump powiedział niedawno w squawk pudełku CNBC, że „Ludzie kochają taryfy”, Ale najwyraźniej ludzie, o których mówi, nie są narodem amerykańskim przytłaczające odrzucanie polityki taryfowej Trumpa o 62% do 36%. Ben May, prognostyk w Oxford Economics, powiedział, że jego taryfy będą skrzywdzisz rodziny Ponieważ „oczywiście podnoszą ceny… i ściskają dochody gospodarstw domowych”.

Wiele dni wydaje się, że Trump próbuje zdominować cykl wiadomości z pewnym ogłoszeniem taryfowym lub innym: 50% na Brazylii, podwójne taryfy Indii na 50%, narzucają 100% taryfę na półprzewodniki. (Nawet niektórzy ludzie Maga prawdopodobnie myślą, że używa ogłoszeń taryfowych, aby odwrócić uwagę od skandalu Jeffreya Epsteina.) W tym tygodniu Biały Dom przeraził świat, ogłaszając, że Trump narzuci taryfy, od 15% do 50%, w czwartek w 90 krajach. W wyniku szaleństwa taryfowego Trumpa średnia efektywna stopa taryfowa na import do USA wyniesie 18%, w porównaniu z 2,3% w ubiegłym roku-najwyższy poziom od niesławnych taryf Smoot-Hawley z 1930 r. Zatrudnił Wielki Kryzys.

Pamiętaj, kiedy doradca handlowy Trumpa, Peter Navarro, przewidział ostatni APIL, że administracja negocjuje 90 ofert za 90 dni. To nie było bliskie do wydarzenia. Ale Trump naciskał na UE, Japonię i Koreę Południową na niechętnie zaakceptowania umów handlowych, które wymagają taryf w wysokości 15% – kompromis w porównaniu z poziomem o 25% i 30%, wymagał Trumpa. Mimo że UE, Japonia i Korea Południowa od dawna są wśród najbliższych sojuszników Ameryki, Trump używał paskudnych zagrożeń, aby zaakceptować te taryfy, które zaszkodzą producentom tych krajów, jednocześnie raniąc amerykańskich konsumentów.

Oto jeden ze sposobów spojrzenia na taktykę silnego uzbrojenia Trumpa: kiedy łobuz wymaga, aby osoba zrobiła coś, czego ta osoba nie chce robić, i że coś zaszkodzi nie tylko tej osoby, ale także rodzinie łobu-i prawdopodobnie też łobuz długoterminowych-w jaki sposób to wygrana, a nie niszczycielstwo? Niektórzy główni pisarze mogą leniwie dojść do wniosku, że Trump wygrywa swoją wojnę handlową (wojna o uprzejmości destruktywności), ale w tej wojnie wszyscy i wszystko, z wyjątkiem nieograniczonego ego Trumpa i garstką amerykańskich branż, są przegranymi.

Istnieje wiele innych powodów, dla których umowy handlowe Trumpa nie powinny być postrzegane jako zwycięstwa. Główną motywacją Trumpa do taryf jest prawdopodobnie zwiększenie produkcji w USA, ale aktywność fabryczna tak naprawdę spadł w ostatnich miesiącachwedług Institute for Supply Management. Harley-Davidson twierdzi, że zmniejszył się produkcja z powodu niepewności wywołanej taryfą i wyższych wydatków. Ford, który składa więcej samochodów w USA niż jakikolwiek inny producent, narzeka, że bałagan taryfowy Trumpa spowodował jego zyski Upadek o 800 mln USD w drugim kwartale. Mishmash taryf Trumpa, w tym strome podatki importowe od stali, aluminium i części samochodowych, sprawiły, że produkcja Forda była bardziej problematyczna i kosztowna.

Wojna handlowa Trumpa popchnęła stosunki z wieloma krajami do najgorszego punktu od dziesięcioleci. Działając bardziej jak szef mafii niż handlarz, Trump powiedział różnym narodom, że jeśli obiecują, że zakaszlą kilkaset miliardów dolarów inwestycji w Stanach Zjednoczonych, sprawi, że ładnie i obniży stopę taryf. Bo. Jeden ekonomista nazwał to „globalny śmigłowca

Kolejną motywacją taryf Trumpa jest jego chęć wymazania ogromnego deficytu handlowego w USA. Deficyt ten z pewnością stanowi problem, pomagając doprowadzić do niezliczonych zamknięć fabrycznych i utraty miejsc pracy w Ameryce Blue-Collar. Ale nawet po tym, jak jego rekordowe deficyty handlowe Stany Zjednoczone mają, według wielu środków, najbogatszą na świecie gospodarkę.

Trump szczyci się tym, że jego taryfy już przywracają produkcję – i nie można zaprzeczyć, że istnieje kilka przykładów, w zeszłą środę, Apple ślubował inwestować 100 mld USD w zaawansowanej produkcji w USA, a GM planuje zwiększyć produkcję jej Chevrolet Silverado i GMC Sierra Ciężarówki w Indianie podczas przycinania produkcji w Kanadzie.

Niemniej jednak istnieje ogromny znak zapytania, czy taryfy Trumpa zainspirują poważne odbicie produkcyjne w USA. Wielu ekspertów twierdzi, że 15% taryf nałożonych na UE, Japonię i inne miejsca są zbyt niskie, aby przekonać firmy do przeniesienia produkcji do USA. Aby korporacje budowali nową fabrykę o wartości 500 mln USD w USA, będą one chcieli solidnych zapewnień warunków ekonomicznych za cztery i pięć lat. Ale czy ktoś faktycznie uważa, że Mercurial Mr Trump nie wyda nowych zagrożeń taryfowych ani zmian taryfowych zamówienia w ciągu czterech lub pięciu tygodni?

Być może nagłówkiem gazety powinno być: „Trump stracił już kluczową część swojej wojny handlowej”. Wszystkie miesiące Trumpa na objęcie, nieobecne, w górę iw dół, mogą oznaczać, że tak przerażał i wyobcował planistów korporacyjnych, że nigdy nie osiągnie celu przywrócenia o wiele więcej fabryk, niezależnie od tego, że często zobowiązania innych krajów w wysokości miliardów miliardów miliardów inwestycji

Nawet poza tym, w epoce sztucznej inteligencji, algorytmów i kwitnącej gospodarki usług, wydaje się, że wojna handlowa Trumpa – z ogromnym bólem i zakłóceniami, jakie powoduje – mogłaby pomóc w gospodarce 50 lub 75 lat temu niż AI i ekonomia informacyjna.

  • Steven Greenhouse jest dziennikarzem i autorem, koncentrującym się na pracy i miejscu pracy, a także na kwestiach gospodarczych i prawnych

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj