Zaledwie kilka miesięcy temu analitycy to przewidzieli Republikanie W Kongresie – z ich wąską większością i złamaną dynamiką wewnętrzną – nie byłoby w stanie uchwalić przełomowych przepisów Donalda Trumpa.

W czwartek wpływ Prezydenta na jego partię znów był widoczny: ustawa przekazała w samą porę w terminie czwartego lipca Trumpa.

Ale chociaż GOP może nazwać Bland Bill Big and Beautiful, droga do wydania ostatecznego przepisów była szczególnie brzydka. Donald Trump i korzyści w ostatniej chwili ukierunkowane na określone państwa, pomimo konserwatywnych obaw związanych z transformacyjnymi cięciami Medicaid i deficytu balonowego.

Oto podróż rozległego rachunku podatkowego.

Pierwsza przeszkoda

Początkowa wersja Megabill przekazana przez Izbę w maju rozszerzone obniżki podatków z 2017 r.

Zwiększył również limit zadłużenia o około 4 $ i dodał miliardy wydatków na egzekwowanie prawa imigracyjnego, jednocześnie dodając wymagania dotyczące pracy do Medicaid i wymagające od państw wniesienia większego przyczynienia się do pomocy w zakresie odżywiania. Laboratorium budżetowe w Yale oszacowało, że rachunek za dom dodałby 2,4 $ do długu w okresie 2025–34.

Kilku konserwatywnych republikanów naraziło się na kilku aspektach ustawy podczas długich sesji debatowych. Mike Lawler, kongresmen reprezentujący Nowy Jork, chciał większego odliczenia soli – co dotyczy podatku od nieruchomości – podczas gdy kongresmen z Kalifornii David Valadao był zaniepokojony cięciami Medicaid, na których jego okręg bardzo polegał na opiece zdrowotnej.

Potem Trump Podróżował do Capitol Hill pod koniec maja, aby pomóc w zaspokojeniu zatrzymania. Na spotkaniu z prawodawcami „był zdecydowany (że) musimy przestać się spieprzyć. To było jasne przesłanie. Wszyscy majstrowali – czas wylądować w samolocie”, powiedział dziennikarzom kongresmen z Południowej Dakoty.

„Dziewięćdziesiąt osiem procent tej konferencji jest gotowe do odejścia. Byli zachwyceni. Byli oni wypompowani przez prezydenta i myślę, że wraz z zatrzymaniem ich przeniósł. Nie wiem, czy jeszcze tam jesteśmy, ale było to niezwykle wpływowe spotkanie”.

Ostatecznie było tylko dwóch republikanów z domu, którzy głosowali przeciwko ustawie: Thomas Massie z Kentucky i Warren Davidson z Ohio, którzy są jastrzębiem fiskalnym zaniepokojeni deficytem federalnym. Ustawa przeniosła się do Senatu.

Ustawa ląduje w Senacie

Wersja Senatu ustawy budżetowej uchwaliła 50-50 głosów z JD Vance, wiceprezesem, przełamując remis. Jednak aż do ostatnich etapów wszystkie oczy były republikańskimi senatorami Lisą Murkowski z Alaski i Susan Collins z Maine, obaj odnotowały umiarkowane, oraz Thom Tillis z Karoliny Północnej i Rand Paul z Kentucky, obaj odnotowali konserwatystów fiskalnych.

Autorzy ustawy dodali przepisy podatkowe z korzyścią dla branży wielorybnictwa Alaski, aby zdobyć wsparcie Murkowskiego. Próbowali także dodać przepisy chroniące szpitale wiejskie przed cięciami Medicaid w „niekonkurencyjnych stanach”, ale parlamentarzysta Senatu orzekł, że zmiany naruszą ograniczenia dotyczące tego, co ustawa mogłaby zawierać bez uruchamiania 60-głosowego Filibuster.

Murkowski ustalił po wygraniu nowych dochodów podatkowych z umowy najmu na ropę i gazu dla Alaski, przepisów chroniących ulgi podatkowe od czystego energii oraz opóźnienia w zakresie zmian.

Lisa Murkowski przemawia do prasy po głosowaniu tak na rachunku. Zdjęcie: Elizabeth Frantz/Reuters

„Czy podoba mi się ten rachunek? Nie”, powiedziała Murkowski, wpatrując się w reportera NBC, który właśnie przekazał komentarz republikanów z Kentucky Rand Paul opisujący jej głos jako „ratowanie Alaski kosztem reszty kraju”.

Inne zmiany w ustawie Senatu wprowadzono w ostatnich dniach negocjacji, w tym uderzenie 10-letniego federalnego zakazu stanowego regulacji AI. Zaproponowano rekordową liczbę poprawek.

Tillis, który ogłosił, że nie ucieknie ponownie w swoim politycznie konkurencyjnym stanie, wygłosił porywające przemówienie na temat zagrożeń cięć Medicaid i głosował przeciwko ustawie. Collins i Paweł pozostali w opozycji.

Z kilkoma innymi opcjami, Demokraci Próbowałem opóźnić głos, wymagając odczytu całego projektu ustawy na podłodze w noc przed głosowaniem.

Ale ostatecznie, wraz z głosowaniem Murkowskiego, Senat miał remis, pozwalając Vance’owi oddać decydujący głos.

Ostatnia milę

Biorąc pod uwagę całkowity sprzeciw Demokratów wobec fragmentu ustawy, republikanie w Izbie mogą stracić nie więcej niż trzy własne, aby wprowadzić rachunek do mety.

W środę ostatni pchnięcie wciąż wydawało się wątpliwe. Nawet głosowanie proceduralne, które jest zobowiązane do przejścia do faktycznego głosowania, było opóźnione w ciągu kilku godzin, ponieważ niektórzy republikanie rozważali głosowanie.

Ralph Norman z Karoliny Południowej powiedział C-SPAN po głosowaniu przeciwko ustawie w komisji, że sprzeciwił się włączeniu ulg podatkowych w wersji Senatu w zakresie energii odnawialnej i braku ograniczenia chińskich inwestycji w amerykańską własność.

„Mamy jedną szansę, jeden moment na ograniczenie wydatków, które nękały ten kraj i zdejmie ten kraj, jeśli nie będziemy go kontrolować” – powiedział. „To, co teraz widzę, nie lubię”.

Victoria Spartz z Indiany wstrzymała poparcie dotyczące obaw o wzrost długu federalnego.

„Głosuję na ustawę, ponieważ musimy to zrobić dla naszej gospodarki, a są w niej kilka dobrych przepisów. Jednak zagłosuję przeciwko regule z powodu złamanych zobowiązań mówcy Johnsona wobec własnych członków”, ona napisał na X w środę. „Jestem teraz w planie C, aby poradzić sobie z zbliżającą się katastrofą fiskalną”.

Spartz odniósł się do obietnicy złożonej Johnson konserwatystom fiskalnym, że nie przyniesie rachunku budżetowego do głosowania, gdyby zwiększył dług ponad pewną kwotę. Spartz powiedział, że rachunek ten przekracza uzgodnioną kwotę o około 500 mld USD.

Krótko przed północą było pięciu republikanów nie głosujących na zasadę proceduralną. Ale nadal były zawarte oferty – obiecane nakazy wykonawcze i inne negocjacje na podłodze.

Po raz kolejny Trump wkroczył, dołączając do mówcy Mike’a Johnsona w nakłonieniu członków partii, aby rzucić ostateczną zgodę. Prezydent wezwał kilku członków Izby i opublikował na swoim koncie społecznym prawdy. „Co to jest Republikanie Czekam na ??? Co próbujesz udowodnić ??? Maga nie jest szczęśliwa i kosztuje głosy !!! ” Pisał wcześnie w czwartek rano.

Thomas Massie z Kentucky, jeden z republikańskich zatrzymań. Zdjęcie: Elizabeth Frantz/Reuters

Johnson otworzył głosowanie przez siedem godzin, najdłuższy zarejestrowany głos. I zadziałało. W czwartek rano Norman głosował tak, aby rozwinąć rachunek.

Podobnie Andrew Clyde z Gruzji, znaczący działacz na rzecz praw do drugiej poprawki w Kongresie, który nie zdążył podlegać poprawce do ustawy w celu usunięcia wymogu rejestracji w zakresie tłumików broni palnej, karabinów federalnych i zapłaty podatku federalnego.

Zatrzymanie wpadło w kolejkę, a Izba głosowała wcześnie w czwartek rano 219-213 w głosowaniu proceduralnym, aby iść naprzód.

Nadal była droga. Johnson spodziewał się otworzyć głos o 8 rano. Ale przywódca mniejszości domowych Hakeem Jeffries dowodził podium Przez ponad osiem godzin – ustanowienie rekordu wcześniej republikańskiego Kevina McCarthy’ego – w Marathon Stemwinder przemówienia atakującego niebezpieczeństwa przepisów i opóźniające głosowanie.

Ale Johnson pozostał pewny siebie po nocy obietnic i zagrożeń.

Massie pozostała twarzą konserwatywnych zatrzymań na rachunku. Miał na niego miażdżące osobiste ataki Trumpa w mediach społecznościowych, tworzenie super PAC, aby sfinansować podstawowe wyzwanie i lokalne reklamy atakujące jego stanowisko w sprawie ustawy.

W końcu to tylko Massie i Brian Fitzpatrick, kongresmen w Pensylwanii, głosował w zeszłym roku na Kamala Harris, który głosował przeciwko ustawie, która teraz przepisuje amerykański krajobraz polityczny.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj